• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 19:06:53 följande:
    Jag tror jag är långt ifrån ensam om att inte vara intresserad eller bekväm med att dela sovrum med halvstora barn som inte är ens egna. Det är ju fortfarande bara föräldrar som uttalar sig om att dela rum med sina egna barn i tråden -  och det är ju trots allt en annan sak.
    Hur tycker du att han ska göra då, så att du blir nöjd?
  • Anonym (Nja)

Jag tror jag är långt ifrån ensam om att inte vara intresserad eller bekväm med att dela sovrum med halvstora barn som inte är ens egna. Det är ju fortfarande bara föräldrar som uttalar sig om att dela rum med sina egna barn i tråden -  och det är ju trots allt en annan sak.

Det är väl ingen som tvingar dig?

Dejta varannan vecka eller gör slut funkar ju också.
  • Anonym (*)
    Ja, eftersom det handlar om en förälder som delar rum med sin dotter, så är det väl inte konstigt att det är dom som är i samma situation som svarar. Du verkar ju tro att han är unik, men det är han inte.
  • Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (*) skrev 2015-06-08 17:33:06 följande:
    Om du är närmre 40 år, så är det konstigt att du inte förstår hans situation.
    Det tycker jag inte. Jag förväntar mig självklart mer av en 40-åring än av en 25-årig student tex. Är man 40 år förväntar jag mig att man har koll och att man har fixat det för sig, tex har en ordnad ekonomi och en ordnad tillvaro.
  • Anonym (m)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 19:11:31 följande:
    Det tycker jag inte. Jag förväntar mig självklart mer av en 40-åring än av en 25-årig student tex. Är man 40 år förväntar jag mig att man har koll och att man har fixat det för sig, tex har en ordnad ekonomi och en ordnad tillvaro.

Din måttstock för vad som är en ordnad tillvaro är inte generell, utan gäller för just dig.
  • fluu
    Jag tror inte heller att det är ovanligt att känna som du gör och det är som sagt okej, du har rätt till dina känslor och känslorna i sig är inte fel på något sätt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (Nja) skrev 2015-06-08 17:42:01 följande:
    Extremt omogen och inte varit med om så mkt i sitt liv kanske?

Jag tycker du ska lämna mannen och dottern redan nu, blir bäst för er alla!

Jag tycker snarare det är omoget att skaffa barn om man inte har råd att erbjuda dem ett vettigt boende eller vettiga ekonomiska förutsättningar överhuvudtaget.
    Har man fått ändrade ekonomiska förutsättningar efter att man skaffat barn tycker jag det är omoget att inte rätta mun efter matsäcken. Ex en kompis bodde tidigare på Södermalm. Efter sin skilsmässa hade hon inte råd med en 3a på Södermalm. Alltså flyttade hon precis utanför tullarna till Hammarby Sjöstad där lägenheterna var billigare och hon hade råd med detta.  
  • Anonym (nn)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 19:20:37 följande:

Jag tycker snarare det är omoget att skaffa barn om man inte har råd att erbjuda dem ett vettigt boende eller vettiga ekonomiska förutsättningar överhuvudtaget.
    Har man fått ändrade ekonomiska förutsättningar efter att man skaffat barn tycker jag det är omoget att inte rätta mun efter matsäcken. Ex en kompis bodde tidigare på Södermalm. Efter sin skilsmässa hade hon inte råd med en 3a på Södermalm. Alltså flyttade hon precis utanför tullarna till Hammarby Sjöstad där lägenheterna var billigare och hon hade råd med detta.  
    Du kan bli hans godman. Skrattande
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 19:11:31 följande:
    Så du anser att han inte har en ordnad ekonomi och inte har det ordnat för sig?

Då spelar det väl ingen roll för dig om han delar rum med dottern, du har ju redan dömt ut honom.

Sedan var det inte hans ålder jag kommenterade, utan din.  Jag förväntar mig att någon som är 35+ är tillräckligt livserfaren för att förstå att alla inte lever efter dina normer. Men där hade jag fel.
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 19:20:37 följande:

Men varför bryr dig om denna kille, egentligen? Du gör ju inget annat än snackar skit om honom.
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!