• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Prinsessanprutt

Brooom: Berätta, hur ofta kommer en random katt hem till dig och pissar/bajsar? Jag bor i hus med skogstomt, det har aldrig hänt att en katt har pissat ner våra utemöbler, trots att det är.massa utekatter häromkring.

• Anonym (Karrägare)
    radwanska skrev 2015-05-28 22:24:45 följande:
    Vanliga bondkatter är relativt vilda. Betydligt vildare än hundar allafall. Jag ger min katt mat men jag kallar mig inte direkt dess ägare, och jag kan inte styra eller ansvara för vad den gör när den är ute. Katter gör som dom vill. Jag kan inte ens styra om den kommer hem eller ej. Hittils har den alltid gjort det till min glädje, men två gånger har det dröjt ett par dygn. Glad

Jag förstår att det kan vara frustrerande om man har problem med en katt som bajsar eller förstör. Men en sandlåda kan täckas över, och kanske man inte bör vara så rädd om utemöbler, jag vet inte. Människan delar samhället med katter och har gjort så rätt länge nu.
    En sandlåda kan täckas och en katt kan skjutas.
  • Anonym (Stina)
    radwanska skrev 2015-05-28 22:36:40 följande:

Ingen katt med självaktning accepterar att gå i sele. Koppel är för hundar.

Det stämmer att en katt kan bli överkörd.  Naturen är grym. Skulle den bli överkörd skulle jag sörja den men livet går vidare. Vet inte riktigt hur jag vidare ska bemöta detta inlägg. Katter är utomhusdjur, så är det bara. De är rovdjur som gillar att jaga möss och fåglar.

Du är ju inte riktigt frisk? Alla djur är väl utomhusdjur? Men bara för det kan man inte låta alla djur springa lösa. Skulle du vilja ha 2 ilskna tjurar utanför dörren eller? Kanske en gris som bökade upp rabatten? Getter som spatserade fritt på motorvägarna? Hemskt jobbigt o ta sig till jobb då må jag säga, skulle Ta en jevvla tid
  • radwanska
    Anonym (Icke) skrev 2015-05-28 22:44:54 följande:
    Har du haft hund? Jag hade en hund som älskade att jaga och äta kaniner mm. Då kanske jag skulle ha släppt lös honom och gått hem. Hade han bajsat på din tomt hade det ju inte varit mitt ansvar i vilket fall som helst.

Jag kör ogärna över djur. Jag är inte ensam om det. Det kan tyvärr resultera i att man gör hårda inbromsningar och annat som kan skapa trafikproblem. Det är inte bara risk för kattens liv när det går ut i trafiken.
    Du släpper lös din hund och går hem. Okej? Och sen?

Ja, trafik är farligt. Handlar det om höga hastigheter på landsväg bör man ju inte bromsa för mindre djur som katt, hare, grävling.
    molly50 skrev 2015-05-28 22:51:03 följande:
    Men om det var du som köpte katten så är det väl du som är dess ägare.
    Vilda djur har ingen ägare alls.

Jag har lock över sandlådan. Har stolsdynorna i en dynbox och vagnen står i garaget.
    Men katterna bajsar runt husknuten utan att gräva ner det efter sig och de bajsar på vårt altangolv.
    Och på grannens nät som hon lagt över sina rosenbuskar.
    De kissar på vår dörrmatta och på skor man ställer ut på vädring och på grannens tvätt som hon hängt ut på tork.

Jag skulle inte ha något emot att ha katter på min tomt om det inte vore för att de använder den som toalett plus det faktum att min man är allergisk.
    (Därav att vi skaffade dynboxen att lägga dynorna i när vi inte sitter ute)
    Jag tycker det är vidrigt,rent ut sagt,och jag vågar knappt släppa ut mina barn barfota på gården om somrarna.
    Och det gör mig inte till katthatare.
    Jag köpte den inte. Den behövde ett nytt hem och jag tog med den hem till mig.
    Jag tror absolut inte att du är en katthatare. Jag uppskattar alltid dina inlägg. Det låter som riktigt hemska katter ni har i er omgivning tyvärr, det var tråkigt att höra. Det är lite med katter som med människor antar jag. Det finns de som sköter sig bra, och så finns det ligister.
  • Anonym (Stina)
    Broom skrev 2015-05-28 23:02:15 följande:

Om man inte är där då när ert pälskräk hälsar på?

Nästa gång det händer så är det goodbye pälskräk. Denna tråden har fått mig att vilja döda alla pälskräk som går över min tomtgräns.

• molly50
    radwanska skrev 2015-05-28 23:16:27 följande:
    Du släpper lös din hund och går hem. Okej? Och sen?

Ja, trafik är farligt. Handlar det om höga hastigheter på landsväg bör man ju inte bromsa för mindre djur som katt, hare, grävling.
    molly50 skrev 2015-05-28 22:51:03 följande:
    Men om det var du som köpte katten så är det väl du som är dess ägare.
    Vilda djur har ingen ägare alls.

Jag har lock över sandlådan. Har stolsdynorna i en dynbox och vagnen står i garaget.
    Men katterna bajsar runt husknuten utan att gräva ner det efter sig och de bajsar på vårt altangolv.
    Och på grannens nät som hon lagt över sina rosenbuskar.
    De kissar på vår dörrmatta och på skor man ställer ut på vädring och på grannens tvätt som hon hängt ut på tork.

Jag skulle inte ha något emot att ha katter på min tomt om det inte vore för att de använder den som toalett plus det faktum att min man är allergisk.
    (Därav att vi skaffade dynboxen att lägga dynorna i när vi inte sitter ute)
    Jag tycker det är vidrigt,rent ut sagt,och jag vågar knappt släppa ut mina barn barfota på gården om somrarna.
    Och det gör mig inte till katthatare.
    Jag köpte den inte. Den behövde ett nytt hem och jag tog med den hem till mig.
    Jag tror absolut inte att du är en katthatare. Jag uppskattar alltid dina inlägg. Det låter som riktigt hemska katter ni har i er omgivning tyvärr, det var tråkigt att höra. Det är lite med katter som med människor antar jag. Det finns de som sköter sig bra, och så finns det ligister.
    Ok. Men då är det ju ändå din katt,

Tack,det värmer att höra.

Ja,det var riktigt jobbiga katter här. Det är inte längre lika mycket bajs här sedan en av grannarna avlivade sin dementa gamla katt.
    Men nu har det flyttat hit nya grannar med katter så nu har kissandet ökat istället.
    Jag tycker att man åtminstone borde se till att katten är kastrerad om man ska ha den ute.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-28 23:12:21 följande:

Brooom: Berätta, hur ofta kommer en random katt hem till dig och pissar/bajsar? Jag bor i hus med skogstomt, det har aldrig hänt att en katt har pissat ner våra utemöbler, trots att det är.massa utekatter häromkring.

Men bara för att det aldrig har hänt hos dig betyder det väl inte att det inte händer hos andra?
    Mattias och Hannah.
  • Prinsessanprutt

Molly, det låter ändå som ett icke- problem. Schasa bort katten, ifall man är hemma, den kommer inte tillbaka ifall man är otrevlig mot den.

• radwanska
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 23:16:25 följande:
    Du är ju inte riktigt frisk? Alla djur är väl utomhusdjur? Men bara för det kan man inte låta alla djur springa lösa. Skulle du vilja ha 2 ilskna tjurar utanför dörren eller? Kanske en gris som bökade upp rabatten? Getter som spatserade fritt på motorvägarna? Hemskt jobbigt o ta sig till jobb då må jag säga, skulle Ta en jevvla tid
    Det vet väl alla att djur som tjurar bor i inhägnade hagar. Likaså grisar och getter. Finns väl ingen som tycker att de ska ströva fritt i städerna, och det skulle de nog inte vilja heller.

Andra djur som ekorre, hare, katt, igelkott lever fria i naturen. Katten är ju självklart väldigt integrerad i våra hem också, och gör där stor nytta. Som så många redan påpekat är de bra på att hålla undan möss och råttor. 
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!