• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • Virriga Vera
    Anonym (nn) skrev 2015-06-22 19:46:34 följande:
    Då måste jag säga att föräldern själv måste ha bättre koll på vad för slags umgänge barnet har. Jag är inte likgiltig, varför tror du det?
    Så du menar på allvar att du inte hade reagerat som förälder till det drabbade barnt om en annan vuxen sett vad du såg och inte agerat? Du hade som förälder till barnet inte brytt dig? Du får ursäkta, men jag tror dig inte.
  • Tecum
    Anonym (nn) skrev 2015-06-22 19:46:34 följande:
    Då måste jag säga att föräldern själv måste ha bättre koll på vad för slags umgänge barnet har. Jag är inte likgiltig, varför tror du det?
    Föräldrar vill inte se. Pedofilen är den som är snällast och trevligast mot barnet, leker och nojsar och verkar ha barnasinnet i behåll... Såna män är jag väldigt misstänksam mot.
  • Anonym (nn)
    Virriga Vera skrev 2015-06-22 19:52:38 följande:
    Så du menar på allvar att du inte hade reagerat som förälder till det drabbade barnt om en annan vuxen sett vad du såg och inte agerat? Du hade som förälder till barnet inte brytt dig? Du får ursäkta, men jag tror dig inte.
    Du menade så, naturligtvis skulle även föräldern till den drabbade ha synpunkter.
  • Anonym (nn)
    Tecum skrev 2015-06-22 19:55:19 följande:
    Föräldrar vill inte se. Pedofilen är den som är snällast och trevligast mot barnet, leker och nojsar och verkar ha barnasinnet i behåll... Såna män är jag väldigt misstänksam mot.
    Bra att du säger det, det är en stor del av problemet. Stackars barn...
  • Anonym (nn)
    Virriga Vera skrev 2015-06-22 20:03:37 följande:
    Nu undrade jag vad DU hade tyckt om det var ditt barn?
    Men nu var barnet inte mitt. Du får starta en egen tråd om annat...
  • Fiona M
    Anonym (nn) skrev 2015-06-22 19:26:03 följande:

Ja det är viktigt för mig att få förklara hur vissa saker fungerar, även när det kommer till sådana här saker. Verkligheten är grym, karman en bitch.

Verkligheten blir grym när folk inte gör vad de kan för att värna svagare, så i det här fallet bidrog du till grymheten.

Karma is a bitch? Ja, det kan man ju hoppas.
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:08:44 följande:
    Verkligheten blir grym när folk inte gör vad de kan för att värna svagare, så i det här fallet bidrog du till grymheten.

Karma is a bitch? Ja, det kan man ju hoppas.
    Jag hoppas verkligen att det inte är som jag tror, lättare att tänka på det om det bara var på skoj...
  • Anonym (nn)
    Virriga Vera skrev 2015-06-22 20:11:57 följande:
    Jag trodde ärligt att du postade för att man skulle diskutera?
    Jag vill diskutera, men jag har uppriktigt inte fått så många sakliga frågor.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen