• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    aztec skrev 2015-10-27 12:23:31 följande:

Vi de ända som har mer sex nu när man är gravid? Min sambo har relativt låg sexlust normalt (om ni frågar mig) men han blir alltid extra under graviditeten. Försöker inte tolka så mycket på det, Hehe. Medan min sexlust försvinner lite mot honom (som någon skrev?) så vi hamnar väl på någon jämn nivå :) dock så är jag som en vattenpöl där nere då så det är väl mindre roligt :)

Hade sex fram till kvällen innan min dotter föddes förra gången, så jag antar vi kör på så länge som vi känner oss sugna nu med ..

Grattis till er, det är ju jättehärligt!
    I min förra relation, där blev jag jättesugen på sex när jag var gravid medan han, som normalt var nästan översexuell, totalt tappade lusten. Det var frustrerande kan jag säga! Ujujuj.

I nuvarande relation är vi nog rätt lika normalt sett, och har ju också förmånen att inte längre ha småbarn mellan oss i sängen. Men nu är det som att min man inte vågar ta några initiativ, och då jag inte är så sugen så blir det liksom inget.. Men jag får göra som nån sa och ta på mig lite ansvar och driv här tror jag, för jag VET ju att sex ger mer lust till sex och ffa för oss närmare varandra. Och jag räknar med att det inte blir nåt på ett par, tre månader efter förlossningen så det är väl bäst att passa på nu. ;)
  • aztec
    Elenic skrev 2015-10-27 13:26:25 följande:

Grattis till er, det är ju jättehärligt!

I min förra relation, där blev jag jättesugen på sex när jag var gravid medan han, som normalt var nästan översexuell, totalt tappade lusten. Det var frustrerande kan jag säga! Ujujuj.

I nuvarande relation är vi nog rätt lika normalt sett, och har ju också förmånen att inte längre ha småbarn mellan oss i sängen. Men nu är det som att min man inte vågar ta några initiativ, och då jag inte är så sugen så blir det liksom inget.. Men jag får göra som nån sa och ta på mig lite ansvar och driv här tror jag, för jag VET ju att sex ger mer lust till sex och ffa för oss närmare varandra. Och jag räknar med att det inte blir nåt på ett par, tre månader efter förlossningen så det är väl bäst att passa på nu. ;)

Känner också att vi måste passa på lite ;) efteråt blir det mindre och definitivt sex på annat sätt. Trött som man blir ;)

Men önskar min man var lika villig även när jag inte är gravid ;)
  • Madski

Hej, jag har följt tråden "i smyg" sen den startades och äntligen vågar jag mig på att logga in och skriva ett inlägg. Vi hade rul idag och fick veta att det är en frisk liten lillebror som ligger i magen.. Storasyster är sex år och är eld och lågor över att få ett lillasyskon. Äntligen kan min oro äntligen släppa en del och jag kan börja njuta av att vara gravid, börja kolla vagn, göra inköp, planera etc. Av någon anledning har jag varit orolig till tusen trots jätte bra resultat på kub etc. Men som sagt, äntligen andas jag ut och vågar hoppa in i tråden här på riktigt.. Bättre sent än aldrig ;)

• Reflexen

Hej och välkommen, Madski!

Vad roligt med fint resultat på RUL, grattis!

Vi är ju flera här som känner lika som du, som inte vågat/vågar tro på den här graviditeten, så du är i gott sällskap! Jag har mitt RUL på tisdag, hoppas på samma resultat här. Vi har också en sexårig storasyster som precis fått veta att vi väntar smått. Hon är också jätteglad, så skönt att de reagerar positivt på nyheten!

• NellieMeja

Välkommen Madski till oss. Härligt med bra resultat på RUL. Idag var jag på mvc å fick lyssna på hjärtljuden härligt härligt

• Madski
    Reflexen skrev 2015-10-28 19:31:01 följande:

Hej och välkommen, Madski!

Vad roligt med fint resultat på RUL, grattis!

Vi är ju flera här som känner lika som du, som inte vågat/vågar tro på den här graviditeten, så du är i gott sällskap! Jag har mitt RUL på tisdag, hoppas på samma resultat här. Vi har också en sexårig storasyster som precis fått veta att vi väntar smått. Hon är också jätteglad, så skönt att de reagerar positivt på nyheten!

Skönt att inte vara ensam.. Ja, första graviditeten var härligt naiv och man var lyckligt ovetandes om ev. Komplikationer (iaf jag).. Den här graviditeten har varit efterlängtad och vi har ett MF i bagaget så jag har inte vågat hoppas eller glädjas, trots att statistiken ser bra ut i v.19.. men nu har väldigt mycket oro släppt, underbar känsla! Håller tummarna för att ditt rul går lika bra.. Ska ni ta reda på kön?
  • Madski
    NellieMeja skrev 2015-10-28 19:53:19 följande:

Välkommen Madski till oss. Härligt med bra resultat på RUL. Idag var jag på mvc å fick lyssna på hjärtljuden härligt härligt

Tackar! Härligt att du fick höra hjärtljuden..vilken vecka är du i? Haft rul än?
  • Reflexen
    Madski skrev 2015-10-28 20:15:43 följande:

Skönt att inte vara ensam.. Ja, första graviditeten var härligt naiv och man var lyckligt ovetandes om ev. Komplikationer (iaf jag).. Den här graviditeten har varit efterlängtad och vi har ett MF i bagaget så jag har inte vågat hoppas eller glädjas, trots att statistiken ser bra ut i v.19.. men nu har väldigt mycket oro släppt, underbar känsla! Håller tummarna för att ditt rul går lika bra.. Ska ni ta reda på kön?

Det stämmer bra det där med att man nog var lite mer naiv under första grav. nu känner jag både åldersnoja, att jag måste vara bra mamma till dottern o är medveten om att det inte alltid går så bra (3 mf).

Jag vet redan vad det blir för kön, vi gjorde NIPT och fick reda på det där. Min envisa man vägrade dock läsa provsvaret, så han vet inte ännu. Därför hoppas jag att de ser kön på RUL så jag slipper kalla magen för den hela vägen
  • NellieMeja
    Madski skrev 2015-10-28 20:17:11 följande:

Tackar! Härligt att du fick höra hjärtljuden..vilken vecka är du i? Haft rul än?

Ja det är underbart å få höra hihi. Hår in i v 21 på fredag å vi var på RUL förra torsdagen å fick se en helt underbar bebis
  • Reflexen

Hur mår du nu, shecity? Hoppas det känns bättre! Är det RUL idag eller imorgon? Håller tummarna för gott resultat!

Svar på tråden Marsbebis 2016