• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Vanillaextract
    Anonym (ajabaja) skrev 2015-05-28 23:45:41 följande:

dem här tråden var ju bara ett stort konstaterande av att kattägare är jävligt igonranta.. tyvärr fick inte TS svar på frågan om varför så är fallet

Det var det du fick med dig från tråden? Inte att det finns sinnessjuka människor som vill mörda oskyldiga djur för att de är irriterande/äckliga? Värderingarna ser bra ut här alltså..
  • Anonym (Stina)
    radwanska skrev 2015-05-28 23:23:32 följande:

Det vet väl alla att djur som tjurar bor i inhägnade hagar. Likaså grisar och getter. Finns väl ingen som tycker att de ska ströva fritt i städerna, och det skulle de nog inte vilja heller.

Andra djur som ekorre, hare, katt, igelkott lever fria i naturen. Katten är ju självklart väldigt integrerad i våra hem också, och gör där stor nytta. Som så många redan påpekat är de bra på att hålla undan möss och råttor. 

Katten räknas som husdjur, HUSdjur. Alltså i samma kategori som hundar kor o grisar. Vildkatter ska egentligen inte finnas eftersom det är oansvariga kattägare som du tex som inte orkar ta hand om sitt djur o låter det därav bli förvildat, storskillnadpå förvildade djur o vilddjur. En häst kan oxå bli förvildad det betyder inte att alla hästar ska springa fritt. Även om det verkligen är ett djur som borde göra det, om man nu ska tänka som dig
  • Anonym (***)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 22:11:08 följande:
    Ignorans, okunnighet nonchalans. Precis vad jag tycker om kattägare O precis det jag ville "förmedla" så jo du flummar.
    TS inlägg
  • Broom
    Prinsessanprutt skrev 2015-05-28 23:46:33 följande:
    Bra Broom. Världen behöver verkligen en katt- jägare.
    Villaområden behöver det iaf. Cool
  • Anonym (***)
    ankan9 skrev 2015-05-28 23:47:06 följande:

Har ej läst diskussionen, bara sista sidan, så jag kan ha missuppfattat. Men det låter som du menar att engelskans "ignorant" betyder nonchalant?

Ignorant betyder samma på sv och eng, dvs okunnig, obildad, ovetande, rudis.

Jag har kandidat i engelsk lingvistik och magister i engelsk litteratur. Men det vet ju inte du, så slå upp det. Ordet alltså.

Eller vem det nu var som trodde ignorant betydde nonchalant.

Läs #265 

Vad du har i engelsk lingvistik intresserar nog....dig.
    Slå upp "von oben" om du är i uppslagartagen. 
  • Anonym (ajabaja)
    Vanillaextract skrev 2015-05-28 23:49:13 följande:
    Det var det du fick med dig från tråden? Inte att det finns sinnessjuka människor som vill mörda oskyldiga djur för att de är irriterande/äckliga? Värderingarna ser bra ut här alltså..
    exakt
    tröttnade efter ca 20 sidor med galna kattägare som är just det som rubriken beskriver Flört

sen fattar väl varje normalbegåvad människa att ts inte bokstavligen talat menade att hen skulle spruta tabasco i ögonen på katten. det var mer som en beskrivning av frustrationen. för de som inte fattade det så beskrev ts även efteråt att hen inte menade det bokstavligen talat.

sammantaget fick jag bilden av att många kattmänniskor verkar helt galna!! Förvånad

• Anonym (ajabaja)

..eller ursinniga beskriver nog kattägarna bättre Glad

• Anonym (Stina)
    ankan9 skrev 2015-05-28 23:47:06 följande:

Har ej läst diskussionen, bara sista sidan, så jag kan ha missuppfattat. Men det låter som du menar att engelskans "ignorant" betyder nonchalant?

Ignorant betyder samma på sv och eng, dvs okunnig, obildad, ovetande, rudis.

Jag har kandidat i engelsk lingvistik och magister i engelsk litteratur. Men det vet ju inte du, så slå upp det. Ordet alltså.

Eller vem det nu var som trodde ignorant betydde nonchalant.

?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!