• Muslimsktjej

Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?

Ni som brukar ge tiggare pengar, ungefär hur mycket pengar brukar ni ge?

Känns som om de flesta ger ca 10-20 kr till tiggare, men jag tycker att det är så pinsamt om jag skulle ge så lite. Som att jag hånar dem för att de inte har pengar, liksom, vad ska de göra med 10 kr? Köpa mat? 

Har dessutom ingen egen ekonomi då jag fortfarande går i skola (1050 kr i månaden, studiebidraget), så skulle inte ha råd att ge ca 50-100 kr till varje tiggare jag ser.

Hur gör ni?? Tycker ni inte det känns lite fult att ge dem så lite pengar?
    För jag vill jättegärna ge dem, får så dåligt samvete när jag går förbi utan att ge pengar. 

Notera att jag inte _påstår_ att det är fult att ge så lite pengar, utan jag _frågar_ ifall det är det eftersom det _känns_ så. 

• Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?
  • Anonym (nilla)

Ger inte ett jävla skit till tiggare. Det är inget jobb att sitta å tigga. Ska de komma hit får de se till att göra lön för mödan som alla andra. Betala skatt, m.m. Sen vet inte jag hur sant det är med ligor och bossar som styr de som tigger. Men om man ger och ger så kommer det ju bara fortsätta I en ond cirkel. Tiggarna får "sysselsättning", bossarna ser en marknad och så fortsätter det.

Går förbi samma tiggare varje dag när jag handlar. Skulle jag ge en tia per dag, blir det väldigt mycket pengar. På ett år är vi uppe i 3-4000. Om då 100 pers ger tiggarna en tia var, varje dag, då har de plötsligt mer lön än vad jag har i månaden, skattefritt, bara för att sitta där. Ska man vara riktigt petig kanske det borde införas skatt på tiggeri också, det borde väl vara näringsidkat.

Lagstifta på det ni SD...

• Anonym (A)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 15:05:27 följande:

Jag har inte fel, jag flummar inte ut heller.

Pengainsamling är olagligt och hur mycket du än vill blunda för det kommer det förbli illegal, det enda positiva är att idioter börjar vakna till liv och vill ha klara och tydliga regler som inte kan flummas bort.
    Vi är vist så pass rik land att det är inga problem att skapa helt meningslösa dublettlagar bara för att.

Nej, det är inte förbjudet att tigga.
    Att du påstår det utan att kunna belägga det betyder inte ett skit.
    Du kan hitta på vad som helst, det gör det inte sant för det.
    Ordningsregler är inte lagar och när du påstår att dom ägnar sig åt kriminella handlingar när dom tigger är det inget annat än smutskastning av en redan utsatt grupp. 
  • Anonym (A)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 14:59:44 följande:

Långt mer än dom får för att jobba hemma, det är det som måste motarbetas på hemmaplan här.
    Så länge dom gör en förmögenhet enligt sina mått nätt kommer dom skita i att jobba och sitta kvar på våra gator med allt det innebär.

Nu hittar du på igen, du påstår saker du inte har belägg för om andra människor.
    Skäms du inte.
    Du vet inte om dom skiter i att jobba eller om dom inte får ett jobb pga diskriminering, men du VILL att dom ska skita i det för att det legitimerar din hatpropaganda mot dom.
    I Mariefred har dom erbjudit tiggarna jobb inom kommunen tror jag och dom var själaglada över att få tjäna ihop sina egna pengar istället för att vara tvungna att tigga.
    Nu förtiden kan dom romerna stå upp i samma höjd som du och jag och möta vår blick istället för att huka vid våra fötter.
    Klart som fan dom hellre står upp. 
  • Anonym (finger)
    Anonym (viktor) skrev 2015-07-01 15:06:04 följande:
    Har du tänkt på att det lika gärna kunde vara du som satt där? Vi kan inte påverka var vi föds, kalla det ödet eller vad du vill. Ser jag någon som far illa så gör jag iaf något lite för att hjälpa.

Varför skulle det?

Jag är inte arbetsskygg och jag har heller ingen önskan att parasitera på andra.

Jaså det gör du?

Hjälper du till att plocka skit efter dina kompisar för att hjälpa dom utsatta arbetare här?

Eller du bara inbillar dig att din allmosa är till hjälp?

Nerfherder skrev 2015-07-01 15:07:17 följande:
    Pengainsamling är inte samma sak som  tiggeri. Bra försök. Förut hette det organiserat tiggeri, enligt dig.

Du kan kalla det vad du än önskar, pengainsamling utan tillstånd aka yrkestiggeri är förbjudet i landet.

• Anonym (idioter)

Men sluta tjafsa för f-n, tråden handlar inte om det är olagligt att tigga eller ej!!!

• Muslimsktjej
    Anonym (..?) skrev 2015-07-01 16:31:54 följande:

TS vad betyder din avatar?

Att jag visar solidaritet med shiamuslimer som blir slaktade varje dag i Mellanöstern samtidigt som folk låtsas som om ingenting sker.

Fin bild, visst?
  • Anonym (A)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 17:50:20 följande:

Varför skulle det?

Jag är inte arbetsskygg och jag har heller ingen önskan att parasitera på andra.

Jaså det gör du?

Hjälper du till att plocka skit efter dina kompisar för att hjälpa dom utsatta arbetare här?

Eller du bara inbillar dig att din allmosa är till hjälp?

Nerfherder skrev 2015-07-01 15:07:17 följande:
    Pengainsamling är inte samma sak som  tiggeri. Bra försök. Förut hette det organiserat tiggeri, enligt dig.

Du kan kalla det vad du än önskar, pengainsamling utan tillstånd aka yrkestiggeri är förbjudet i landet.

Så om dina barn svalt så skulle du inte göra vad som helst för att kunna ge dom mat.
    Jaså du, det tror jag vad jag vill på.
    Du är säkert inte arbetsskygg eller vill parasitera på andra.
    Bra, då har du det gemensamt med den genomsnittlige tiggaren.
    Enda skillnaden mellan dom och dig är att du hade den förbannade turen att inte födas in i en marginaliserad utstött grupp och att du till skillnad från dom hade turen att födas i ett samhälle som värnar alla sina medborgare och har ett skyddsnät så du är inte tvungen att tigga för livets nödtorft.
    Det borde vara skäl nog för lite jäkla ödmjukhet och eftertanke. 

Du som är emot bajamajor borde väl vara den första att stå med en skyffel och städa. 
    Det är lika logiskt eller snarare ologiskt det.
    Ungefär som att skylla glassförsäljare för att det drunknar barn på somrarna.

Du kan inte styrka att tiggeri är förbjudet och tills du kan kommer jag betrakta det som ytterligare en del av din hatpropaganda.
    För det är tiggeri för eget bruk det handlar om, sen kan du kalla det för vad du vill. 
  • Anonym (finger)
    Anonym (A) skrev 2015-07-01 15:48:36 följande:
    Nej, det är inte förbjudet att tigga.
    Att du påstår det utan att kunna belägga det betyder inte ett skit.
    Du kan hitta på vad som helst, det gör det inte sant för det.
    Ordningsregler är inte lagar och när du påstår att dom ägnar sig åt kriminella handlingar när dom tigger är det inget annat än smutskastning av en redan utsatt grupp. 

Om du klickar på visa endast så har du gott om länkar som styrker allt jag säger.
    Eran förnekelse gör inte regler mindre.

Ordningsregler finns där att följas när nationella lagar inte räcker till, både ordningsvakter och polis har en skyldighet att upprätthålla dessa, detta händer inte.

jag tycker att dom gör ett mycket bra jobb själva på att sprida smuts omkring sig, finns inget att tilläga där mer än att läsa artiklar och häpna att detta tillåts i landet.

Repris i och med du likt din kompis ligger på latsidan och orkar inte googla fram relevant information.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6197947

www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/

Bara två ställen av i princip nu varenda samhälle i Sverige.

Anonym (A) skrev 2015-07-01 15:52:52 följande:
    Nu hittar du på igen, du påstår saker du inte har belägg för om andra människor.
    Skäms du inte.
    Du vet inte om dom skiter i att jobba eller om dom inte får ett jobb pga diskriminering, men du VILL att dom ska skita i det för att det legitimerar din hatpropaganda mot dom.
    I Mariefred har dom erbjudit tiggarna jobb inom kommunen tror jag och dom var själaglada över att få tjäna ihop sina egna pengar istället för att vara tvungna att tigga.
    Nu förtiden kan dom romerna stå upp i samma höjd som du och jag och möta vår blick istället för att huka vid våra fötter.
    Klart som fan dom hellre står upp. 

Jag skäms inte det minsta att försöka upplysa folk som vägrar öppna ögonen på skit som ligger framför dom.

Det är inte diskriminering som hindrar dom från att jobba, i många fall så handlar det om analfabeter som har valt att leva sitt liv i isolation, det underlättar inte att hitta jobb.
    Bara det, för att bryta cirkeln måste dom ta steget in i samhället och bilda sig, framför allt låta sina barn bilda sig men detta händer inte i och med lurendrejeri är en giltig sysselsättning enligt dom själva.
    Med det i och för sig med i baktanken så kan man inte bortse ifrån att det finns gott om okvalificerade jobb för dom att ta, fast det är klart tuffare att slita med jordbruk än att strecka ut handen.

Detta med att ge dom "jobb" och att folket engagerar sig på det sättet har blivit testat för, fungerade inte.

www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/konflikt-nar-tiggare-atervande-till-gnosjo

Bara vänta in rapporter om stölder folk har drabbats av och annat "tacksamhet"
    Det tar heller inte bort den problematiken som nämns i dom andra länkar jag delade.

• Muslimsktjej
    Anonym (idioter) skrev 2015-07-01 17:58:50 följande:

Men sluta tjafsa för f-n, tråden handlar inte om det är olagligt att tigga eller ej!!!

10 sidor i tråden men ändå fick jag bara några få svar på min fråga.. Haha. ://
Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?