• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Tänker på alla som har det jobbigt nu med kroppsförändring, halsbränna, fogar och kanske ffa Aztec  - skulle inte vilja vara i din situation och hoppas att du snart, snart får besked.

Själv var jag på läkarbesök på MVC idag och blev sjukskriven 50% pga. fogarna. Känns som ett nederlag på ett sätt, men samtidigt nödvändigt. Förstår dock inte hur jag ska kunna anpassa jobbet efter det men det måste ju bara gå.

Kram till er alla! 

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-01-18 17:31:48 följande:

Tänker på alla som har det jobbigt nu med kroppsförändring, halsbränna, fogar och kanske ffa Aztec  - skulle inte vilja vara i din situation och hoppas att du snart, snart får besked.

Själv var jag på läkarbesök på MVC idag och blev sjukskriven 50% pga. fogarna. Känns som ett nederlag på ett sätt, men samtidigt nödvändigt. Förstår dock inte hur jag ska kunna anpassa jobbet efter det men det måste ju bara gå.

Kram till er alla! 

Ja, det är läskigt hur fort det kan svänga.

Jag tycker att du inte ska se det som ett nederlag utan som att du sätter det viktigaste först; din hälsa så att du ska orka med förlossning och tiden efter. Inte bra att komma helt slutmattad till sjukhuset! Jag glider snyggt hem efter fyra timmar på jobbet och känner mig a million dollar när jag sakta vaggar hem i dagsljus genom den frostiga staden; den energin behövs! Nu ska ju inte du ut och vagga på stadens gator med tanke på varför du är sjukskriven, utan mysa ner dig under en filt med te och nån bra lektyr, inte sant?
  • Sötistilde

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-01-18 17:41:56 följande:
    Ja, det är läskigt hur fort det kan svänga.

Jag tycker att du inte ska se det som ett nederlag utan som att du sätter det viktigaste först; din hälsa så att du ska orka med förlossning och tiden efter. Inte bra att komma helt slutmattad till sjukhuset! Jag glider snyggt hem efter fyra timmar på jobbet och känner mig a million dollar när jag sakta vaggar hem i dagsljus genom den frostiga staden; den energin behövs! Nu ska ju inte du ut och vagga på stadens gator med tanke på varför du är sjukskriven, utan mysa ner dig under en filt med te och nån bra lektyr, inte sant?
    Gulle, det har du rätt i! Det är mer den här känslan av att inte klara av att vara duktig och bita ihop, den är rätt djupt rotad i mig.. Men jag ska helt klart se till att ta hand om mig själv de timmar det handlar om. Sova en timme eller så på eftermiddagen (eller ta sovmorgon) är ju inte helt fel när man knappt får nån sömn nattetid pga. värk liksom. :)
  • Elenic

På tal om bf-lista: En sak slog mig idag när jag var på läkarbesöket och hon tog fram den berömda snurran för att kolla antal dagar mellan bf och nu. I år är det ju skottår, dvs. en dag extra vs. vad som finns i den där snurran. Är det något som ni tror att man tagit hänsyn till när man satt våra bf? Eller är de liksom alla fel en dag pga skottåret?

• mammave

Elenic: exakt samma här. Blev idag sjukskriven på 25% och har den känslan att jag borde bita ihop, vilket jag säkert hade gjort om jag inte haft två små hemma. Känns lite som man ger upp. Men samtidigt måste jag se till att fixa vardagen med de jag ska ta hand om hemma.

Ser ut som jag är först ut

• mammave

Elenic: exakt samma här. Blev idag sjukskriven på 25% och har den känslan att jag borde bita ihop, vilket jag säkert hade gjort om jag inte haft två små hemma. Känns lite som man ger upp. Men samtidigt måste jag se till att fixa vardagen med de jag ska ta hand om hemma.

Ser ut som jag är först ut

• AKF
    Elenic skrev 2016-01-18 17:31:48 följande:

Kram till er alla! 

Förstår vad du menar, jag var ganska oförberedd på att jag skulle må som ha gör nu, hade ju tänkt jobba heltid länge till. Nu blir det troligtvis halvtid efter läkarbesök på MVC senare i veckan. Försök att tänka på att Du behöver den extra vilan nu, snarare än vad som kommer att funka på jobbet. Jag har brottats med liknande tankar sen barnmorskan sa att det nog är aktuellt med sjukskrivning och bokade in en tid till läkaren. Sköt om dig nu och skapa fina, behagliga vanor för den kommande tiden!
Svar på tråden Marsbebis 2016