Carabellis kusp skrev 2015-10-26 18:33:47 följande:
Vad härligt att höra! Så mysigt att börja handla lite. Jag har inte vågat börja ännu, men idag såg jag en fin filt på Hemtex som jag kanske köper. Kanske glädjen och tryggheten i graviditeten kommer på köpet om man göra lite praktiska markeringar. Vad köpte du för fint?
Ännu bättre att du kommit när din man. Det är ett dilemma för mig med att man är lite stingslig och emotionell som gravid. Jag blir lite bekräftelsesökande och fånig dessutom. En annan jobbig sak för mig har varit total brist på sexlust, men i går eftermiddag när dottern som bestämde jag mig för att låtsas att jag ville ha sex och innan jag visste ordet av kändes det toppen! Bara en sån sak för ju en närmare sin partner

Ja, för mig är det nog så att graviditeten blir verklig och påtaglig och att jag vågar tro på den när jag börjar med de praktiska förberedelserna. Vi köpte några omlottbodies och byxor på PoP, jag tycker att deras klassiska randiga funkar så fint till både tjejer och killar oavsett om de är marinblå eller röda. Och så köpte vi nåt från deras nyföddserie i turkost/rött också, härligt könsneutralt.;)
Känner igen mig massor i det du skriver. Jag blir också jättestingslig, lättirriterad, nästan söker upp konflikter och bråk - och det är jättejobbigt! För jag VET att det är graviditeten som spökar men det KÄNNS ju lika verkligt för det. Och det där med sex... Det är fasiken inte lätt. Jag skulle inte säga att min sexlust egentligen minskar, men däremot vill jag inte ha sex med min man (honom är jag ju jätteirriterad på..). ;) Så det blir ju helt klart lite knepigt, haha. Ska kanske ta ditt tips till mig, skulle nog kunna funka - OCH vara riktigt bra för oss.