• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • aztec
    Frida Li skrev 2015-11-01 13:06:24 följande:

Vi vet nu att vi väntar en lillasyster! Allt såg bra ut o nu känns det mer verkligt. Innan var det en HEN nu är det en HON. Nu kommer vi ha två flickor o i o med det behövs det inte uppdateras så mycket på klädfronten. Hade känningar på att det skulle vara en pojke, mår helt annorlunda men jag tror att det är så från graviditet till graviditet. Det tog en dag att ställa om sig att det faktiskt var en flicka i magen istället. Storasyster överlycklig! Tecknade gravidförsäkring Stor/extra idag, det hade vi på storasyster oxå o hon föddes lite tidigare så det känns tryggt att vara fullt försäkrad denna gång oxå ifall lillasyster oxå kommer för tidigt.

Roligt nu att börja titta på bebisgrejer :)

Grattis till flickan ;)

Måste också ta tag i försäkringen, vilket bolag tog du? Samma som sist? Vi hade trygg hansa betal förra gången och inga problem, men var 4år sedan så saker kan ju ändras ;)
  • Santine
    Reflexen skrev 2015-10-29 20:00:37 följande:

Förstår din oro, Santine! Hoppas du får se en pigg och fin liten buse imorgon som kan stilla oron!

Ingen buse i magen denna gång, men pigg och välskapt så långt man kan se! :) Jobbigt att vara i vecka 20 och inte känna av vår lilla flicka!
  • Santine
    Madski skrev 2015-10-29 20:06:00 följande:

Förstår precis hur du känner.. Vårt missfall var visserligen inte lika sent som ditt, men jag vågade ändå inte hoppas.. Efter gårdagens rul har jag känt lillkillen både under gårdagen och idag, men innan dess inte ett dugg.. Gissar på att jag känt, men inte vågat tro på att det var bebisen, kanske lite samma för dig!? Man vågar liksom inte känna efter!?? Tyvärr tar de där negativa tankarna lite för mycket plats.. Mina tankar innan rul var inte roliga, usch.. håller tummarna för att allt går bra imorrn och Att du kan börja njuta lite efteråt.. Hur många barn har du/ni och hur gamla? Lycka till imorrn!! Kram

Tack! :) Dem i livet e en pojke på 7 och en flicka på 2år :) hur många har du sen innan? Känner fortfarande ingen aktivitet men ligger jag på rygg för länge känner jag av att den lilla tjejen ligger och trycker så det gör ont eller känns obehagligt! Hon var iaf en pigg flicka som mår bra därinne och som till synes ser välskapt ut och det e ju det enda som räknas!
  • Reflexen
    Santine skrev 2015-11-01 13:57:20 följande:

Ingen buse i magen denna gång, men pigg och välskapt så långt man kan se! :) Jobbigt att vara i vecka 20 och inte känna av vår lilla flicka!

Så skönt med bra ul!

Visst är det påfrestande att inte känna av dem så där regelbundet som man önskar! Även här går det långt mellan gångerna, så jag hoppas allt står rätt till.
  • Santine
    mammave skrev 2015-10-30 18:01:38 följande:

Hur har det gått idag?

Det gick jättebra! Man får helt enkelt ta och coola ner lite bara... Men hur mkt man försöker intala sig själv att detta e en ny graviditet och att denna gången kommer allt ordna sig så känner man ändå att vad som helst kan hända..
  • Santine
    Frida Li skrev 2015-11-01 13:06:24 följande:

Vi vet nu att vi väntar en lillasyster! Allt såg bra ut o nu känns det mer verkligt. Innan var det en HEN nu är det en HON. Nu kommer vi ha två flickor o i o med det behövs det inte uppdateras så mycket på klädfronten. Hade känningar på att det skulle vara en pojke, mår helt annorlunda men jag tror att det är så från graviditet till graviditet. Det tog en dag att ställa om sig att det faktiskt var en flicka i magen istället. Storasyster överlycklig! Tecknade gravidförsäkring Stor/extra idag, det hade vi på storasyster oxå o hon föddes lite tidigare så det känns tryggt att vara fullt försäkrad denna gång oxå ifall lillasyster oxå kommer för tidigt.

Roligt nu att börja titta på bebisgrejer :)

Haha hade också trott på en pojke i min mage, men känns jättekul med ännu en till liten tjej! E så nyfiken hur denna tjej kommer att se ut då vår första flicka e en liten kopia av sin pappa! :)
  • Santine
    Reflexen skrev 2015-11-01 14:07:34 följande:

Så skönt med bra ul!

Visst är det påfrestande att inte känna av dem så där regelbundet som man önskar! Även här går det långt mellan gångerna, så jag hoppas allt står rätt till.

Ja det e så konstigt.. Hade ju trott att dem skulle säga som vid alla andra ul man gjort att barnet lever pga hjärtrytmen MEN att det verkar finnas en avvikelse på något annat! Men nej inget sånt! Allt såg jättebra ut och har inget att antyda! E 30 år och enligt bm så e man ung och har inget att oroa sig över, fast ändå, graviditeterna blir ju bara jobbigare och det blir svårare att bli gravid än som när man var 22!
  • MariaSthlmS
    Reflexen skrev 2015-10-30 14:28:32 följande:

Välkommen Mariasthlm! Grattis till bra resultat på RUL! Är också beräknad till 26/3, mitt i påsken! får se om de ändrar nåt på mitt RUL på tisdag.

Skönt att det såg bra ut, shecity!! Trevligt med nytt datum åt "rätt" håll!

Tack! Kul med samma datum! Ja, det är ju perfekt med påsk, då är man ju ändå ledig (om man jobbar kontorstid) (eller ja, mannen då i vårt fall, själv tänkte jag nog stämpla ut tidigare än så även om inget hänt då kan det vara bra med lite extra ledig tid tillsammans tänker jag! Lycka till på RUL på tisdag!
  • MariaSthlmS
    Madski skrev 2015-10-30 19:15:16 följande:
    Skönt att man inte var den enda stalkern ???? grattis till ultraljudet..
    Eller hur, skönt att vara i gott sällskap! :D Tack, och grattis själv till lillebror!
Svar på tråden Marsbebis 2016