• Muslimsktjej

Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?

Ni som brukar ge tiggare pengar, ungefär hur mycket pengar brukar ni ge?

Känns som om de flesta ger ca 10-20 kr till tiggare, men jag tycker att det är så pinsamt om jag skulle ge så lite. Som att jag hånar dem för att de inte har pengar, liksom, vad ska de göra med 10 kr? Köpa mat? 

Har dessutom ingen egen ekonomi då jag fortfarande går i skola (1050 kr i månaden, studiebidraget), så skulle inte ha råd att ge ca 50-100 kr till varje tiggare jag ser.

Hur gör ni?? Tycker ni inte det känns lite fult att ge dem så lite pengar?
    För jag vill jättegärna ge dem, får så dåligt samvete när jag går förbi utan att ge pengar. 

Notera att jag inte _påstår_ att det är fult att ge så lite pengar, utan jag _frågar_ ifall det är det eftersom det _känns_ så. 

• Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?
  • Anonym (A)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:05:52 följande:

Om du klickar på visa endast så har du gott om länkar som styrker allt jag säger.
    Eran förnekelse gör inte regler mindre.

Ordningsregler finns där att följas när nationella lagar inte räcker till, både ordningsvakter och polis har en skyldighet att upprätthålla dessa, detta händer inte.

jag tycker att dom gör ett mycket bra jobb själva på att sprida smuts omkring sig, finns inget att tilläga där mer än att läsa artiklar och häpna att detta tillåts i landet.

Repris i och med du likt din kompis ligger på latsidan och orkar inte googla fram relevant information.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6197947

www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/

Bara två ställen av i princip nu varenda samhälle i Sverige.

Anonym (A) skrev 2015-07-01 15:52:52 följande:
    Nu hittar du på igen, du påstår saker du inte har belägg för om andra människor.
    Skäms du inte.
    Du vet inte om dom skiter i att jobba eller om dom inte får ett jobb pga diskriminering, men du VILL att dom ska skita i det för att det legitimerar din hatpropaganda mot dom.
    I Mariefred har dom erbjudit tiggarna jobb inom kommunen tror jag och dom var själaglada över att få tjäna ihop sina egna pengar istället för att vara tvungna att tigga.
    Nu förtiden kan dom romerna stå upp i samma höjd som du och jag och möta vår blick istället för att huka vid våra fötter.
    Klart som fan dom hellre står upp. 

Jag skäms inte det minsta att försöka upplysa folk som vägrar öppna ögonen på skit som ligger framför dom.

Det är inte diskriminering som hindrar dom från att jobba, i många fall så handlar det om analfabeter som har valt att leva sitt liv i isolation, det underlättar inte att hitta jobb.
    Bara det, för att bryta cirkeln måste dom ta steget in i samhället och bilda sig, framför allt låta sina barn bilda sig men detta händer inte i och med lurendrejeri är en giltig sysselsättning enligt dom själva.
    Med det i och för sig med i baktanken så kan man inte bortse ifrån att det finns gott om okvalificerade jobb för dom att ta, fast det är klart tuffare att slita med jordbruk än att strecka ut handen.

Detta med att ge dom "jobb" och att folket engagerar sig på det sättet har blivit testat för, fungerade inte.

www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/konflikt-nar-tiggare-atervande-till-gnosjo

Bara vänta in rapporter om stölder folk har drabbats av och annat "tacksamhet"
    Det tar heller inte bort den problematiken som nämns i dom andra länkar jag delade.

Av respekt för ts ska jag inte svara dig mer, men du ska veta att med ditt synsätt är du en del av problemet.
    Hat och rädsla som ger att man gör vantolkningar och misstänkliggör andra människor skadar oss alla.
    Men det tror inte jag du ser, du letar bara efter en enkel lösning, vilket säger mig att du inte är speciellt kunnig inom området, det är dom okunniga och korkade som söker svartvita lösningar och det är dom empatilösa som inte bryr sig om ifall man gör skadar andra som inte tillhör den värnade gruppen.
    Precis som man resonerade runt judarna i början av trettiotalet.
    Känns det bra att befinna sig i ett sånt sällskap.
    Fy fan säger jag bara. 

Nu är min diskussion med dig avslutad. 
  • Anonym (finger)
    Anonym (A) skrev 2015-07-01 18:05:25 följande:
    Så om dina barn svalt så skulle du inte göra vad som helst för att kunna ge dom mat.
    Jaså du, det tror jag vad jag vill på.
    Du är säkert inte arbetsskygg eller vill parasitera på andra.
    Bra, då har du det gemensamt med den genomsnittlige tiggaren.
    Enda skillnaden mellan dom och dig är att du hade den förbannade turen att inte födas in i en marginaliserad utstött grupp och att du till skillnad från dom hade turen att födas i ett samhälle som värnar alla sina medborgare och har ett skyddsnät så du är inte tvungen att tigga för livets nödtorft.
    Det borde vara skäl nog för lite jäkla ödmjukhet och eftertanke. 

Du som är emot bajamajor borde väl vara den första att stå med en skyffel och städa. 
    Det är lika logiskt eller snarare ologiskt det.
    Ungefär som att skylla glassförsäljare för att det drunknar barn på somrarna.

Du kan inte styrka att tiggeri är förbjudet och tills du kan kommer jag betrakta det som ytterligare en del av din hatpropaganda.
    För det är tiggeri för eget bruk det handlar om, sen kan du kalla det för vad du vill. 

Självklart, jag skulle anstränga mig till det yttersta att skaffa annat jobb innan besparingar tog slut, vilket har hänt ett par gånger mellan jobb.
    Inte fan tankade jag bilen full, tog mina sista pengar för att åka till ett rikare land för att kräva folk på pengar.

Vad har jag gemensamt med yrkestiggaren, nock med is i magen för att titta folk i ögonen utan att skämmas och kräva pengar?
    Nej det har jag inte.

Hum, du skämtar hoppas jag, detta samhälle eller i alla fall våra politiker har skitit stort stycke i sina medborgare dom sista decennier.
    Ödmjukhet och eftertanke, för att vi har slitit arslet av oss att bygga upp välfärd vilket har tagit decennier att uppnå och har bara tagit några enstaka år av misskötsel att demontera och köra rakt i grunden?
    Nej du, vrede är den mest passande känsla att dels våra föräldrar och dels vi själva har betalt värdens högsta skatter för att nu titta på hur alla andra prioriteras före skaparna av ett ganska unikt system i världen!
    Jag har för den delen inte tagit bidrag mellan jobben, jag gjorde nått så finurligt att, jag skaffade mig ett annat jobb, i ny bransch om så behövdes men jag tycker om att vara självgående och inte parasitera på andra.
    Min önskan däremot var att mina barn skulle ha samma säkerhet vid behov när dom växer upp, önsketänkande från min sida.

Jag är emot att man ska strö pengar över lurendrejare bara för att dom har kommit hit när det finns ex antal lagar man kan tillämpa för att hindra deras skit från första början.
    Det kvittar då om det är skatteresurser eller privata pengar som utan eftertanke kastas på dom, kan dom inte livnära sig på laglig sätt ska dom bara få en känga ut från landet.
    Det är även så det ser ut i regelverket, om du kan försörja dig själv och vara självgående kan du vistas i ett eu land i tre månader, dom uppfyller inte kraven nånstans.
    Så om man uppmuntrar det och bekostar så är man indirekt ansvarig för skit som kommer ut i andra änden.
    Betalar du dom att skita på våra gator så ta ansvar och städa efter dom också.

Jag har redan styrkt det antal gånger.

• Anonym (idioter)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:17:58 följande:

Självklart, jag skulle anstränga mig till det yttersta att skaffa annat jobb innan besparingar tog slut, vilket har hänt ett par gånger mellan jobb.

Inte fan tankade jag bilen full, tog mina sista pengar för att åka till ett rikare land för att kräva folk på pengar.

Vad har jag gemensamt med yrkestiggaren, nock med is i magen för att titta folk i ögonen utan att skämmas och kräva pengar?

Nej det har jag inte.

Hum, du skämtar hoppas jag, detta samhälle eller i alla fall våra politiker har skitit stort stycke i sina medborgare dom sista decennier.

Ödmjukhet och eftertanke, för att vi har slitit arslet av oss att bygga upp välfärd vilket har tagit decennier att uppnå och har bara tagit några enstaka år av misskötsel att demontera och köra rakt i grunden?

Nej du, vrede är den mest passande känsla att dels våra föräldrar och dels vi själva har betalt värdens högsta skatter för att nu titta på hur alla andra prioriteras före skaparna av ett ganska unikt system i världen!

Jag har för den delen inte tagit bidrag mellan jobben, jag gjorde nått så finurligt att, jag skaffade mig ett annat jobb, i ny bransch om så behövdes men jag tycker om att vara självgående och inte parasitera på andra.

Min önskan däremot var att mina barn skulle ha samma säkerhet vid behov när dom växer upp, önsketänkande från min sida.

Jag är emot att man ska strö pengar över lurendrejare bara för att dom har kommit hit när det finns ex antal lagar man kan tillämpa för att hindra deras skit från första början.

Det kvittar då om det är skatteresurser eller privata pengar som utan eftertanke kastas på dom, kan dom inte livnära sig på laglig sätt ska dom bara få en känga ut från landet.

Det är även så det ser ut i regelverket, om du kan försörja dig själv och vara självgående kan du vistas i ett eu land i tre månader, dom uppfyller inte kraven nånstans.

Så om man uppmuntrar det och bekostar så är man indirekt ansvarig för skit som kommer ut i andra änden.

Betalar du dom att skita på våra gator så ta ansvar och städa efter dom också.

Jag har redan styrkt det antal gånger.

Håll dig till TS, för f-n
  • Anonym (finger)
    Anonym (A) skrev 2015-07-01 18:14:43 följande:
    Av respekt för ts ska jag inte svara dig mer, men du ska veta att med ditt synsätt är du en del av problemet.
    Hat och rädsla som ger att man gör vantolkningar och misstänkliggör andra människor skadar oss alla.
    Men det tror inte jag du ser, du letar bara efter en enkel lösning, vilket säger mig att du inte är speciellt kunnig inom området, det är dom okunniga och korkade som söker svartvita lösningar och det är dom empatilösa som inte bryr sig om ifall man gör skadar andra som inte tillhör den värnade gruppen.
    Precis som man resonerade runt judarna i början av trettiotalet.
    Känns det bra att befinna sig i ett sånt sällskap.
    Fy fan säger jag bara. 

Nu är min diskussion med dig avslutad. 

Jaså?
    Min lösning på detta är att tvinga dom till att leva som vi gör, bilda sig, låta sina barn bilda sig, det enda sättet för dom att vara självförsörjande och inte en börda för alla.
    Vill ni ge pengar så stötta organisationer som jobbar för detta, däremot om man korkat nog ger dom pengar när dom sitter på gatan här så hjälper man ingen, DÅ är man en del av problemen och ser till att det fortsätter utan ändring.

Jag hatar inte dom och jag är inte rädd för dom, däremot avskyr jag vad dom gör när dom är här, deras förakt mot våran lagstiftning och oss i sig.
    Vi är bara pengakor för dom som ska utnyttjas.

Du däremot tillhör skaran som avhumaniserar dom till nivå vilda djur, dom kan inte hjälpa sig själva, dom kan inte stå på egna ben, dom kan inte ens hålla tät utan gör på sig där dom är, det är extremt kass människosyn ni tiggarvurmare delar med er.

Det finns inga enkla lösningar på det problemet, mer än att utesluta Rumänien och Bulgarien från EU i och med ett krav dom hade på sig är att se till ekonomisk turism inte händer, det har dom vist fallerat med kapitalt.
    Vill man sedan hjälpa och se till att en ändring sker får man mer adressera huvudproblemet, zigenarnas livsstil framför att skuldsätta oss att vi inte gör tillräckligt att så kallat hjälpa dom.

Men vist, flumma du bort på rasism och annat irrelevant skit för att slippa adressera huvudproblemen vilket är deras självvalda isolation och skit dom för med sig med vistelsen här..

• Anonym (finger)
    Anonym (idioter) skrev 2015-07-01 18:27:53 följande:
    Håll dig till TS, för f-n

Ämnet är för viktigt att bara hjärndött svara på en korkad fråga.
    Bättre fråga vore varför sponsrar du kriminella ligor som förstör landet.

Inte många här skulle få för sig att sponsra en procentare men som hells angels som faktiskt inte kostar samhället nått men att sponsra yrkestiggarna som har kostat hundratals miljoner dom senaste fyra åren är vist inga problem.

Hoppar man över allt annat jag har adresserat det sista dygnet är detta hyckleri på hög nivå, ingen här skulle få för sig att försvara hellsangels och påstå dom inte har nått val att göra det dom gör.

• nihka

Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:29:50 följande:

Jaså?

Min

Jag 

jag

Den här tråden är inte till för dig. Den vänder sig till:
    Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?
  • Anonym (idioter)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:38:33 följande:

Inte många här skulle få för sig att sponsra en procentare men som hells angels som faktiskt inte kostar samhället nått men att sponsra yrkestiggarna som har kostat hundratals miljoner dom senaste fyra åren är vist inga problem.

Hoppar man över allt annat jag har adresserat det sista dygnet är detta hyckleri på hög nivå, ingen här skulle få för sig att försvara hellsangels och påstå dom inte har nått val att göra det dom gör.

Gör en ny, egen tråd då ist för att förstöra andras.
  • Anonym (finger)
    Anonym (idioter) skrev 2015-07-01 18:41:05 följande:
    Gör en ny, egen tråd då ist för att förstöra andras.
    Ingen dum idee, däremot kan inte idioti stå oemotsagt oavsett var man hittar det.
  • Nerfherder
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:42:22 följande:
    Ingen dum idee, däremot kan inte idioti stå oemotsagt oavsett var man hittar det.
    Här, får du en spegel!
  • nihka
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:38:33 följande:

Ditt inlägg är inte bara OT utan högst osmakligt.

Det finns inget korkat med att fråga hur mycket pengar folk ger till tiggare och om du inte är intresserad av svaren så är dörren där!
Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?