• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2015-10-22 13:34:01 följande:

Nu har vi varit å sett våran underbara bebis allt var bara toppen. Så lyklig glad å nu ska här vara njutas av graviditeten har jag lovat mig själv. Blev tillbaka flyttad till den 17 mars istället för den 21 mars. Så helt plötsligt går jag in i v20 imorgon hihi.

Grattis! Vad roligt!
  • Reflexen

Det gick bra hos läkaren! Fick se en levande liten krabat mina värden var helt ok och inget som visade på ev havandeskapsförgiftning. Sökte för huvudvärk flera dagar i rad.

Han sa att de inte borde ha nekat mig en kontroll på mvc, huvudvärk ska man ta på allvar även om det är tidigt i graviditeten! Han tog blodtryck, urinprov (proteinförekomst) och kände på mage/njurar/lever. Vet att ni ju är fler i tråden som skrivit om just huvudvärk, hoppas ni också får bra hjälp!

Nu ska jag ta det lugnt och njuta av att bara vara gravid och ledig i en vecka. Sen är det dags för RUL, då vi förhoppningsvis får bra besked!

• Elenic
    Reflexen skrev 2015-10-23 10:42:14 följande:

Det gick bra hos läkaren! Fick se en levande liten krabat mina värden var helt ok och inget som visade på ev havandeskapsförgiftning. Sökte för huvudvärk flera dagar i rad.

Han sa att de inte borde ha nekat mig en kontroll på mvc, huvudvärk ska man ta på allvar även om det är tidigt i graviditeten! Han tog blodtryck, urinprov (proteinförekomst) och kände på mage/njurar/lever. Vet att ni ju är fler i tråden som skrivit om just huvudvärk, hoppas ni också får bra hjälp!

Nu ska jag ta det lugnt och njuta av att bara vara gravid och ledig i en vecka. Sen är det dags för RUL, då vi förhoppningsvis får bra besked!

Åh så skönt att höra Reflexen! Har tänkt på dig idag.

Märkligt också det läkaren sa, även min mvc hänvisade ju till VC när jag ringde dem om min huvudvärk. Ska ta upp det när jag träffar dem om en vecka..

Ha nu en superskön ledighet!
  • Reflexen

Ja, visst är det konstigt med så olika besked ang huvudvärk, Elenic! Klart man ska söka till vc OM mvc uteslutit att det kan vara gravidrelaterat, men att skicka en till vc utan att ens orka ta ett blodtryck eller urinprov känns lite väl slött, tycker jag!

Japp, ska njuta till fullo av semester/lov! idag ska jag dock städa, får en kompis på besök ikväll. Getgrytan står på spisen och doftar ljuvligt, så nu ska jag ta tag i dammsugningen

Har nån ätit getkött, förresten? Det är jättegott!

• Carabellis kusp

Jag var på första besöket hos bm idag sedan inskrivning. Det var en konstig upplevelse; trodde aldrig jag skulle komma så långt k graviditeten. Högt blodtryck hade jag, tack för det, stressjobb! Man går tydligen var fjärde vecka nu ett tag. Känns skönt att höra hjärtat slå.

• Emzaan

Va härligt hem bm besök och att få höra ett hjärta. jag var på inskrivniing i augusti och ska på nästa besök i början av december! känns väldigt långt. Va olika det verkar vara.

Carabellis kusp skrev 2015-10-23 17:22:18 följande:

Jag var på första besöket hos bm idag sedan inskrivning. Det var en konstig upplevelse; trodde aldrig jag skulle komma så långt k graviditeten. Högt blodtryck hade jag, tack för det, stressjobb! Man går tydligen var fjärde vecka nu ett tag. Känns skönt att höra hjärtat slå.

• Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2015-10-23 17:34:55 följande:

Va härligt hem bm besök och att få höra ett hjärta. jag var på inskrivniing i augusti och ska på nästa besök i början av december! känns väldigt långt. Va olika det verkar vara.

Ja, det var länge! Vilken vecka kommer du att vara i nästa gång? Jag skrev in mig 14 augusti i v 10 och återvände nu i v 21. Går nästa gång i v 25 och då ska blivande storasyster med. Hon är väldigt nyfiken på lillasyster och har stora planer på att hon ska få rosa nappar och en kaninfilt<3
  • Emzaan

Är i vecka 19 nu så det borde bli vecka 25. Men det känns långt från augusti. Funderar på att ha med den blivande storasystern också,

Carabellis kusp skrev 2015-10-23 17:46:56 följande:

Ja, det var länge! Vilken vecka kommer du att vara i nästa gång? Jag skrev in mig 14 augusti i v 10 och återvände nu i v 21. Går nästa gång i v 25 och då ska blivande storasyster med. Hon är väldigt nyfiken på lillasyster och har stora planer på att hon ska få rosa nappar och en kaninfilt<3

Carabellis kusp skrev 2015-10-23 17:46:56 följande:

• Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2015-10-23 17:53:33 följande:

Är i vecka 19 nu så det borde bli vecka 25. Men det känns långt från augusti. Funderar på att ha med den blivande storasystern också,

Så var det i min förra graviditet. Tyckte det var skumt! Dessutom hann mitt hb störtdyka, vilket inte hade hänt om jag kommit in i vecka 21. Kan du inte be om ett extra besök? Jag har tuffat till mig lite nu när det varit så sjukt jobbigt med kub och mkp och allt, man kan ju prova att be om saker i alla fall

Var det komplikationsfritt i din förra graviditet?
Svar på tråden Marsbebis 2016