• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li

Två jobbeveckor kvar. Har fått en bristning under navlen o tycker detta är jätte jobbigt. Kroppen förändras o jag kan inget göra åt det! Magen kliar o den är faktiskt öm i huden också! Känner mig faktiskt riktigt nere just nu. Vill bara gå hem o dra täcket över mig men har man barn o man så är det inte så lätt. Hoppas att jag snart mår bättre

• Reflexen

Vad tråkigt att du har det jobbigt nu, Frida! Det är lite konstigt när kroppen lever sitt egna lilla liv och förändrar sig som den vill. Det är kanske en klen tröst, men försök att se det som en tillfällig ombyggnation för att världens sötaste lilla bäbis ska kunna flytta hem till er!

Bara två veckor kvar på jobbet låter helt underbart! Hoppas du får vara ledig lagom länge sen innan den lilla vill titta ut!

• Reflexen

Så skönt att du ska få besök ikväll, Aztec! Det behövs nåt som är typ normalt i en värld av kaos (sjukhusvistelsen menar jag med kaos, alltså).

Vad jobbigt att de inte lyckats ställa in medicinen ännu, hoppas de hittar rätt snart. Finns det någon gräns, som att om de inte kan ställa in medicinen så plockar de ut bäbisen efter någon viss tid? Håller tummarna för er!

• aztec
    Reflexen skrev 2016-01-15 16:25:00 följande:

Så skönt att du ska få besök ikväll, Aztec! Det behövs nåt som är typ normalt i en värld av kaos (sjukhusvistelsen menar jag med kaos, alltså).

Vad jobbigt att de inte lyckats ställa in medicinen ännu, hoppas de hittar rätt snart. Finns det någon gräns, som att om de inte kan ställa in medicinen så plockar de ut bäbisen efter någon viss tid? Håller tummarna för er!

Tack! Men det som är så jobbigt, vet ingenting :/ kommer en bm på morgonen bara och lyssnar på hjärtljuden på bebisen annars hör jag inget alls från dem. Men läkarna på barn/foster som beslutade att jag skulle höja dosen direkt. Hjärtavdelningen har bara hand om mig och de kan inte svara på några frågor. Börjar bli frustrerande :/ som sagt låter det som om på läkaren här att detta ska funka men Om de inte gör det har jag ingen aning vad som sker :/
  • Madski
    aztec skrev 2016-01-15 16:41:03 följande:
    Tack! Men det som är så jobbigt, vet ingenting :/ kommer en bm på morgonen bara och lyssnar på hjärtljuden på bebisen annars hör jag inget alls från dem. Men läkarna på barn/foster som beslutade att jag skulle höja dosen direkt. Hjärtavdelningen har bara hand om mig och de kan inte svara på några frågor. Börjar bli frustrerande :/ som sagt låter det som om på läkaren här att detta ska funka men Om de inte gör det har jag ingen aning vad som sker :/
    Usch, stackare! Ovisshet är vidrigt och när man är gravid är man redan hormonell så Att det skriker om det (iaf jag) så då är raka svar/besked det man vill ha.. Håller tummarna för att allt går bra och att du/nu får all hjälp ni behöver.. Du kanske kan få bli uppkopplad till ctg så att man kan följa bebis mer!? Visst var det Uppsala du var på?
  • aztec
    Madski skrev 2016-01-15 18:32:15 följande:

Du kanske kan få bli uppkopplad till ctg så att man kan följa bebis mer!? Visst var det Uppsala du var på?

Ja, är i uppsala! Men fick prata med en läkare nu på kvällen iaf. Sagt att jag blir utskriven från hjärtintensiven på söndag och sen beroende på effekten på medicinen, om bebisens hjärtslag blir bra så blir jag hemskickad (hoppas) eller om de är fortfarande dåliga så blir inlagd på förlossningen istället. Hur och vad som sker där vet jag nog inte förens på måndag i sånnafall :/

Värsta mardrömmen är att behöva ligga där fram till V 38 och sen behöva göra kejsarsnitt.
  • aztec

Blivit flyttat till BB nu, jag vet ingenting och känns som om alla runt omkring vet något men inte kan eller får säga något :/ vill bara ha några svar... Men läkaren Kanske skulle komma förbi idag, annars imorgon!!??? :/

Saknar min man och dotter :( man ligger och grubblar så lätt när man är ensam :/

• Carabellis kusp
    aztec skrev 2016-01-17 11:38:17 följande:

Blivit flyttat till BB nu, jag vet ingenting och känns som om alla runt omkring vet något men inte kan eller får säga något :/ vill bara ha några svar... Men läkaren Kanske skulle komma förbi idag, annars imorgon!!??? :/

Saknar min man och dotter :( man ligger och grubblar så lätt när man är ensam :/

Jag tror att det är en känsla du har; alla har rätt att veta tillgänglig info om sin hälsa såvida det inte skadar nån annan person och det gör det ju inte i ditt fall. Kräv att få tala med läkaren, så du kan få svar på dina frågor.

Hoppas mannen och dottern får besöka! Och att läget lugnar sig snart!
  • NellieMeja

Ojojo vilka sammandragningar jag haft nu på eftermiddagen var tvungen å andas igenom dom. Han bli lite orolig det får ju inte starta nu. För dom kändes verkligen men nu har det lugnat sig igen. Känner av sammandragningar men dom är inte så starka nu.

Svar på tråden Marsbebis 2016