• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja

Hej här en till som måste få gnälla lite. Gjorde min första dag på jobbet i fredags efter nästan tre veckors ledighet . Jobbar på en småbarns avdelning å så mycket ondare hade jag efter en dag än vad jag haft när jag varit ledig. Är på jobbet nu å har fruktansvärt ont hur ska jag klara av 4 veckor till BLÄ. Nätterna är skit vaknar så fort jag rör mig eftersom jag har så ont å när jag ska vända mig till olika ställningar så grinar jag nästan. J-A FOGLOSSNINGEN Å ÅDERBRÅCK.

• Elenic
    NellieMeja skrev 2016-01-11 14:04:18 följande:

Hej här en till som måste få gnälla lite. Gjorde min första dag på jobbet i fredags efter nästan tre veckors ledighet . Jobbar på en småbarns avdelning å så mycket ondare hade jag efter en dag än vad jag haft när jag varit ledig. Är på jobbet nu å har fruktansvärt ont hur ska jag klara av 4 veckor till BLÄ. Nätterna är skit vaknar så fort jag rör mig eftersom jag har så ont å när jag ska vända mig till olika ställningar så grinar jag nästan. J-A FOGLOSSNINGEN Å ÅDERBRÅCK.

Känner med dig! För mig blev det jättetydligt hur stor skillnad det är med att jobba vs. vara hemma idag - igår var jag hemma och vabbade riktigt sjuk kille, så vi gjorde typ inget annat än att titta på film. Och i natt har jag kunnat sova från 22 till 07! (visserligen med kisspauser, vaknat när jag vänt mig osv. men ändå - nästan smärtfri!) Känner mig som en helt ny människa. Gissa att du har gravidpenning från om fyra veckor eller? Det går inte att gå ner i tid lite tills dess? Min BM tipsade om att vara ledig på onsdagar om möjligt, så att man kan "äta elefanten i bitar" dvs. tänka "Jobba två dagar, ledig en, jobba två dagar, ledig två". Skulle det kunna funka för dig? Kram och håll ut!
  • Carabellis kusp

Barnmorskor är så söta; jag kom idag på kontroll och berättade glatt att jag jobbar halvtid fr o m idag och att det känns slappt, så säger hon "men oj, orkar du jobbar enda till kl 17 på eftermiddagarna, ska du inte försöka gå kl 16 i alla fall?" De är verkligen då måna om att man tar det lugnt. Är förstås bra, men för mig som aldrig varit sjuk, arbetslös eller liknande, så känns det hemskt främmande att nån tycker att det är mycket att jobba sent på em. Hoppas ni andra har lika omtänksamma bm!

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-01-12 12:17:27 följande:

Barnmorskor är så söta; jag kom idag på kontroll och berättade glatt att jag jobbar halvtid fr o m idag och att det känns slappt, så säger hon "men oj, orkar du jobbar enda till kl 17 på eftermiddagarna, ska du inte försöka gå kl 16 i alla fall?" De är verkligen då måna om att man tar det lugnt. Är förstås bra, men för mig som aldrig varit sjuk, arbetslös eller liknande, så känns det hemskt främmande att nån tycker att det är mycket att jobba sent på em. Hoppas ni andra har lika omtänksamma bm!

Jag fick en kram av min BM idag :) Just nu tycker jag allt e lite jobbigt o är lite känslosam. Jag ska bara jobba 2,5 vecka till, känns jätte skönt!
  • AKF

Välkommen tillbaka. Tungt att ha legat sjuk så länge! Låter fruktansvärt att inte få sova. Jag tyckte att jag har det tufft med foglossningen, men det är nästan bara dagtid. Låter som att det är klokt att ta en sjukskrivning - du måste ju få vila. När har du BF? Kram!

Elenic skrev 2016-01-11 12:20:50 följande:

Hej alla blivande marsmammor! Har tagit en liten ofrivillig paus i skrivandet och läsandet här. Blev ju jättejättesjuk över jul och nyår och har väl precis tillfrisknat från det. Men då har istället foglossningen blivit överjävlig. Jag kan numer bara sova i max 1 timme i taget och de flesta nätter blir det bara 2-4 timmars sömn. Och dagtid gör allt ont. Jag orkar verkligen ingenting! (Att sitta eller ligga gör ont det med, så jag får lite panik då inget är smärtfritt..) Går in i vecka 31 idag så det är ju rätt långt kvar dessutom.. Jag har läkartid om en vecka och lär bli deltidssjukskriven då, de sista 7 veckorna jag skulle jobba. Vill verkligen inte det men ser ingen annan lösning. Den här veckan tyckte min BM att jag skulle sjukskriva mig själv, kände som någon skrev innan att det kändes som "lite fusk" men det löste sig själv då sonen vaknade magsjuk tidigt imorse.. :/ Känner att det nu mest handlar om att hålla ut och inte så mycket roligheter faktiskt.. Jobbigt. Kram på er!

• AKF
    Carabellis kusp skrev 2016-01-08 05:44:37 följande:

Jo, man mår bra av att få lite lugnande besked och lite koll. Men det där är en balansgång; jag skulle inte tycka att det vore bra att lyssna med doppler hemma, för tänk om man inte hittar hjärtat då, då blir kanske bara ännu oroligare.

Jag har BF 6 mars, när har du?

Först 28 mars, men de flyttade mig en hel vecka så jag litar inte riktigt på det. Tror att det är något tidigare, men det visar sig ju. ;)
  • AKF

Är det någon här som planerar att föda på BB Stockholm? Någon som gjort det tidigare?

• Carabellis kusp
    AKF skrev 2016-01-12 19:42:38 följande:

Först 28 mars, men de flyttade mig en hel vecka så jag litar inte riktigt på det. Tror att det är något tidigare, men det visar sig ju. ;)

AKF skrev 2016-01-12 21:23:14 följande:

Är det någon här som planerar att föda på BB Stockholm? Någon som gjort det tidigare?

Precis, man ska inte ta BF för seriöst, bara 5% föder ju på den dagen.

Jag födde på DS sist, vanliga. Har dock många kompisar som fött på bb Sthlm och varit mycket nöjda med framförallt bemötande. Jag valde sist att föda på ds eftersom bb Sthlm bara tog lågrisk på den tiden och även om jag var lågrisk, så ville jag vara på ett ställe som har komplikationer så ofta att de hanterar dem rätt i det akuta läget. Detta gäller ju inte längre, men jag väljer samma eftersom jag var nöjd med ds.
  • hannis12345

Vi funderade på det först. Min mans son är född där, han var jättenöjd!

Men nu valde vi Danderyd!

AKF skrev 2016-01-12 21:23:14 följande:

• Tessie83

Jag kommer göra mitt snitt på SöS.

En kompis till mej fick barn förra veckan, hon skulle eg föda på BB Stockholm men det var fullt så hon fick istället ta BB Sophia.

Svar på tråden Marsbebis 2016