• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-01-17 17:08:03 följande:

Ojojo vilka sammandragningar jag haft nu på eftermiddagen var tvungen å andas igenom dom. Han bli lite orolig det får ju inte starta nu. För dom kändes verkligen men nu har det lugnat sig igen. Känner av sammandragningar men dom är inte så starka nu.

Hm... Har du känt sammandragningar tidigare i graviditeten? så länge de inte smärtar ska det väl iofs inte vara någon fara utan bara just sammandragningar. Jag har haft så kallade braxton hicks sammansdragningar sedan ca v 16-17, ofarliga, men rätt jobbiga.
  • AKF
    aztec skrev 2016-01-17 11:38:17 följande:

Blivit flyttat till BB nu, jag vet ingenting och känns som om alla runt omkring vet något men inte kan eller får säga något :/ vill bara ha några svar... Men läkaren Kanske skulle komma förbi idag, annars imorgon!!??? :/

Saknar min man och dotter :( man ligger och grubblar så lätt när man är ensam :/

Det är så lätt att grubbla och få igång funderingar i sådana situationer. Hoppas att du får svar snart och att du snart får vara hos din familj!
  • AKF

Kan halsbränna bli så här illa? Jag har haft en rätt tung arbetsvecka med svår foglossning, idag fick jag efterlängtad vila då man och barn var iväg, men när jag vaknar efter en eftermiddagslur så mår jag kraftigt illa, rapar och har halsbränna från helvetet. Nu har jag kräkts, ligger nerbäddad och söndagsmyskvällen med en god middag kan vi glömma. Jag äter omeprazol varje dag, men idag hjälpte det visst inte alls.

• mammave

När har ni bf, tjejer? Tänkte i vilken turordning vi är? Jag blev ju flyttad så är ju inte i mars längre

Skulle vara intressant att göra en bf-lista nu när det börjar närma sig. Jag påbörjar en:

Bf

Mammave: 28/2

• NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-01-17 17:16:39 följande:

Hm... Har du känt sammandragningar tidigare i graviditeten? så länge de inte smärtar ska det väl iofs inte vara någon fara utan bara just sammandragningar. Jag har haft så kallade braxton hicks sammansdragningar sedan ca v 16-17, ofarliga, men rätt jobbiga.

Ja jag har haft sammandragningar nu dom senaste veckorna men inte så här starka som dom var idag. Å idag har jag varit en soffpotatis. Medans veckan när jag jobbade var dom ej så här starka. Kommer nu oxå men ej så starka.
  • NellieMeja
    aztec skrev 2016-01-17 20:45:45 följande:

BF

Aztec: 3/3

Nelliemeja 17/3 men tror själv mer på 21/3
  • Reflexen

BF

Aztec: 3/3

LisaKMB:5/3

Carabellis kusp: 6/3