• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mammave

Grattis Sandra!

Elenic: låter ju jättebra! Åh, kanske också skulle börja kolla liiiiite babykläder... Blev lite sugen nu Har köpt vagn däremot, en fin begagnad babyjogger city select syskonvagn

• Elenic
    mammave skrev 2015-10-26 15:07:54 följande:

Grattis Sandra!

Elenic: låter ju jättebra! Åh, kanske också skulle börja kolla liiiiite babykläder... Blev lite sugen nu Har köpt vagn däremot, en fin begagnad babyjogger city select syskonvagn

Hihi, idag shoppade jag vidare- hittade en jättemysig plyschoverall som känns perfekt som ytterplagg första månaden eller så. Kul med vagn, vi har också köpt begagnat - känns smart. :)
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-10-26 09:29:47 följande:

Hallå blivande marsmammor! Har ni gjort något kul i helgen? Själv tog jag mitt löfte om att våga glädjas åt bebisen efter UL på allvar och jag och min make var och köpte första bebiskläderna i helgen. Underbart! Först tyckte han att "det är ju nästan ett halvår kvar" men när vi väl kom hem med grejerna och packade upp det i bebisens lådor så blev han tårögd och sa "oj, nu känns det ju verkligen som att vi kommer ha en liten här..". Precis det som var meningen alltså.

Än viktigare var kanske att vi i fredags kväll fick chansen att prata ordentligt, något som behövts.. Jag har känt mig som att vi ända sen vi fick gravbeskedet har kommit så långt från varandra, och jag har varit jätteirriterad på honom (vilket iofs inte är ovanligt när jag är gravid). Det har varit riktigt jobbigt och jag har stundtals verkligen undrat om den här graviditeten var så himla smart... Några gånger har jag nästan ångrat mig. Men nu efter vårt långa och bra samtal, där han också lyfte sina känslor och rädslor, känns det toppenbra igen! Vi har känts närmre och kärare än på länge i helgen. Åh vad jag behövde det!

Vad härligt att höra! Så mysigt att börja handla lite. Jag har inte vågat börja ännu, men idag såg jag en fin filt på Hemtex som jag kanske köper. Kanske glädjen och tryggheten i graviditeten kommer på köpet om man göra lite praktiska markeringar. Vad köpte du för fint?

Ännu bättre att du kommit när din man. Det är ett dilemma för mig med att man är lite stingslig och emotionell som gravid. Jag blir lite bekräftelsesökande och fånig dessutom. En annan jobbig sak för mig har varit total brist på sexlust, men i går eftermiddag när dottern som bestämde jag mig för att låtsas att jag ville ha sex och innan jag visste ordet av kändes det toppen! Bara en sån sak för ju en närmare sin partner
  • Emzaan

Jag blev flyttad till 27 mars. Påsk bebis

sandra84 skrev 2015-10-26 12:53:28 följande:

Lyckat ul! En frisk bebis. Bf är satt till den 28 mars, så det kan likaväl bli en april bebis.

• sandra84
    Elenic skrev 2015-10-26 14:56:22 följande:

Grattis, vad roligt! Jag har bf 20/3 men har gått över 10 resp 14 dagar med tidigare så jag räknar nästan med en aprilbebis jag med. ;)

Jag gick över 11 dagar med första barnet och födde 4 dagar för tidigt med andra. Men är rätt säker på att gå över ?.
  • sandra84
    aztec skrev 2015-10-26 12:56:20 följande:

Grattis!! :) blev du bakåt flyttad?

Vi visste inte riktigt när vi blev gravida eftersom jag tog ut min spiral och aldrig hade någon mens emellan. Men vi hade chansat på 24 mars. Jag är rätt säker på att gå över. Bättre att ställa in sig på det ????.
  • sandra84
    aztec skrev 2015-10-26 12:56:20 följande:

Grattis!! :) blev du bakåt flyttad?

Vi visste inte riktigt när vi blev gravida eftersom jag tog ut min spiral och aldrig hade någon mens emellan. Men vi hade chansat på 24 mars. Jag är rätt säker på att gå över. Bättre att ställa in sig på det ;).
  • Reflexen

Kloka inlägg om både samtal och sex! har också som du, Carabellis, varit tvungen att tala om för mig själv att jag vill ha sex. Tror det har lite med våra mf att göra, båda var nog omedvetet rädda för att sex under första 12 veckorna skulle kunna påverka negativt. Sen kom jag lite av mig liksom. Jag _vet_ att sex inte ska påverka, men men... ;)

• NellieMeja

Det här med sex. Är vi försökte få 2:an så fick jag missfall dagen efter vi hade sex. Så det sitter som ett hjärnspöke hos mig. Vågar inte ha sex för jag är så rädd att det ska hända något. Så jag vet inte när vi ska våga detta.

• Reflexen
    NellieMeja skrev 2015-10-27 07:02:15 följande:

Det här med sex. Är vi försökte få 2:an så fick jag missfall dagen efter vi hade sex. Så det sitter som ett hjärnspöke hos mig. Vågar inte ha sex för jag är så rädd att det ska hända något. Så jag vet inte när vi ska våga detta.

Förstår dig precis, tyvärr! Kan du inte prata med din bm och be hen berätta om riskerna/avsaknad av riskerna med att ha sex under graviditet. Nu är vi ju dessutom så långt gångna att jag spontant känner att barnet sitter ordentligt fast där inne. Försöker tänka så iaf
Svar på tråden Marsbebis 2016