Anonym (A) skrev 2015-07-01 15:48:36 följande:
Nej, det är inte förbjudet att tigga.
Att du påstår det utan att kunna belägga det betyder inte ett skit.
Du kan hitta på vad som helst, det gör det inte sant för det.
Ordningsregler är inte lagar och när du påstår att dom ägnar sig åt kriminella handlingar när dom tigger är det inget annat än smutskastning av en redan utsatt grupp.
Om du klickar på visa endast så har du gott om länkar som styrker allt jag säger.
Eran förnekelse gör inte regler mindre.
Ordningsregler finns där att följas när nationella lagar inte räcker till, både ordningsvakter och polis har en skyldighet att upprätthålla dessa, detta händer inte.
jag tycker att dom gör ett mycket bra jobb själva på att sprida smuts omkring sig, finns inget att tilläga där mer än att läsa artiklar och häpna att detta tillåts i landet.
Repris i och med du likt din kompis ligger på latsidan och orkar inte googla fram relevant information.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6197947
www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/
Bara två ställen av i princip nu varenda samhälle i Sverige.
Anonym (A) skrev 2015-07-01 15:52:52 följande:
Nu hittar du på igen, du påstår saker du inte har belägg för om andra människor.
Skäms du inte.
Du vet inte om dom skiter i att jobba eller om dom inte får ett jobb pga diskriminering, men du VILL att dom ska skita i det för att det legitimerar din hatpropaganda mot dom.
I Mariefred har dom erbjudit tiggarna jobb inom kommunen tror jag och dom var själaglada över att få tjäna ihop sina egna pengar istället för att vara tvungna att tigga.
Nu förtiden kan dom romerna stå upp i samma höjd som du och jag och möta vår blick istället för att huka vid våra fötter.
Klart som fan dom hellre står upp.
Jag skäms inte det minsta att försöka upplysa folk som vägrar öppna ögonen på skit som ligger framför dom.
Det är inte diskriminering som hindrar dom från att jobba, i många fall så handlar det om analfabeter som har valt att leva sitt liv i isolation, det underlättar inte att hitta jobb.
Bara det, för att bryta cirkeln måste dom ta steget in i samhället och bilda sig, framför allt låta sina barn bilda sig men detta händer inte i och med lurendrejeri är en giltig sysselsättning enligt dom själva.
Med det i och för sig med i baktanken så kan man inte bortse ifrån att det finns gott om okvalificerade jobb för dom att ta, fast det är klart tuffare att slita med jordbruk än att strecka ut handen.
Detta med att ge dom "jobb" och att folket engagerar sig på det sättet har blivit testat för, fungerade inte.
www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/konflikt-nar-tiggare-atervande-till-gnosjo
Bara vänta in rapporter om stölder folk har drabbats av och annat "tacksamhet"
Det tar heller inte bort den problematiken som nämns i dom andra länkar jag delade.