• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Madski skrev 2015-10-28 17:43:44 följande:

Hej, jag har följt tråden "i smyg" sen den startades och äntligen vågar jag mig på att logga in och skriva ett inlägg. Vi hade rul idag och fick veta att det är en frisk liten lillebror som ligger i magen.. Storasyster är sex år och är eld och lågor över att få ett lillasyskon. Äntligen kan min oro äntligen släppa en del och jag kan börja njuta av att vara gravid, börja kolla vagn, göra inköp, planera etc. Av någon anledning har jag varit orolig till tusen trots jätte bra resultat på kub etc. Men som sagt, äntligen andas jag ut och vågar hoppa in i tråden här på riktigt.. Bättre sent än aldrig ;)

Varmt välkommen hit! Grattis till lillasyskonet!
  • Elenic
    MariaSthlmS skrev 2015-10-30 10:47:16 följande:

Hej! Har precis som Madski följt tråden i smyg i väntan på RUL som nu är avklarat med fint resultat! 26 mars väntas syskonet till vår son som då är två år. Måste säga att jag tycker ni verkar vara ett härligt positivt gäng här, och hänger gärna på sista halvan av graviditeten om jag får!

Hej, Och välkommen hit du med! :)
  • Elenic
    Mona8000 skrev 2015-10-30 18:13:18 följande:

Hejsan! Har oxå följt tråden i smyg som många andra utan att skriva! Har varit på ul förra veckan! Väntar på en liten prins..jag har två barn den äldsta 6 år och den yngsta 4.. Har haft flera missfall och är ganska orolig även denna graviditet eftersom jag knappt känner några sparkar trots att jag har moderkakan bakväg!

Hej, Och välkommen hit du också! :)

• Reflexen

Hej och välkommen Mona! Grattis till lyckat RUL!

Känner inte heller av mycket ännu och är lika långt gången som du. Det brakar nog loss snart, som Madski skrev!

• Dahlaya
    Mona8000 skrev 2015-10-30 19:31:53 följande:

Hoppas att det e så madski! Jag gick oxå över tiden med mina två!! Vi kanaler föder i april i vilket fall som helst så är det jättekul att det finns folk som har samma bf...

Förresten finns det några som mår fortfarande illa?

Hej mona! Jag mår fortfarande illa och blivit heltidssjukskri en pga det, det tillsammans med blodsockerfall och lågt blodtryck har gjort min vardag ganska jobbig.. :/ läkarn sa att ingen kan säga när det går över förutom vid förlossning vilket inte känns jättekul.. :/ och nu blrjar foglossningen att knacka på :/ så tyvärr tror jag att det inte blir så mycket mer jobb för min del framöver, bf 10/3
  • Mona8000

Ooh har typ inte använt familjeliv så har ingen aning om hur man svarar på ett meddelande!

• Dahlaya

Man kan trycka på kugghjulet i inlgget och trycka citera så dyker det med i det du skriver :)

• Frida Li

Vi vet nu att vi väntar en lillasyster! Allt såg bra ut o nu känns det mer verkligt. Innan var det en HEN nu är det en HON. Nu kommer vi ha två flickor o i o med det behövs det inte uppdateras så mycket på klädfronten. Hade känningar på att det skulle vara en pojke, mår helt annorlunda men jag tror att det är så från graviditet till graviditet. Det tog en dag att ställa om sig att det faktiskt var en flicka i magen istället. Storasyster överlycklig! Tecknade gravidförsäkring Stor/extra idag, det hade vi på storasyster oxå o hon föddes lite tidigare så det känns tryggt att vara fullt försäkrad denna gång oxå ifall lillasyster oxå kommer för tidigt.
    Roligt nu att börja titta på bebisgrejer :)

Svar på tråden Marsbebis 2016