• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Hannah76

Hans fokus harklandes inte varit på att träffa en ny partner eller inleda något seriöst? Utan hans fokus har kanske varit på sitt barn?

Compact-living är ju inte ovanligt?

Han har kanske planer på att ge rummet åt sin dotter o skaffa ett sängskåp i ett annat rum åt sig själv?

Btw jag har en åtta åring o tycker det är sjukt mysigt satt sova bredvid henne när tillfälle ges.

• fluu
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:50:52 följande:

Det är visst konstigt att dela sovrum med barn som inte är ens egna.
    Nej, det är det inte. Men du har full rätt att tycka att det är så och då är det du som får backa.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (..)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 13:28:57 följande:

Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma?

Normalt att dela rum? Nej.
    Ny partner skall göra detsamma? Vilken fråga. Att ha en relation med någon som har en annans barn skulle aldrig komma på fråga. Härnäst frågar du väl om läsarna brukar raka sin bäver innan de sover i samma säng.
  • london

Det är konstigt om han ser det som en permanent lösning men det kan han väl inte göra? Vem vill dela sovrum med sin 17-åriga unge liksom?

• IMHO
    london skrev 2015-06-08 17:19:55 följande:

Det är konstigt om han ser det som en permanent lösning men det kan han väl inte göra? Vem vill dela sovrum med sin 17-åriga unge liksom?

Skulle ditt exempel med en 17-åring vara sant skulle nog de flesta betrakta det som konstigt, men det är ju bara vissa här som spekulerar i att det kan vara permanent eller mer eller mindre långsiktigt (eller ogenomtänkt). TS skriver ju att hon misstänker att det var en snabblösning efter skilsmässan.

Sedan är det ju bara TS kille som vet hur just han tänkt så han lär kunna ge ett bättre svar än någon här. Våra spekulationer är på sin höjd intressanta ur ett generellt perspektiv.
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 23:29:37 följande:

Vad fick dig att tro att jag är max 25? Att jag vill ha ett sexliv och har en önskan om att bygga upp något nytt gemensamt med en ny partner?
    Jag hade knappast varit intresserad av en 40-årig man med ett barn om jag hade varit under 25. Inte under 30 heller. Eller 35.

Har inget alls emot IKEA. Har haft både en bäddsoffa och en soffa därifrån. Därav att jag vet att komforten i deras bäddsoffor inte är optimal.
    Om du är närmre 40 år, så är det konstigt att du inte förstår hans situation.

• Anonym (Nja)
    Anonym (*) skrev 2015-06-08 17:33:06 följande:

Om du är närmre 40 år, så är det konstigt att du inte förstår hans situation.

Extremt omogen och inte varit med om så mkt i sitt liv kanske?

Jag tycker du ska lämna mannen och dottern redan nu, blir bäst för er alla!
  • Loriyana

Jag delade rum med min dotter tills hon var 8 år gammal. Vid den tiden hade jag lyckats spara tillräckligt med pengar för att köpa större lägenhet. Nu bor vi i en trea och hon har eget rum.

Som ensamstående förälder är det inte alltid man har råd med stor lägenhet, särskilt om man bor i någon av storstäderna. Jag bor själv i Malmö och jag känner till många familjer som bor trångt.

• Anonym (Delasovrum?!)
    The past is now skrev 2015-06-08 09:52:33 följande:

Nej ts. Det är inte ett dugg konstigt eller märkligt att de delar sovrum. Det är hans barn vi pratar om. Du kan inte kräva ett enda dugg här faktiskt. Du har så klart rätt till din åsikt och bör prata med honom om hur du känner och tänker. Han och dottern bestämmer vad de vill och du väljer därifrån att acceptera eller dra.

Ja? Jag är mina föräldrars barn och jag eller mina syskon har aldrig delat sovrum med dem. Mina vänner och bekanta delar inte heller sovrum med sina barn.
    Förhoppningsvis är det också han som är vuxen som som bestämmer i hushållet och inte dottern...  
  • Anonym (Delasovrum?!)
    fluu skrev 2015-06-08 14:43:52 följande:
    Nej, det är det inte. Men du har full rätt att tycka att det är så och då är det du som får backa.
    Jag tror jag är långt ifrån ensam om att inte vara intresserad eller bekväm med att dela sovrum med halvstora barn som inte är ens egna. Det är ju fortfarande bara föräldrar som uttalar sig om att dela rum med sina egna barn i tråden -  och det är ju trots allt en annan sak.
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!