• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Anonym (m)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:09:47 följande:
    Nu känns det ju i sammanhanget rätt irrelevant hur fattiga människor i u-länder bor eftersom det här handlar om akademiker i Stockholms innerstad i egenägd bostadsrätt...

Trångboddhet är väl ändå rätt vanligt bland barnfamiljer i Stockholms innerstad, i synnerhet om det bara finns en vuxen i familjen.
  • Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (pyjamasparty?) skrev 2015-06-07 14:08:36 följande:

Jag uppfattade det som att dottern sov i egen säng i pappans sovrum. Inte att de sover i samma säng. Men jag har kanske missförstått?

Hur som helst är det inget konstigt med varken sova i samma säng eller att ha varsin säng och dela sovrum med en 8-årig dotter.

Du och mannen har precis träffats så jag tycker det är lite för snabbt att redan måla fan på väggen, genom olust för "pyjamasparty", och en rädsla för uteblivet sexliv. Blir det allvar mellan er så kommer det säkert att ordna sig med sovplatser.

Är det så att du redan nu känner en allmän olust inför det faktum att han har ett barn som du periodvis kommer att få dela honom med, så tycker jag att du ska dra dig ur.

Du har förstått helt rätt. Eller jag utgår från att de sover i varsin säng iaf. I sovrummet står 2 sängar i varsin hörna av sovrummet. Om de hade haft för vana att sova ihop hade väl sängarna stått ihop som en dubbelsäng gissningsvis.
    Jag har ingen allmän olust över det faktum att han har ett barn. Tvärtom, jag tycker om barn och utan att ha träffat just hans dotter så kan jag nog tycka att det kan vara ganska kul med en flicka på 8 år.
    Vad jag reagerar på är att man inte "fixar det för sig" med ett riktigt boende. Hade jag haft ett barn hade jag sett till att ha en 3a så att man kan ha varsitt sovrum.

• Anonym (nn)

Skaffa skärmvägg då.
    Hur svårt ska det vara?

• Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-07 14:11:20 följande:
    Ja,det är allt lite märkligt att dottern inte har något eget rum vid den åldern med tanke på behovet att integritet.
    Ja och en man på 40 borde väl också ha behov av integritet tänker jag?
    Iaf om man har för avsikt att träffa någon ny...
  • LaLola
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:05:01 följande:
    Finns inget rum att byta till. De bor i en tvåa.
    Om det blir nödvändigt med varsitt sovrum så är det ju bara att han ställer in sin säng i vardagsrummet......
    Så gjorde jag när min äldsta  var liten o jag tyckte att hon behövde ett eget rum. Som bara användes till att förvara leksaker i eftersom hon sov i min säng.....
  • Anonym (hej hopp)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:16:41 följande:

Du har förstått helt rätt. Eller jag utgår från att de sover i varsin säng iaf. I sovrummet står 2 sängar i varsin hörna av sovrummet. Om de hade haft för vana att sova ihop hade väl sängarna stått ihop som en dubbelsäng gissningsvis.

Jag har ingen allmän olust över det faktum att han har ett barn. Tvärtom, jag tycker om barn och utan att ha träffat just hans dotter så kan jag nog tycka att det kan vara ganska kul med en flicka på 8 år.

Vad jag reagerar på är att man inte "fixar det för sig" med ett riktigt boende. Hade jag haft ett barn hade jag sett till att ha en 3a så att man kan ha varsitt sovrum.

Jag gissar på att du inte är helt lätt att ha en relation med.. "Hade jag haft ett barn hade jag sett till att ha en 3a så att man kan ha varsitt sovrum." Har du funderat på att din pojkvän inte är du. Och kanske inte ens är som du. Frågan är om du klarar av olikheter.
  • Anonym (håller med dig ts)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:24:24 följande:
    Ja och en man på 40 borde väl också ha behov av integritet tänker jag?
    Iaf om man har för avsikt att träffa någon ny...
    Ja,men självklart är det så!

Jag blir bara så förundrad varför han bara inte sätter upp en skärmvägg eller liknande mellan hans säng och hans dotters säng?
  • Anonym (nn)
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-07 19:33:03 följande:

Jag blir bara så förundrad varför han bara inte sätter upp en skärmvägg eller liknande mellan hans säng och hans dotters säng?
    Kom du på det nyss eller?Skrattande
  • LaLola
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-07 19:33:03 följande:

Varför ska man ha en sån där?
  • Anonym (håller med dig ts)
    LaLola skrev 2015-06-07 19:35:24 följande:
    Varför ska man ha en sån där?
    Varför ska man inte ha det tycker du?
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!