• Anonym (???)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Exakt på vilket sätt kommer barnen främst? Jag undrar detta varje gång jag hör uttrycket. Ingen vettig människa skulle ju be sin partner "välja" mellan barnen och partnern så på vilket sätt menar ni att barnen kommer först?

• Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
  • Brumma
    Anonym (*))) skrev 2015-06-25 19:46:30 följande:

Utan dina barn, du har alltså mer än ett. Men om ett av barnen dör, hade du inte velat leva vidare för det andra då?

Självklart.
  • Anonym (trött)
    Mymlan L skrev 2015-06-25 17:03:30 följande:

Har man någonsin haft existentiella funderingar, förstår man meningen med livet när man fått och fostrat barn. En erfarenhet man inte kan ha om man inte blivit förälder.

Skitsnack, jag har inga barn och mitt liv har väldigt mycket mening.
  • Anonym (trött)
    Anonym (*))) skrev 2015-06-25 19:39:41 följande:

Om man lever i ett förhållande och tycker att partnern är utbytbar, då har man inte en sund relation. Men det är kanske därför så många skiljer sig, de gifter sig med någon random kille som lika gärna kunnat vara någon annan.

Jag känner en mamma som inte offrade sitt liv för sitt barn. Hon valde att överleva för sina andra barn istället.

Ja, på FL har tyvärr många kvinnor den synen på män, att de främst är pengamaskiner eller spermadonatorer som lätt kan bytas ut mot någon annan.
  • Mymlan L
    Anonym (MM) skrev 2015-06-25 19:38:33 följande:
    Jag har själv förlorat mitt barn och jag lever vidare. Jag har också förlorat min partner och har sörjt honom otroligt också. Min partner är INTE utbytbar.
    Jag antar att den partner som dog inte  inte var din förste? 
    Förmodligen har du haft fler, som inte har dött. Den som dog följdes av en annan. Ska man se det krasst så byttes han ut, även om det inte var med vilje eller planerat.
    Det jag vill säga är att du enligt egen utsago haft flera förhållanden. Där du inte dött av att det tog slut. 
    Ett barn man levt med i flera år, går däremot inte att ersätta med ett annat. Inte i min och inte i de flestas värld. Man sörjer detta barn hela livet. Samhörigheten och kärleken till ett barn är så mycket starkare än till en partner. Vilket många av er inte verkar tycka. Jag lider med de barn som inte får känna sig allra viktigast för sina föräldrar. 
    Därför är barnen viktigare än en partner. Mina barn växer upp med en grundtrygghet och tillit, som jag vet att de kommer att bära med sig hela livet. De vet att mamma alltid finns där för dem. det är mig de kommer till när livet krisar. Det är den största kärlek man kan få från sina barn. Och ge dem. Trygghet och tillit.
  • Mymlan L
    Anonym (trött) skrev 2015-06-25 20:35:50 följande:
    Skitsnack, jag har inga barn och mitt liv har väldigt mycket mening.
    Det var inte vad jag skrev. Vet du vad existentiella funderingar betyder?
    Det är väldigt vanligt i tonåren. De allra flesta tonåringar funderar på meningen med livet.
    Meningen med livet är bra mycket lättare att förstå då man fått barn.
    Det betyder inte att barnlösas liv är meningslösa. Det betyder just bara att har man någonsin haft existentiella grubblerier, försvinner de med barnets ankomst.
  • sextiotalist
    Mymlan L skrev 2015-06-25 20:59:46 följande:

Det var inte vad jag skrev. Vet du vad existentiella funderingar betyder?

Det är väldigt vanligt i tonåren. De allra flesta tonåringar funderar på meningen med livet.

Meningen med livet är bra mycket lättare att förstå då man fått barn.

Det betyder inte att barnlösas liv är meningslösa. Det betyder just bara att har man någonsin haft existentiella grubblerier, försvinner de med barnets ankomst.

Jag håller inte med alls. Jag har barn och jag släppte mina extensiella funderingar långt innan jag fick barn
  • villbaraveta
    MammAmma skrev 2015-06-25 14:52:41 följande:
    Du har inte egna barn?
    Nej, det har jag inte. Jag är inte mammamaterial och inte så speciellt glad i barn, så tänker inte skaffa :)
  • villbaraveta
    Joce82 skrev 2015-06-25 15:11:02 följande:
    Klart en partner inte är förbrukningsvara! Men en förälders uppgift är att stå tillbaka! Och i värsta fall offra sitt eget liv för att rädda sitt barn! Skulle min fru offra vårt barn till förmån för mitt liv skulle Hon inte förbli mitt livs kärlek längre! Olyckor händer och är en annan sak!
    Mitt scenario här över med branden grundade sig på vetskapen om var både barn och vuxna befann sig!
    Hade barnet varit lättast att ta, så absolut. Men den lättaste att få ut går först, oavsett om det är barn eller ej. Skulle min man på eget beslut offrat mig för ett barn, nej, hade jag bett om det vore det en annan sak. 
  • villbaraveta
    Brumma skrev 2015-06-25 15:18:53 följande:
    Jag brukar inte skriva sånt här.. men jag hoppas nästan att du inte har barn..

Mitt livs kärlek ÄR mina barn. Jag älskar min man men den kärleken är en är en annan. Jag VILL leva mitt liv med honom men jag hade klarar att leva utan honom. Hade mina barn dött vet jag inte om jag valt att fortsätta leva.
    Nej, jag har inte barn, jag vet att jag inte är mammamaterial och vill inte ha barn. Jag hade nog inte klarat mig utan mitt livs kärlek, vet inte vad jag gjort om han dog, men alla är olika.
  • villbaraveta
    Hannah76 skrev 2015-06-25 15:26:10 följande:
    För mig ä det självklart att man kan hitta en ny partner, det gör folk hela tiden? Barn är inte utbytbara.
    Partner, ja, sitt livs kärlek, nej.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?