• Anonym (Delasovrum?!)

Han delar sovrum med sin dotter!

Har precis träffat en ny kille. Han har en 8-årig dotter sedan ett tidigare förhållande som han har varannan vecka. Hittills har vi träffats ute eller hos mig men nu har jag för första gången varit hemma hos honom. Jag insåg då att han delar sovrum med sin dotter! Hon har självklart en egen säng men ändå! Är det inte lite märkligt att man inte sett till att ha ett eget sovrum när man är 40 år gammal och ens dotter börjar bli ganska stor?!
    Jag har hittills accepterat att vi bara setts varannan vecka - även om jag tycker det är ett rätt trist upplägg -  för jag tycker inte man introducerar nya partners för sina barn förrän man vet om det är en person man vill fortsätta träffa, men nu börjar jag dra öronen åt mig... Det känns som att även om jag blir introducerad för hans dotter så kan vi ju ändå bara träffas varannan vecka framöver. Jag har ju inget intresse av att dela sovrum med hans dotter! Det är ju inte ett pyjamasparty jag är ute efter och ett sexliv kan man ju glömma... Rimligtvis borde det kännas rätt märkligt även för dottern att dela rum med pappa och "pappas nya tjej"! 
    Singelföräldrar, hur tänker ni egentligen, tycker ni att det är normalt att dela rum med era stora barn och att en ny partner skall göra detsamma? Eller ska man som ny partner acceptera att ses varannan vecka hur länge som helst?

• Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!
  • Anonym (Delasovrum?!)
    LaLola skrev 2015-06-07 23:00:30 följande:
    Oj...jag har tänkt hela tiden att du är max 25.....o sen när blev bäddsoffor från Ikea något dåligt?

Vad fick dig att tro att jag är max 25? Att jag vill ha ett sexliv och har en önskan om att bygga upp något nytt gemensamt med en ny partner?
    Jag hade knappast varit intresserad av en 40-årig man med ett barn om jag hade varit under 25. Inte under 30 heller. Eller 35.

Har inget alls emot IKEA. Har haft både en bäddsoffa och en soffa därifrån. Därav att jag vet att komforten i deras bäddsoffor inte är optimal.
  • IMHO
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 22:49:03 följande:

Självklart väljer han vad han lägger sina pengar på och jag förväntar inte att han förändrar sitt boende för någon han nyss träffat. Det har aldrig varit på tal. Det jag har fört på tal är min tveksamhet till att fortsätta träffa någon när jag inser att det för lång tid framöver kommer innebära ett varannan-veckas-förhållande. För mig är det i längden ointressant. Jag vill mer än så. Flytta ihop är ju inget jag tar upp med någon jag känt i 2 månader. Särskilt inte om det finns barn inblandade. Nu vill han att jag träffar hans dotter vilket känns naturligt med tanke på att vi också börjat introducera varandra för varandras vänner. Kruxet med hans trångboddhet är ju att jag ser en problematik med att ens övernatta eller "provbo" när hans dotter är där. Jag är däremot helt övertygad om att han självklart har för avsikt att bo större när/om han flyttar ihop med en ny sambo och ev skaffar fler barn. Han är, liksom jag, uppvuxen i en större villa. Hans nuvarande bostad är nog ett resultat av en snabb skilsmässa men knappast en hållbar lösning på sikt.

Ok, det låter kanske som ni ska ta ett snack om boendesituationen redan nu då, så att han förstår var du står och vice versa. Förstår att vanan vid stora ytor spelar in för dig. Jag har de behoven också. Har aldrig dejtat någon med barn dock. Min flexibilitet i en sådan situation skulle nog bero på hur starka känslor jag hade.

Hur länge man står ut med en obekväm lösning är ju på sätt och vis en mätare för hur stor potential du ser i en relation mellan er. Korten på bordet och rak kommunikation kanske är nästa steg. Lycka till hur det än blir!
  • LaLola
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 23:29:37 följande:

Vad fick dig att tro att jag är max 25? Att jag vill ha ett sexliv och har en önskan om att bygga upp något nytt gemensamt med en ny partner?
    Jag hade knappast varit intresserad av en 40-årig man med ett barn om jag hade varit under 25. Inte under 30 heller. Eller 35.

Har inget alls emot IKEA. Har haft både en bäddsoffa och en soffa därifrån. Därav att jag vet att komforten i deras bäddsoffor inte är optimal.
    Sättet du skriver på.
  • Anonym (Delasovrum?!)
    LaLola skrev 2015-06-07 23:46:50 följande:
    Sättet du skriver på.
    Du får nog vara lite mer specifik.
    Hur gammal är du själv förresten?
  • Sweet Sofia
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-07 21:27:51 följande:

Du verkar ha löst det på ett sådant sätt som funkar för dig och barnen och det är ju självklart bra för er. Det finns säkert de som ställer upp på det arrangemanget, särskilt om de är i en liknande situation och kanske är nöjda med att ses och sova över varannan vecka när båda är barnfria. För mig skulle dock ett sådant scenario vara rätt ointressant, trångboddhet, sova i vardagsrummet och att personen inte är flyttbar - för mig skulle det inte finnas något att bygga på där.

Då är ju problemet löst. Ni har ingen framtid tillsammans så liks bra för dig att dumpa honom med en gång.

Kan finnas en massa saker till varför han bor där han och varför han inte bor större.
  • LaLola
    Anonym (Delasovrum?!) skrev 2015-06-08 00:08:50 följande:
    Du får nog vara lite mer specifik.
    Hur gammal är du själv förresten?
    Du uttrycker dig som nån som är väldigt ung bara.
    Jag är 41.
  • The past is now

Nej ts. Det är inte ett dugg konstigt eller märkligt att de delar sovrum. Det är hans barn vi pratar om. Du kan inte kräva ett enda dugg här faktiskt. Du har så klart rätt till din åsikt och bör prata med honom om hur du känner och tänker. Han och dottern bestämmer vad de vill och du väljer därifrån att acceptera eller dra.

• Anonym (Dotter)

Kan ju inte vara så skoj för flickan eftersom hon säkert redan börjat onanera och då skall få göra det i fred.

• micromat

Jag tycker att det är konstigt att dela sovrum med barnen i en hel evighet. Särskilt när man skaffat partner som man vill ha egentid och vara intim med.

Jag skulle då inte vilja dela rum med barnet/barnen då jag vill kunna ha sex när jag vill utan att jämt behöva fundera på om barnet är vaket eller vaknar..

Jag har full förståelse för barn som smyger in ibland när dom haft en mardröm, eller om dom mår dåligt eller av någon annan tillfällig orsak. Det köper jag till fullo.

Man måste även ta hänsyn till boende/inkomst mm. Har man bara råd med en tvåa förstår jag om man delar rum, fast vissa föräldrar tar vardagsrummet.

Bor man däremot större eller att det är så att man kan bo större är det inga problem med att barnet får ett eget rum.

Det man även bör tänka på är barnets behov av eget space. Vissa barn behöver ett eget rum som är deras, där dom får ha som dom vill.

• Anonym (Tjejen)

Jag delar rum/säng (dubbelsäng) med min 8åriga son och det är inga problem alls. Om min dejt sover över så sover jag i mitten Solig och ska vi ha sex så har vi det i soffan i vardagsrummet när sonen somnat i sovrummet.

Svar på tråden Han delar sovrum med sin dotter!