• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Stina)
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-29 00:41:21 följande:

Stina...inte många personer dör heller av astma orsakat av att en katt ligger på era möbler.

Kan visst det hända. O varför i hela friden skulle vi ens acceptera o behöva åka till akut eller ens "bara" sitta med kliande ögon för att nån inte orkar hålla koll på sin katt?

Då kan man ju lika bra skippa special mat för allergiker i skolan, eller återinföra jordnötter på flygen. Äh ja vadå lite andnöd o svullna luftrör gör väl inget.... De e sånt man får räkna med.

Väldigt obildat o korkat tänkt faktiskt :/
  • Prinsessanprutt

Oroväckande att du har barn.Tycker du att det är. Ok att kalla en okänd människa för äcklig? Och att ens tänka tanken på att spruta tabasco i ett djurs ögon. Bra förebild för ditt barn?

• Vanillaextract
    Broom skrev 2015-05-29 00:06:26 följande:

Ja, jag skadar gärna katter som kommer över gränsen.

Anonym (ajabaja) skrev 2015-05-29 00:16:39 följande:

lite detta jag mena vanillaextract, men det här var ändå väldigt milt jämfört med hur andra kattägare uttryckt sig..

crazzzzy......

Och det här är vad jag menar. Börjar undra om du inte bara vill provocera.

Du läser ett inlägg som brooms men det du reagerar på och tycker är helt "crazy" är DET inlägget? Då har man förjäkla snea värderingar.
  • Anonym (Stina)
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-29 00:46:47 följande:

Oroväckande att du har barn.Tycker du att det är. Ok att kalla en okänd människa för äcklig? Och att ens tänka tanken på att spruta tabasco i ett djurs ögon. Bra förebild för ditt barn?

Du får nog ta o läsa tråden lite noggrannare så ska du se att du får lite klarhet, Man kan ta vissa saker bokstavligt talat.. Eller inte. Som sagt läääääs innan du kommenterar om du ska kommentera. O inte va så känslig :P
  • Anonym (Stina)
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-29 00:52:08 följande:

Stina...vi lämnar detta nu. Du har precis gett WT ett namn. Tack för att du fick mig att känna mig smart. <3

vad härligt att du får känna dig smart nångång i livet. Kan inte va alltför lätt för dig. Speciellt när din kunskap om allergi som nuför tiden är ett ganska vanligt ämne ligger på noll. Hoppas du aldrig kommer få allergiska barn/barnbarn för de lär du ta livet av med din okunskap o ikke befintliga respekt. Lycka till! <3
  • Anonym (ajabaja)
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-29 00:41:21 följande:

Stina...inte många personer dör heller av astma orsakat av att en katt ligger på era möbler.

hm så det är okej att katter skadar människor så länge personerna inte dör av det.Obestämd samtidigt förväntar sig många kattägare här att folk ska tänka på deras katter och blir ursinniga om så inte är fallet. frågan är varför folk ska tänka på er och eran katt när ni inte tänker på andra (människor)?

tyvärr bekräftar ju bara den här tråden att den bilden som ts beskriver i trådstarten också stämmer in på många kattägare.. det är inte många här i tråden som bemödat sig att ens förstå och bemöta problemet som ts beskriver. utan istället har det blivit någon hetsjakt på att ts är djurplågare. var ju inte direkt det som var trådens syfte om man utgår från trådstarten..

jaja gonatt!
  • Anonym (Stina)
    Anonym (ajabaja) skrev 2015-05-29 00:58:29 följande:

hm så det är okej att katter skadar människor så länge personerna inte dör av det. samtidigt förväntar sig många kattägare här att folk ska tänka på deras katter och blir ursinniga om så inte är fallet. frågan är varför folk ska tänka på er och eran katt när ni inte tänker på andra (människor)?

tyvärr bekräftar ju bara den här tråden att den bilden som ts beskriver i trådstarten också stämmer in på många kattägare.. det är inte många här i tråden som bemödat sig att ens förstå och bemöta problemet som ts beskriver. utan istället har det blivit någon hetsjakt på att ts är djurplågare. var ju inte direkt det som var trådens syfte om man utgår från trådstarten..

jaja gonatt!

Ännu en vettig människa som förstår. Tack tack. Jag återfick lite hopp om mänskligheten :D
  • Anonym (skadedjur)

Skjut kattjäveln! Äckliga jävla djur som bara förstör. Pissar inne, skiter i folks trädgårdar, rabatter och odlingar. Pissar på grannars uteplatser, hoppar upp på bilar och repar lacken. Listan på negativt med kattäckel kan göras lång!

Mvh en som ska avliva 3 äckeljävla kattkräk

Och ni som blir upprörda... Inte ens ni hade stått ut.med mentalt störda djur som bara orsakat problem!

Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!