Anonym (MM) skrev 2015-06-25 19:38:33 följande:
Jag har själv förlorat mitt barn och jag lever vidare. Jag har också förlorat min partner och har sörjt honom otroligt också. Min partner är INTE utbytbar.
Jag antar att den partner som dog inte inte var din förste?
Förmodligen har du haft fler, som inte har dött. Den som dog följdes av en annan. Ska man se det krasst så byttes han ut, även om det inte var med vilje eller planerat.
Det jag vill säga är att du enligt egen utsago haft flera förhållanden. Där du inte dött av att det tog slut.
Ett barn man levt med i flera år, går däremot inte att ersätta med ett annat. Inte i min och inte i de flestas värld. Man sörjer detta barn hela livet. Samhörigheten och kärleken till ett barn är så mycket starkare än till en partner. Vilket många av er inte verkar tycka. Jag lider med de barn som inte får känna sig allra viktigast för sina föräldrar.
Därför är barnen viktigare än en partner. Mina barn växer upp med en grundtrygghet och tillit, som jag vet att de kommer att bära med sig hela livet. De vet att mamma alltid finns där för dem. det är mig de kommer till när livet krisar. Det är den största kärlek man kan få från sina barn. Och ge dem. Trygghet och tillit.