• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • sandra84

Klockan åtta är det dags för ul. Har knappt kunnat sova inatt. Så mycket tankar som snurrat runt. Hoppas verkligen att allt är bra!

• aztec
    sandra84 skrev 2015-10-26 06:27:31 följande:

Klockan åtta är det dags för ul. Har knappt kunnat sova inatt. Så mycket tankar som snurrat runt. Hoppas verkligen att allt är bra!

Lycka till! :)
  • Elenic
    AKF skrev 2015-10-24 23:21:29 följande:

Grattis Elenic och NellieMaja till era glada och positiva besked från RUL!

Tack! Är fortfarande helt lycklig och som en extra bonus har bebis börjat röra sig ordentligt nu, till och med så att maken känner det på utsidan. :) NU vågar jag tro på det här. Härligt!
  • Elenic
    Emzaan skrev 2015-10-25 12:29:33 följande:

Hur har ni andra det med foglossning. ? Jag har mest kännt av på kvällarna hittills men idag har det gjort ont sen jag vaknade, det hugger till i ryggslutet och i rumpan. Det gör ont är jag sitter när jag går och när jag står. Jag börjar bli lite ororlig hur ska kroppen orka jag är ju bara halvvägs ännu. Har inte haft några liknande problem de tidigare gångerna.

Jag har också känt av foglossningen, faktiskt ända från plus men mer från vecka 8-10 nånting. Och har verkligen fasat för det så jag haft så himla ont tidigare graviditeter (känner igen det där med att sitta på en stol och sova...). Fast det som är härligt den här gången är att jag kommit till ett smärtstadie, och sen tycks jag stannat där! I tidigare graviditeter var jag sjukskriven 50% från typ nu, men nu fungerar vardag och jobb riktigt bra. Kan träna, men självklart inte som vanligt, men kan ändå röra mig. Kan sova i sängen, även om inte jättebekvämt. Kan gå på promenad och inte ha JÄTTEONT efteråt, bara lite ont.

Mina tips är att styrketräna bäckenbottenmuskulaturen, rumpa, baksida lår, ryggslut och inre magmuskulaturen (höftlyft, benböj med bibehållet "knip", ligg på rygg med böjda knän och pressa ner ländryggen mot golvet, traditionella knipövningar). Stretcha rumpan mycket. Sova med kuddar mellan knän och ben. Undvika trappor och ta korta steg när du går. Cykling (motionscykel) är bra konditionsträning. Bälte fungerar för många, för mig sådär. Och så vetevärmare och TENS mot smärtan, det är guld tycker jag.
  • Elenic

Hallå blivande marsmammor! Har ni gjort något kul i helgen? Själv tog jag mitt löfte om att våga glädjas åt bebisen efter UL på allvar och jag och min make var och köpte första bebiskläderna i helgen. Underbart! Först tyckte han att "det är ju nästan ett halvår kvar" men när vi väl kom hem med grejerna och packade upp det i bebisens lådor så blev han tårögd och sa "oj, nu känns det ju verkligen som att vi kommer ha en liten här..". Precis det som var meningen alltså.

Än viktigare var kanske att vi i fredags kväll fick chansen att prata ordentligt, något som behövts.. Jag har känt mig som att vi ända sen vi fick gravbeskedet har kommit så långt från varandra, och jag har varit jätteirriterad på honom (vilket iofs inte är ovanligt när jag är gravid). Det har varit riktigt jobbigt och jag har stundtals verkligen undrat om den här graviditeten var så himla smart... Några gånger har jag nästan ångrat mig. Men nu efter vårt långa och bra samtal, där han också lyfte sina känslor och rädslor, känns det toppenbra igen! Vi har känts närmre och kärare än på länge i helgen. Åh vad jag behövde det!

• sandra84

Lyckat ul! En frisk bebis. Bf är satt till den 28 mars, så det kan likaväl bli en april bebis.

• aztec
    sandra84 skrev 2015-10-26 12:53:28 följande:

Lyckat ul! En frisk bebis. Bf är satt till den 28 mars, så det kan likaväl bli en april bebis.

Grattis!! :) blev du bakåt flyttad?
  • Elenic
    sandra84 skrev 2015-10-26 12:53:28 följande:

Grattis, vad roligt! Jag har bf 20/3 men har gått över 10 resp 14 dagar med tidigare så jag räknar nästan med en aprilbebis jag med. ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016