• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • LaLola
    Anonym (nn) skrev 2015-06-07 14:18:57 följande:

Fast det är klart, han kan ju vara pedofil. Det vet man ju aldrig...

Det är din första tanke alltså när du läser att de delar sovrum?
  • Anonym (nn)
    LaLola skrev 2015-06-07 14:37:35 följande:
    Det är din första tanke alltså när du läser att de delar sovrum?
    Inte min Glad
  • Anonym (konstigt ja)

Om de har liten yta är det ju inte så konstigt, men om det finns rum över så ja då är det konstigt. Det är ju inte ett litet barn det handlar om och jag förstår definitivt att det känns olustigt för dig.

Jag tycker du ska fråga hur han tänker i framtiden, om han kommer vilja ha dig där över natten eller inte. Jag menar om han tar hem dig och flyttar ut barnet i samma veva så kommer barnet känna dig bortprioriterat och undanskuffat. . Finns det yta bör han flytta över barnet till eget rum nu innan du börjar sova över.

• Cecese

Jag delar inte rum med barnen utan sover i vardagsrummet istället och så får barnen dela på sovrummen som finns. Min son som är 8, snart 9 år kommer nästan varje natt och vill sova med mej och jag ser inget konstigt med det. Han har tydligen ett behov av mera närhet och självklart får han det. Jag tvivlar på att han kommer att sova med mej när han blir tonåring ;)

Jag hade eget rum när jag var yngre men sov i min farmors sovrum tills jag var typ 12 år. Jag hade egen säng i hennes rum och ville sova där.

• fluu

Det är inget konstigt att dela rum. Klarar du inte av det så backa.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (håller med dig ts)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 13:28:57 följande:

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!

Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 

Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

Ja,det är konstigt att han delar rum med henne även om det finns möjlighet för dom till att ha varsitt rum,
  • Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (jdue) skrev 2015-06-07 13:37:25 följande:

Jag har med delat rum med mitt barn och Jag bara har varannan vecka. Har velat träffa barnet varje sekund typ. Sen kan det ju va att när ni börjar bli mer seriösa så kanske dottern bytar rum. Saker kan ändras vet du, bara för att det är så nu så betyder ju inte det att det alltid kommer vara så. Se inget konstigt alls i att sova i samma rum. Dottern kommer nog säga till när hon inte vill mer.

Finns inget rum att byta till. De bor i en tvåa.
  • Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-07 14:08:18 följande:

Hahaha... ungefär som när svenskarna ska åka kommunalt och dela utrymme, så långt ifrån varandra som möjligt. Hur trodde du att människor i fattiga länder bor?

Nu känns det ju i sammanhanget rätt irrelevant hur fattiga människor i u-länder bor eftersom det här handlar om akademiker i Stockholms innerstad i egenägd bostadsrätt... För övrigt åker jag kollektivtrafik till jobbet varje dag.
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:05:01 följande:
    Finns inget rum att byta till. De bor i en tvåa.
    Och du tycker att det är konstigt att de delar rum?

Och ni har precis träffats, måste du ligga med honom varje vecka?
  • Anonym (nn)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:09:47 följande:
    Nu känns det ju i sammanhanget rätt irrelevant hur fattiga människor i u-länder bor eftersom det här handlar om akademiker i Stockholms innerstad i egenägd bostadsrätt... För övrigt åker jag kollektivtrafik till jobbet varje dag.
    Jag vet rätt snålt folk va?
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!