• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:55:47 följande:

Jag tycker det är konstigt att man inte anpassar sitt boende efter storleken på familjen.

Jag skulle gärna ligga med honom varje dag. Tycker det vore illa om man som nykär inte ville ligga mer än varannan vecka.
    Han tycker kanske att detta är bra för dom.

Många par bor ju i 2-rummare.

• LaLola
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:50:52 följande:

Det är visst konstigt att dela sovrum med barn som inte är ens egna.
    Det beror nog på vem du frågar.
    Min exman hade då inga problem att dela rum med mig o min dotter (som var 4 år när vi träffades).
  • Anonym (Delasovrum?!)
    Anonym (hej hopp) skrev 2015-06-07 19:32:43 följande:
    Jag gissar på att du inte är helt lätt att ha en relation med.. "Hade jag haft ett barn hade jag sett till att ha en 3a så att man kan ha varsitt sovrum." Har du funderat på att din pojkvän inte är du. Och kanske inte ens är som du. Frågan är om du klarar av olikheter.
    Känns som ett konstigt antagande från din sida. De flesta av mina vänner har barn. Ingen av de vuxna delar sovrum med sina barn. Barnen har egna rum och har haft så hela tiden. Min bedömning är inte att någon av dessa personer är svåra att leva med eller inte klarar olikheter.
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:55:47 följande:

Jag tycker det är konstigt att man inte anpassar sitt boende efter storleken på familjen.

Jag skulle gärna ligga med honom varje dag. Tycker det vore illa om man som nykär inte ville ligga mer än varannan vecka.
    Du har kanske inte dejtat en förälder tidigare?

Självklart kommer du i andra hand, om du inte är beredd på det, så dra dig ur nu.
  • Anonym (*)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 20:04:02 följande:
    Känns som ett konstigt antagande från din sida. De flesta av mina vänner har barn. Ingen av de vuxna delar sovrum med sina barn. Barnen har egna rum och har haft så hela tiden. Min bedömning är inte att någon av dessa personer är svåra att leva med eller inte klarar olikheter.
    Exakt. Dina vänner har det på ett visst sätt. Och du vill ha det på samma sätt. Så du verkar inte klara av folk som inte följer strömmen.
  • Cecese
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-07 19:43:35 följande:
    Så du tycker det är normalt att en dotter på 8 år ser sin pappa byta om vilket kan innefatta nakenhet och vise versa?
    Det är väl inget konstigt att kunna vara naken tillsammans med sina barn så länge barnen är bekväma med det. Vad är det för farligt med nakenhet? Senast igår ville sonen på 8 år duscha med mej. Jag ville duscha själv och försökte få honom att duscha före/efter mej men han var envis som tusan och ville duscha med mej så det fick han. När vi badar bastu är vi nakna tillsammans och ingen i familjen ser det som något konstigt. 
  • Anonym (håller med dig ts)
    Cecese skrev 2015-06-07 20:10:43 följande:
    Det är väl inget konstigt att kunna vara naken tillsammans med sina barn så länge barnen är bekväma med det. Vad är det för farligt med nakenhet? Senast igår ville sonen på 8 år duscha med mej. Jag ville duscha själv och försökte få honom att duscha före/efter mej men han var envis som tusan och ville duscha med mej så det fick han. När vi badar bastu är vi nakna tillsammans och ingen i familjen ser det som något konstigt. 
    Fast vad som inte känns konstigt för dig behöver ju inte nödvändigtvis kännas så för alla andra.

Eller hur?
  • Cecese
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:50:52 följande:

Det är visst konstigt att dela sovrum med barn som inte är ens egna.
    Jisses vad du planerar långt fram i tiden. Vad är det som säger att pappan tänkt att du ska sova där när dottern är hemma? Med tiden kanske men det kanske ligger 1-2 år fram i tiden. Pappan kanske kan tänka sig att flytta till större den dagen han varit en längre tid i ett förhållande och ser en framtid med personen. 

Den dagen jag träffar någon så tänker jag ta det väldigt lugnt. Jag kommer att träffa personen minst 6 månader innan han kommer att få träffa mina barn och då endast vaken tid till en början. Tidigast efter 1-1,5 års förhållande och jag vet att det är seriöst så kan jag tänka mej att ha den personen sovandes hos mej när barnen är hemma. Varannan vecka är barnfri och det räcker gott och väl att kunna sova tillsammans den tiden tills jag vet att det är seriöst. Jag har haft ett förhållande efter skilsmässan från deras pappa och tyvärr fick han för tidigt börja sova över när barnen var hemma och det gör jag inte om. 
  • Anonym (håller med dig ts)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 20:04:02 följande:
    Jag tycker helt klart att du inte tänker konstigt på något sätt i detta.

Det låter även som att han tar för givet att du ska känna dig helt bekväm med att sova tillsammans med hans dotter(som alltså inte är din biologiska dotter)
  • Anonym (*)
    Anonym (håller med dig ts) skrev 2015-06-07 20:13:20 följande:
    Fast vad som inte känns konstigt för dig behöver ju inte nödvändigtvis kännas så för alla andra.

Eller hur?
    Precis. Och därför borde du ju kunna förstå att det inte är konstigt för denna man att dela rum med sin dotter. Vad som känns konstigt för dig, behöver ju inte vara konstigt för andra, eller hur?

Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!