• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

Undrar om nån faktiskt föder på skottdagen. Det är jag lite nojig för. Likaså 24 feb, 28 feb, 9 mars, 14 mars och 20 mars som redan är upptagna! Vill helst föda på kvinnodagen.

• LisaKMB
    Carabellis kusp skrev 2016-01-18 19:18:48 följande:

Undrar om nån faktiskt föder på skottdagen. Det är jag lite nojig för. Likaså 24 feb, 28 feb, 9 mars, 14 mars och 20 mars som redan är upptagna! Vill helst föda på kvinnodagen.

Ja kvinnodagen vore häftigt! Är också "orolig" för skottdagen (dottern kom åtta dagar för tidigt så från den 5 mars till 29 feb känns ju inte alls omöjligt) och har också massa dagar där omkring som är upptagna. Men det finns ju inget att göra. Bebisen kommer när den kommer! ????
  • Madski

Gaaah, insåg precis mina begränsningar när jag stod i duschen och skulle använda rakhyveln... Blir till att boka in en tid för vaxning.. Benen lyckades jag med, men det kändes som ett träningspass, haha.. Övriga partier lämnar jag från och med nu över till proffsen..
    Någon som har någon att rekommendera i centrala Stockholm?

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-01-18 17:25:54 följande:

Hur är det med dig Smilla?

Tackar som frågar, det är bra med mig! :) Känner av halsbränna, får magont av järntabletterna och har svullna ben på kvällarna, annars mår jag helt ok. Så ska inte klaga! ;) Hur är det själv? Skönt att du jobbar lite mindre nu, mår du lite bättre nu o känner dig mindre stressad?

Har inte varit inne här på ett tag, har varit så fullt upp, men har saknat er! Hur mår ni allihop? ska läsa ikapp mig om jag kan!

Vad kul reflexen att du köpt barnvagn nu, EL superviking är ju en kanonvagn! Du blir säkert nöjd!

Visst känner man så INTE igen sig när d snackas BB-hotell o familjerum? Finns väl inte på kartan här?! Verkligen skillnad beroende på var man bor!

Kram alla!
  • aztec
    Madski skrev 2016-01-18 21:07:24 följande:

Gaaah, insåg precis mina begränsningar när jag stod i duschen och skulle använda rakhyveln... Blir till att boka in en tid för vaxning.. Benen lyckades jag med, men det kändes som ett träningspass, haha.. Övriga partier lämnar jag från och med nu över till proffsen..

Märkte också igår att det fanns ingen chans längre att få ordning på skogen där nere ;) fanns en pall i duschrummet så kunde ta benen men som du säger var det som ett träningspass, och hade ont i höfterna efteråt, knappt värt det ;)
  • aztec

Tänkte det här med skottdagen osv, min app säger 33+4 idag men här på sjukhuset är jag 33+5, måste vara min app som inte räknar med skottdagen eller? ;) men klagar inte, hellre en dag framåt.

• Tessie83

Började också fundera på det där med skottdagen. I min app står det att det är 68 dagar kvar så det stämmer ju med den 27/3. Men jag vet att Camilla Läckberg är precis lika långt gången som mig, att hon byter till ny vecka varje måndag, men sen har hon bf den 26/3, konstigt. Jaja, spelar ju ingen roll egentligen. Får väll se när snittet planeras in. Är det någon här som gjort planerat snitt förut, när fick ni göra snittet i så fall? Fått möta olika läkare, någon säger 3-5 dagar innan och någon 7-10 dagar innan. Så räknar med att hon kommer 17,18,21 eller 22 mars.

• mammave

Tessie: har gjort planerat snitt. Då gjorde de det 10 dagar innan bf på mig. Säkert lite olika beroende på vart du gör det och här planerar de in på vissa veckodagar så beror även på hur det faller in med dessa.

• Elenic
    Madski skrev 2016-01-18 21:07:24 följande:

Hahaha, ja - det blir lite knepigt.. Minns att vid förra graviditeten så funkade det hjälpligt, men då hade jag en liten nisch att sitta på i duschen. (Födde 28:e augusti så att inte ha fixad bikinilinje var liksom inte en option...) Håller med om att benrakningen är klart utmattande! Jag brukar vara ganska noga och nojjig med kroppsbehåringen, men nu låter jag det växa både här och där i betydligt fler dagar än annars.. ;)
  • Elenic
    mammave skrev 2016-01-18 19:08:15 följande:

Elenic: exakt samma här. Blev idag sjukskriven på 25% och har den känslan att jag borde bita ihop, vilket jag säkert hade gjort om jag inte haft två små hemma. Känns lite som man ger upp. Men samtidigt måste jag se till att fixa vardagen med de jag ska ta hand om hemma.

Ser ut som jag är först ut

Som du säger, var det bara jobbet var det ju en grej.. Men det är ju också det där obetalda jobbet mellan 06:30-08:30 och 16:30-21/22 som ska göras, och det är nästan MER slitigt. När läkaren frågade mig igår hur jag ville ha det var jag nära att svara "Ge mig ett hotellrum på SPA så kan jag jobba 100% till Bf"... ;) Hoppas det funkar med 25% för dig och att vardagen blir lättare.
Svar på tråden Marsbebis 2016