Anonym (A) skrev 2015-07-01 18:05:25 följande:
Så om dina barn svalt så skulle du inte göra vad som helst för att kunna ge dom mat.
Jaså du, det tror jag vad jag vill på.
Du är säkert inte arbetsskygg eller vill parasitera på andra.
Bra, då har du det gemensamt med den genomsnittlige tiggaren.
Enda skillnaden mellan dom och dig är att du hade den förbannade turen att inte födas in i en marginaliserad utstött grupp och att du till skillnad från dom hade turen att födas i ett samhälle som värnar alla sina medborgare och har ett skyddsnät så du är inte tvungen att tigga för livets nödtorft.
Det borde vara skäl nog för lite jäkla ödmjukhet och eftertanke.
Du som är emot bajamajor borde väl vara den första att stå med en skyffel och städa.
Det är lika logiskt eller snarare ologiskt det.
Ungefär som att skylla glassförsäljare för att det drunknar barn på somrarna.
Du kan inte styrka att tiggeri är förbjudet och tills du kan kommer jag betrakta det som ytterligare en del av din hatpropaganda.
För det är tiggeri för eget bruk det handlar om, sen kan du kalla det för vad du vill.
Självklart, jag skulle anstränga mig till det yttersta att skaffa annat jobb innan besparingar tog slut, vilket har hänt ett par gånger mellan jobb.
Inte fan tankade jag bilen full, tog mina sista pengar för att åka till ett rikare land för att kräva folk på pengar.
Vad har jag gemensamt med yrkestiggaren, nock med is i magen för att titta folk i ögonen utan att skämmas och kräva pengar?
Nej det har jag inte.
Hum, du skämtar hoppas jag, detta samhälle eller i alla fall våra politiker har skitit stort stycke i sina medborgare dom sista decennier.
Ödmjukhet och eftertanke, för att vi har slitit arslet av oss att bygga upp välfärd vilket har tagit decennier att uppnå och har bara tagit några enstaka år av misskötsel att demontera och köra rakt i grunden?
Nej du, vrede är den mest passande känsla att dels våra föräldrar och dels vi själva har betalt värdens högsta skatter för att nu titta på hur alla andra prioriteras före skaparna av ett ganska unikt system i världen!
Jag har för den delen inte tagit bidrag mellan jobben, jag gjorde nått så finurligt att, jag skaffade mig ett annat jobb, i ny bransch om så behövdes men jag tycker om att vara självgående och inte parasitera på andra.
Min önskan däremot var att mina barn skulle ha samma säkerhet vid behov när dom växer upp, önsketänkande från min sida.
Jag är emot att man ska strö pengar över lurendrejare bara för att dom har kommit hit när det finns ex antal lagar man kan tillämpa för att hindra deras skit från första början.
Det kvittar då om det är skatteresurser eller privata pengar som utan eftertanke kastas på dom, kan dom inte livnära sig på laglig sätt ska dom bara få en känga ut från landet.
Det är även så det ser ut i regelverket, om du kan försörja dig själv och vara självgående kan du vistas i ett eu land i tre månader, dom uppfyller inte kraven nånstans.
Så om man uppmuntrar det och bekostar så är man indirekt ansvarig för skit som kommer ut i andra änden.
Betalar du dom att skita på våra gator så ta ansvar och städa efter dom också.
Jag har redan styrkt det antal gånger.