Emzaan skrev 2016-01-07 20:25:39 följande:
Nu har jag varit oss läkaren och hon sa flera gånger att jag borde söka grav penning, det var enöigt henne smidigare än att sjukskriva då man har allt klart ( om det blir beviljat) och inte behöver hålla på med intyg osv. Hon tyckte det eftersom jag jobbar med ettåringar och jag har fött barn för tidigt tidigare samt att jag har besvär av sammandragningar och foglossning. Dock var inte tappen påverkad. Men hon sa flera gånger att jag skulle söka. Så jag började kika på ansökan idag.
Jag funderar nu kring min ansökan.
Ni som sökt grav penning. Speciellt ni som arb på förskola. Hur fyllde ni i punkten om att undvika ansträningade arbets uppgifter genom att någon hjälper mig ? och att använda arbetshjälpmedel? Och punkten under om pauser och om man är flera som jobbar med samma arb uppgifter?
Visst kan jag få hjälp av mina kollegor men jag kan ju inte undvika alla jobbiga arbestuppgifter , då kommer jag bara sitta på en rullpall hela dagen? Och inte vara till någon nytta. Det ingår ju att jag klär på barn, byter blöjor och tar hand om disken. Och vi behöver vara alla tre så det är svårt att gå ifrån och pausa. Lite klurigt. ( förlåt att det blev långt)
Jag har ju sökt o blivit godkänd. Går hem om tre veckor, yeeeyy!!:)
Man arbetar ju ibland själv, speciellt om man kanske öppnar eller har stängning, då kan man absolut inte be någon om hjälp. Men även om mina kollegor är där kanske jag inte kan be om hjälp. De har kanske samling eller är upptagna av annat. Dom ska ju inte behöva släppa allt för att jag behöver hjälp! Pauser kan man inte ta när man vill eller behöver det.
Ja vi har rullstolar men nu börjar min mage bli så stor att jag måste böja mig ner ändå o det är väldigt obehagligt. Om jag ska hjälpa barnen att klä sig sitter jag bekvämast just nu på golvet...
Vi har höj o sänkbara skötbord till viss del. De måste klättra upp sista biten med en stege. En 1 åring kan vara väldigt rädd för att klättra upp där o jag måste ändå bära upp barnet. Eller så händer det ör barnet är livrädd för hissanordningen, själva ljudet o då måste jag ändå bära upp barnet.
Man måste också vara snabb o reagera snabbt, om barn trillar, går ur en gunga själv tex.
Upp o ner i stolar, sätta upp stolar, tunga mattor....
Ja...listan e lång. Lycka till!