• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Anonym (håller med dig ts)
    Anonym (15) skrev 2015-06-07 21:32:20 följande:
    Då bör du klargöra det för mannen i fråga innan du tar del av hans dotters liv.
    Exakt!

• Fialenaa

nu är jag inte singel men när jag var singel och jag hade min dotter vv så hade jag en bäddsoffa i vardagsrummet som hon sov i och jag sov i mitt sovrum...förstår dig ts! det är hur man känner-känner man inte för att dela rum och eller säng med sitt barn gör man inte det och tvärtom.Det går att lösa även om man har en tvåa.Jag har aldrig känt att jag har velat ha min dotter i min säng oavsett om jag varit själv eller inte, har alltid känt att jag vill "koppla" av själv barnfritt i min säng har känt att det har varit viktigt för mig.Förutom om dottern varit sjuk eller drömt mardrömmar förståss annars så får hon sova i sin egna säng.Har man inte råd med mer än en etta så förstår man ju men..

du får prata med honom om hur du känner så löser det sig säkert

• IMHO
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 19:16:41 följande:

Du har förstått helt rätt. Eller jag utgår från att de sover i varsin säng iaf. I sovrummet står 2 sängar i varsin hörna av sovrummet. Om de hade haft för vana att sova ihop hade väl sängarna stått ihop som en dubbelsäng gissningsvis.

Jag har ingen allmän olust över det faktum att han har ett barn. Tvärtom, jag tycker om barn och utan att ha träffat just hans dotter så kan jag nog tycka att det kan vara ganska kul med en flicka på 8 år.

Vad jag reagerar på är att man inte "fixar det för sig" med ett riktigt boende. Hade jag haft ett barn hade jag sett till att ha en 3a så att man kan ha varsitt sovrum.

Du skriver att du nyss träffat mannen. Om hans familj hittills bestått av honom och hans dotter är det upp till honom hur han prioriterat bostadssituationen. De har kanske inte känt behov av egna sovrum då hon är så ung ännu och bara bor vv. Han väljer förstås vad han lägger sina pengar på.

Det finns enligt mig inget onormalt i det du beskriver (särskilt med tanke på bostadsläget i innerstan) och jag tror knappast han byter upp sig till en trea för någon han nyss träffat. Sitt lugnt i båten och låt dejtingen få ta sin tid innan ni kommer fram till om ni är rätt för varandra.

Bostadsfrågan kommer senare om ni vill flytta ihop och då bör ju du vara delaktig i hur ni prioriterar. Vill ni inte det så är det inte dina behov som ska styra hur stor lägenhet han har eller väljer att möblera den, utan främst hans och dotterns. Förhoppningsvis ingår ditt välmående i hans behov om ni skulle bli särbos.

Tolkar dock trådstarten som att du även undrar hur han tänker. Som du läst här så har FL-folket, som så ofta, olika åsikter. Enda sättet att få veta att fråga honom själv, men om du tror att han kan vara någon du verkligen vill satsa på råder jag dig att vänta lite till. En fråga om större bostad kan skrämma honom i att du vill gå för fort fram. Försök läsa av när han kan vara redo för en sådan fråga och börja i så fall med att fråga lite allmänt hur han tänker sig framtiden t.ex. med boende.
  • Anonym (*skåning*)
    Cecese skrev 2015-06-07 20:56:12 följande:
    Jag kan bara svara för mej själv och om jag träffar någon får den personen finna sig i att jag bor trångt. Jag bor i en 3a med 3 barn varannan vecka och jag har inte några planer på att flytta på minst 6-7 år. Jag bor nära barnens pappa så dom kan gå mellan oss, bra skola och mycket kompisar. Om jag flyttar kommer jag bara att kunna ha barnen varannan helg och det vägrar jag så jag tänker bo kvar. Blir det så seriöst att han får sova över när barnen är hemma får han finna sig i att sova i vardagsrummet med mej. Jag ser det inte som något problem och om killen gör det är han inte rätt för mej. 
    *hoppar, skuttar och jublar*
    En till som tänker precis som jag!!!Glad
    Precis på pricken som du resonerar tänker jag.
    Jag bor också som jag gör pga ekonomi, närheten till barnens pappa, närheten till kompisar och skola.

Senaste förhållandet var ännu svårare än varannan vecka. Jag har barnen varannan vecka, sover i vardagsrummet. Han hade minsta barnet lite oregelbundet då han jobbade skift, och det äldre barnet på heltid.

Oftast var jag hos honom större tiden av mina "barnlösa" veckor. Sex funkade väl. Det blev inget vilt sådant, men definitivt inte dåligt.

Det större barnet kunde vara ensamt, och då kunde han sova hos mig för de mer vilda varianternaFlört

Däremellan tog vi oss tid för varandra. 

Nu tog det slut. Av helt andra anledningar.
    Men jag ser det som positivt att leva som särbos. Man håller de nyförälskade känslorna längre så man inte ses hela tiden. Det är en härlig känsla när man känner att båda vill försöka smyga åt sig en halvtimme här och där.

Jag kommer absolut inte att ha bråttom att flytta ihop med en man. Och förhoppningsvis är den nästa mannen i mitt liv en bra far, som prioriterar sina barn på första plats och mig på andra.Glad

Om den största rädslan du, TS, har är utebliven sex.... men då har ni ju varannan vecka att leva ut era lustar och däremellan... Hört talas om köket om natten, tvättstugan, toaletten?
  • Anonym (Delasovrum?!)
    IMHO skrev 2015-06-07 21:59:56 följande:
    Du skriver att du nyss träffat mannen. Om hans familj hittills bestått av honom och hans dotter är det upp till honom hur han prioriterat bostadssituationen. De har kanske inte känt behov av egna sovrum då hon är så ung ännu och bara bor vv. Han väljer förstås vad han lägger sina pengar på.

Det finns enligt mig inget onormalt i det du beskriver (särskilt med tanke på bostadsläget i innerstan) och jag tror knappast han byter upp sig till en trea för någon han nyss träffat. Sitt lugnt i båten och låt dejtingen få ta sin tid innan ni kommer fram till om ni är rätt för varandra.

Bostadsfrågan kommer senare om ni vill flytta ihop och då bör ju du vara delaktig i hur ni prioriterar. Vill ni inte det så är det inte dina behov som ska styra hur stor lägenhet han har eller väljer att möblera den, utan främst hans och dotterns. Förhoppningsvis ingår ditt välmående i hans behov om ni skulle bli särbos.

Tolkar dock trådstarten som att du även undrar hur han tänker. Som du läst här så har FL-folket, som så ofta, olika åsikter. Enda sättet att få veta att fråga honom själv, men om du tror att han kan vara någon du verkligen vill satsa på råder jag dig att vänta lite till. En fråga om större bostad kan skrämma honom i att du vill gå för fort fram. Försök läsa av när han kan vara redo för en sådan fråga och börja i så fall med att fråga lite allmänt hur han tänker sig framtiden t.ex. med boende.

Självklart väljer han vad han lägger sina pengar på och jag förväntar inte att han förändrar sitt boende för någon han nyss träffat. Det har aldrig varit på tal. Det jag har fört på tal är min tveksamhet till att fortsätta träffa någon när jag inser att det för lång tid framöver kommer innebära ett varannan-veckas-förhållande. För mig är det i längden ointressant. Jag vill mer än så. Flytta ihop är ju inget jag tar upp med någon jag känt i 2 månader. Särskilt inte om det finns barn inblandade. Nu vill han att jag träffar hans dotter vilket känns naturligt med tanke på att vi också börjat introducera varandra för varandras vänner. Kruxet med hans trångboddhet är ju att jag ser en problematik med att ens övernatta eller "provbo" när hans dotter är där. Jag är däremot helt övertygad om att han självklart har för avsikt att bo större när/om han flyttar ihop med en ny sambo och ev skaffar fler barn. Han är, liksom jag, uppvuxen i en större villa. Hans nuvarande bostad är nog ett resultat av en snabb skilsmässa men knappast en hållbar lösning på sikt.
  • Anonym (Delasovrum?!)
    elle9 skrev 2015-06-07 20:49:26 följande:

Men vilken skitsak att gnälla om. Ska både du och dottern sova där samtidigt så får ni väl ta en sväng till IKEA och köpa en bäddsoffa till vardagsrummet där ni vuxna sover. Problemet löst! Byta om gör du i badrummet.

Alltså sorry, med risk för att låta dryg, men jag är inte en 22-årig student, jag är betydligt äldre och har betydligt bekvämare vanor. Jag sover hemma hos mig i ett avskilt sovrum i en bekväm DUX-säng. Att sova i en IKEA bäddsoffa i någons vardagsrum känns inte så superintressant...
    Hade jag varit 22 hade jag säkert inte reflekterat över att det var just en IKEA bäddsoffa men då hade jag å andra sidan aldrig ens övervägt att dejta någon med barn så då hade tråden varit en icke-fråga av den anledningen.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 22:49:03 följande:

Självklart väljer han vad han lägger sina pengar på och jag förväntar inte att han förändrar sitt boende för någon han nyss träffat. Det har aldrig varit på tal. Det jag har fört på tal är min tveksamhet till att fortsätta träffa någon när jag inser att det för lång tid framöver kommer innebära ett varannan-veckas-förhållande. För mig är det i längden ointressant. Jag vill mer än så. Flytta ihop är ju inget jag tar upp med någon jag känt i 2 månader. Särskilt inte om det finns barn inblandade. Nu vill han att jag träffar hans dotter vilket känns naturligt med tanke på att vi också börjat introducera varandra för varandras vänner. Kruxet med hans trångboddhet är ju att jag ser en problematik med att ens övernatta eller "provbo" när hans dotter är där. Jag är däremot helt övertygad om att han självklart har för avsikt att bo större när/om han flyttar ihop med en ny sambo och ev skaffar fler barn. Han är, liksom jag, uppvuxen i en större villa. Hans nuvarande bostad är nog ett resultat av en snabb skilsmässa men knappast en hållbar lösning på sikt.
    Grejen är den att det låter på dig som om du redan är hans sambo, utifrån hur du skriver. Om du inte är ett par eller sambo med honom ännu så behöver du inse att det inte är din sak hur han bor. Är du hemlös?
  • Anonym (nn)
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 22:54:13 följande:
    Alltså sorry, med risk för att låta dryg, men jag är inte en 22-årig student, jag är betydligt äldre och har betydligt bekvämare vanor. Jag sover hemma hos mig i ett avskilt sovrum i en bekväm DUX-säng. Att sova i en IKEA bäddsoffa i någons vardagsrum känns inte så superintressant...
    Hade jag varit 22 hade jag säkert inte reflekterat över att det var just en IKEA bäddsoffa men då hade jag å andra sidan aldrig ens övervägt att dejta någon med barn så då hade tråden varit en icke-fråga av den anledningen.
    Man kan säkert snedpippa i en dux säng också, se bara vad det blev av mig. Skrattande
  • LaLola
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 22:54:13 följande:
    Oj...jag har tänkt hela tiden att du är max 25.....o sen när blev bäddsoffor från Ikea något dåligt?
Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!