• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Cecese
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 20:47:41 följande:
    Det behöver jag inte fråga om, det  inte direkt rocket science. Med tanke på att kvadratmeterpriserna  i Stockholms innerstad ligger runt 100 000 kr så är svaret rätt uppenbart. Att han valt att bosätta sig där beror förstås på var den andra föräldern bor, skola m m.

Slutledningsförmåga my dear. smile1.gif  

En annan fråga är däremot hur man tänker runt att träffa en ny partner. Om denna skall vara beredd att umgås varannan vecka i all oändlighet... alternativt anpassa sig till trångboddhet. Känns lite naivt i mina ögon...
    Jag kan bara svara för mej själv och om jag träffar någon får den personen finna sig i att jag bor trångt. Jag bor i en 3a med 3 barn varannan vecka och jag har inte några planer på att flytta på minst 6-7 år. Jag bor nära barnens pappa så dom kan gå mellan oss, bra skola och mycket kompisar. Om jag flyttar kommer jag bara att kunna ha barnen varannan helg och det vägrar jag så jag tänker bo kvar. Blir det så seriöst att han får sova över när barnen är hemma får han finna sig i att sova i vardagsrummet med mej. Jag ser det inte som något problem och om killen gör det är han inte rätt för mej. 
  • Grande Rock
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 20:47:41 följande:
    Det behöver jag inte fråga om, det  inte direkt rocket science. Med tanke på att kvadratmeterpriserna  i Stockholms innerstad ligger runt 100 000 kr så är svaret rätt uppenbart. Att han valt att bosätta sig där beror förstås på var den andra föräldern bor, skola m m.

Slutledningsförmåga my dear.  

En annan fråga är däremot hur man tänker runt att träffa en ny partner. Om denna skall vara beredd att umgås varannan vecka i all oändlighet... alternativt anpassa sig till trångboddhet. Känns lite naivt i mina ögon...
    Med dubbla inkomster kanske det blir lättare att få tag på större boende.
    Jag är singel och har då rakt inte plats över i min etta för att det ska bo fler än jag här under längre tid.
    Born to lose, live to win!
  • Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (*) skrev 2015-06-07 20:54:43 följande:
    Konstigt, du verkade ju inte förstå det för en stund sedan.

Vad jag reagerar på är att man inte "fixar det för sig" med ett riktigt boende. Hade jag haft ett barn hade jag sett till att ha en 3a så att man kan ha varsitt sovrum.
    Jag förstår varför han bor där han gör och att han just i de kvarteren kanske inte har råd med större lägenhet. Dock finns det ju självklart alternativ som skulle fungera ur ett rent praktiskt perspektiv och det är väl det jag tycker är märkligt, att man inte köper ett boende i ett område där man har råd att ge sitt barn - och sig själv - ett eget sovrum.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 21:13:17 följande:
    Jag förstår varför han bor där han gör och att han just i de kvarteren kanske inte har råd med större lägenhet. Dock finns det ju självklart alternativ som skulle fungera ur ett rent praktiskt perspektiv och det är väl det jag tycker är märkligt, att man inte köper ett boende i ett område där man har råd att ge sitt barn - och sig själv - ett eget sovrum.
    Ursäkta, men vad f har du rent ut sagt med det att göra?
  • Anonym (whut)

Det kan ju även vara att hon är rädd för att sova ensam. Jag tycker detta är helt normalt. Varför oroar du dig för det?

• Anonym (Delasovrum?!)
    Cecese skrev 2015-06-07 20:56:12 följande:
    Jag kan bara svara för mej själv och om jag träffar någon får den personen finna sig i att jag bor trångt. Jag bor i en 3a med 3 barn varannan vecka och jag har inte några planer på att flytta på minst 6-7 år. Jag bor nära barnens pappa så dom kan gå mellan oss, bra skola och mycket kompisar. Om jag flyttar kommer jag bara att kunna ha barnen varannan helg och det vägrar jag så jag tänker bo kvar. Blir det så seriöst att han får sova över när barnen är hemma får han finna sig i att sova i vardagsrummet med mej. Jag ser det inte som något problem och om killen gör det är han inte rätt för mej. 
    Du verkar ha löst det på ett sådant sätt som funkar för dig och barnen och det är ju självklart bra för er. Det finns säkert de som ställer upp på det arrangemanget, särskilt om de är i en liknande situation och kanske är nöjda med att ses och sova över varannan vecka när båda är barnfria. För mig skulle dock ett sådant scenario vara rätt ointressant, trångboddhet, sova i vardagsrummet och att personen inte är flyttbar - för mig skulle det inte finnas något att bygga på där.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 21:27:51 följande:
    Du verkar ha löst det på ett sådant sätt som funkar för dig och barnen och det är ju självklart bra för er. Det finns säkert de som ställer upp på det arrangemanget, särskilt om de är i en liknande situation och kanske är nöjda med att ses och sova över varannan vecka när båda är barnfria. För mig skulle dock ett sådant scenario vara rätt ointressant, trångboddhet, sova i vardagsrummet och att personen inte är flyttbar - för mig skulle det inte finnas något att bygga på där.
    Är du oroad över att sprida löss?
  • Linnez
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 21:13:17 följande:
    Men ja, han har inte råd att bo större, och han vill bo i det området hans dotter går i skolan och har sina vänner. Tycker det är ett bra täcken att han prioriterar det! 
    och sex måste ni inte ha varje vecka i ett sovrum. Sover du över kan ni väl ha sex i badrummet eller nått. 
    Jag har tänkt att bosätta mig i en 1-2rummare med mina TVÅ barn. Varför? Jo jag har inte råd att bo i en 3-4a
  • Anonym (15)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 21:27:51 följande:
    För mig skulle dock ett sådant scenario vara rätt ointressant, trångboddhet, sova i vardagsrummet och att personen inte är flyttbar - för mig skulle det inte finnas något att bygga på där.
    Då bör du klargöra det för mannen i fråga innan du tar del av hans dotters liv.
  • Anonym (nn)
    Anonym (15) skrev 2015-06-07 21:32:20 följande:
    Då bör du klargöra det för mannen i fråga innan du tar del av hans dotters liv.
    Det är väl inte så mycket mer än att antingen stanna eller gå.
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!