• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Broom
    Anonym (***) skrev 2015-05-28 23:56:10 följande:
    Läs #265 

Vad du har i engelsk lingvistik intresserar nog....dig.
    Slå upp "von oben" om du är i uppslagartagen. 
  • ankan9

Det räcker nu, du behöver inte citera mig mer. Eller bli otrevlig. Det var i alla fall inte jag.

Sorry för off topic TS, jag lämnar tråden.

Anonym (***) skrev 2015-05-28 23:56:10 följande:

Läs #265 

Vad du har i engelsk lingvistik intresserar nog....dig.

Slå upp "von oben" om du är i uppslagartagen. 

• Vanillaextract
    Anonym (ajabaja) skrev 2015-05-28 23:57:24 följande:

exakt

tröttnade efter ca 20 sidor med galna kattägare som är just det som rubriken beskriver

sen fattar väl varje normalbegåvad människa att ts inte bokstavligen talat menade att hen skulle spruta tabasco i ögonen på katten. det var mer som en beskrivning av frustrationen. för de som inte fattade det så beskrev ts även efteråt att hen inte menade det bokstavligen talat.

sammantaget fick jag bilden av att många kattmänniskor verkar helt galna!!

Det finns gott om människor som gör sådana sjuka saker mot katter, och det är fler än ts som uttalat sig om att vilja skada katter i tråden.
  • Anonym (Stina)
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-29 00:00:58 följande:

Lägg av Stina. En liten kissemiss som skuttar runt,som du knappt ser eller hör. Orka störa sig på det.

Som springer in o lägger sig i vår soffa, som kan ge både mig o sambon allergiska reaktioner? Ja jag orkar nog störa mig på de.
  • Prinsessanprutt

Ajabaja: jag har en innekatt och det som slår mig är att folk är så hatiska. Jösses. Ändå underhållande läsning.

• Broom
    Vanillaextract skrev 2015-05-29 00:03:51 följande:
    Det finns gott om människor som gör sådana sjuka saker mot katter, och det är fler än ts som uttalat sig om att vilja skada katter i tråden.
    Ja, jag skadar gärna katter som kommer över gränsen.

• Manligt Initiativ
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 21:28:32 följande:

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

Wow. Visst att man kan verka okänslig att att man reagerar ibland lite överdrivet starkt i vissa trådar på folk. Men du tar nog fan priset hittils.

Spruta Tabasco i kattens ögon så den blir blind? Ge den kryddor så den kan skadas eller dö? Asså du är fan inte klok.

Jag är uppväxt med katt sedan jag var runt 5 år. De är några av de mest underbara husdjuren som finns. De katter som väl är födda och fostrade för att vara ute ska vara ute. Visst att vissa raskatter är innekatter, stöldrisk osv. Men i sig så är katter ett djur som ska vara fri och kunna gå ute. Det är la i deras natur.

Sitter ni ute och klappar, gosar och behandlar en katt väl, som inte är eran och som kommer till er gård(tomt eller vad det nu är), då får du ju räkna med att den blir bekant och bekväm med er! Det är ju inte konstigt om den vill följa med in när den lärt sig att ni är snälla o goa människor att vistas hos. Du måste ju förstå att det ger konsekvenser?

Har du bekantat dig med katten(erna) så får du fan ta tag i problemet. Inte döda det.

Du skaffar dig ju inte en vän för att sedan mata henne/honom med något som kan skada henne, så att hon ska fatta att hon inte är välkommen hos dig. 

Jävlar asså.
  • Broom
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-29 00:05:34 följande:
    Som springer in o lägger sig i vår soffa, som kan ge både mig o sambon allergiska reaktioner? Ja jag orkar nog störa mig på de.
    Skaffa en luftpistol. Ett skott i röven så ser ni inte den katten igen. Förhoppningsvis. Cool
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!