• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (FattarInte)

Jag förstår inte grejen överhuvudtaget. Varför skaffa katt om den endå ska få springa ute när den vill? Då kan man ju lika gärna ta in någon annans utekatt och gosa med den ett par gånger varje dag, det är ju samma sak? Eller bättre... du slipper kostnaderna.

Sedan att man läser minst 2 inlägg på facebook varje dag: Påkörd katt hittad här ring blablabla. Varför utekatt? 

• Anonym (Jag håller med TS)

Jag blir helt galen på grannens utekatter. De skiter överallt i min gräsmatta, stora blaffor, så varje morgon måste jag gå en inspektionsrunda och plocka bort skit så att man inte trampar i det.
    Sen är en av katterna helt hjärnskadad. Den gömmer sig i vår trädgård och attackerar sen alla hundar som går på gångbanan precis bredvid. Den är inte trängd alls utan går på dem helt omotiverat. Jag har flera grannar som inte vågar gå förbi oss längre då katten gjort att de behövt söka veterinärvård för sina hundar. Både jag och övriga grannar har sagt åt kattägaren att katten är sjuk, då håller han katten inne en-två dagar och släpper sen ut den och det hela börjar om igen....
    Våra utomhusmöbler och billack har klarat sig, men grannen precis bredvid har fått dessa förstörda av grannens katter. Vilket ägarna inte tag ansvar för, "naturligt beteende"...

Jag älskar djur men dessa katter börjar göra mig mordisk faktiskt. Eftersom det inte är vilda djur utan de har en ägare så borde de ha ett visst ansvar för vad de pysslar med. Hundar var också vilda en gång i tiden, kanske jag borde skaffa mig en aggressiv killerhund som får springa löst, det hade nog löst problemet med katterna.

• Anonym (***)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 23:09:13 följande:
    Vah? Det är ju precis samma synonymer jag skrev? Är ni helt retarderade eller :P. Jag vet vad jag skrev o jag vet vad som menas med det. Alla orden beskriver kattägare. Vad är det ni inte förstår? :P är det för svåra ord?
    Nej, det var inte synonymer du skrev, du skrev det engelska ordets betydelse där"ignorant" betyder nonchalant men det gör det INTE om du använder det i svenska språket.

Att vräka ur sig ord som "retarderade" säger mer om dig än om resten av din omvärld. 

Alla kan göra fel men det är så mycket bättre att erkänna de fel man gjort istället för att med en dåres envishet försöka övertyga omvärlden om att man hade rätt ändå.
  • Broom
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-28 23:15:53 följande:
    Lycka till Broom, du lär ju åka dit för djurplågeri.
    Du, det tar jag gärna!
  • Anonym (ajabaja)

dem här tråden var ju bara ett stort konstaterande av att kattägare är jävligt igonranta.. tyvärr fick inte TS svar på frågan om varför så är fallet Skrattande

• ankan9

Har ej läst diskussionen, bara sista sidan, så jag kan ha missuppfattat. Men det låter som du menar att engelskans "ignorant" betyder nonchalant?

Ignorant betyder samma på sv och eng, dvs okunnig, obildad, ovetande, rudis.

Jag har kandidat i engelsk lingvistik och magister i engelsk litteratur. Men det vet ju inte du, så slå upp det. Ordet alltså.

Eller vem det nu var som trodde ignorant betydde nonchalant.

Anonym (***) skrev 2015-05-28 23:26:23 följande:

Nej, det var inte synonymer du skrev, du skrev det engelska ordets betydelse där"ignorant" betyder nonchalant men det gör det INTE om du använder det i svenska språket.

Att vräka ur sig ord som "retarderade" säger mer om dig än om resten av din omvärld. 

Alla kan göra fel men det är så mycket bättre att erkänna de fel man gjort istället för att med en dåres envishet försöka övertyga omvärlden om att man hade rätt ändå.

• Anonym (***)
    ankan9 skrev 2015-05-28 23:47:06 följande:

Har ej läst diskussionen, bara sista sidan, så jag kan ha missuppfattat. Men det låter som du menar att engelskans "ignorant" betyder nonchalant?

Ignorant betyder samma på sv och eng, dvs okunnig, obildad, ovetande, rudis.

Jag har kandidat i engelsk lingvistik och magister i engelsk litteratur. Men det vet ju inte du, så slå upp det. Ordet alltså.

Eller vem det nu var som trodde ignorant betydde nonchalant.

Kolla TS
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!