• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

Idag har jag tvättat alla bebiskläder och sorterat in i byrålådor. Imorgon ska jag köpa blöjor, tvättservetter och nappar tillsammans med min stora flicka, tror att hon uppskattar det.

Vad behöver man egentligen? Känner mig så ringrostig! Tur att jag har en galleria 500 m bort, hehe.

Ni som redan har två barn, är mjuklift ett bra köp inför hämtningar och lämningar på föris?

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-01-14 10:48:20 följande:

Idag har jag tvättat alla bebiskläder och sorterat in i byrålådor. Imorgon ska jag köpa blöjor, tvättservetter och nappar tillsammans med min stora flicka, tror att hon uppskattar det.

Vad behöver man egentligen? Känner mig så ringrostig! Tur att jag har en galleria 500 m bort, hehe.

Ni som redan har två barn, är mjuklift ett bra köp inför hämtningar och lämningar på föris?

Ja, lift - absolut! Om du lämnar/hämtar gående med vagn är det nästan ett krav (jag har tyvärr behövt lämna/hämta med bil och då har jag ju burit babyskydd fram och tillbaka). Jag som är en minimalist i köpande och tänker att jag tar resten om behovet uppstår har köpt/tänkt köpa:

Babyskydd
    Barnvagn med mjuklift och fårskinn + regnskydd till barnvagnen
    Bärsjal

8 omlottbodies stl 56
    4 byxor stl 56
    2 pyjamasoveraller
    3 bomullsmössor
    5 par strumpor
    1 fleeceoverall
    1 mjuk jacka

1 pkt blöjor
    1 zinksalva
    1 babyolja
    tvättlappar av frotté
    1 skötbädd

2 plastfrottéfiltar
    3 flanellfiltar

Förlossningsbindor
    Amningsinlägg
    2 amningstoppar

Känns som att vi klarar oss bra på det den första månaden eller så (ja, blöjor kommer vi ju behöva köpa fler paket ;) ).
  • Reflexen

Jag tror att vi börjar få ordning på det vi ska handla.

Köpte barnvagn här om dagen, blev en Emmaljunga superviking.

Har nog ungefär så mycket kläder som du, Elenic. Tror inte vi behöver köpa mer i stl 56 nu. Har en del kvar från dottern och köpt en del nytt. Ska leta efter fårskinnet dottern hade, det är toppen i vagnen. Jag har några gravid/amningstoppar till mig, tror det räcker.

Kvar att köpa är säng, babyskydd samt blöjor och andra förbrukningsvaror. Det lämnar jag till mannen.

• aztec
    Reflexen skrev 2016-01-14 18:41:03 följande:

Hoppas du och liten mår bättre, Aztec!

Kram

Tack!

Det är ingen förändring än så de ha tripplat dosen nu så vi får se imorgon. Värsta är att inte veta vad som väntar :/

Foglossning och sladdar kopplade på kroppen 24/7 och sjukhussängen är inte heller den bästa kombination. Hoppas på mer sömn inatt!

Saknar min stora tjej som är hemma också :( idag hade hon och hennes kompis gått över gatan ensamma (i ett villa område) så hon var sååååå stolt i telefonen att nu var hon en stor tjej! :(

PS. Har alla tecknat försäkring? Vi gjorde dagen innan detta upptäcktes. Verkligen tur i oturen!
  • Carabellis kusp
    aztec skrev 2016-01-14 21:23:27 följande:

Tack!

Det är ingen förändring än så de ha tripplat dosen nu så vi får se imorgon. Värsta är att inte veta vad som väntar :/

Foglossning och sladdar kopplade på kroppen 24/7 och sjukhussängen är inte heller den bästa kombination. Hoppas på mer sömn inatt!

Saknar min stora tjej som är hemma också :( idag hade hon och hennes kompis gått över gatan ensamma (i ett villa område) så hon var sååååå stolt i telefonen att nu var hon en stor tjej! :(

PS. Har alla tecknat försäkring? Vi gjorde dagen innan detta upptäcktes. Verkligen tur i oturen!

Det låter dramatiskt. Men bra att du är på kardiologen så att inget lämnas åt slumpen! Men sjukhussängar är kriminellt obekväma! Får din dotter hälsa på dig?

Jag har inte tecknat nån försäkring, vilken tog du?
  • Reflexen

Hoppas det snart blir bättre då, Aztec! Förstår att det är jobbigt på många sätt, stackare!

Har inte tecknat nån försäkring, om jag gör det så blir det i Länsförsäkringar. Där har jag resten av mina försäkringar.

• Elenic
    Reflexen skrev 2016-01-14 20:20:58 följande:

Jag tror att vi börjar få ordning på det vi ska handla.

Köpte barnvagn här om dagen, blev en Emmaljunga superviking.

Har nog ungefär så mycket kläder som du, Elenic. Tror inte vi behöver köpa mer i stl 56 nu. Har en del kvar från dottern och köpt en del nytt. Ska leta efter fårskinnet dottern hade, det är toppen i vagnen. Jag har några gravid/amningstoppar till mig, tror det räcker.

Kvar att köpa är säng, babyskydd samt blöjor och andra förbrukningsvaror. Det lämnar jag till mannen.

Skönt att börja bli redo! :) Med tvättmaskin typ bredvid skötbordet ser jag inte behov av mer kläder, och de växer ju ändå ur dem på nån månad eller så om jag minns rätt. ;)
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-01-15 08:44:09 följande:

Skönt att börja bli redo! :) Med tvättmaskin typ bredvid skötbordet ser jag inte behov av mer kläder, och de växer ju ändå ur dem på nån månad eller så om jag minns rätt. ;)

Lyxigt! Vi har inte tvättmaskin i lägenheten, så jag hoppas att bebisen inte är en kräkig filur!

Jag har lite i stl 50 också för det hade min stora flicka i ca 1 månad. Det är ju roligt att inte ha köpt allt o förväg heller, för släkt tenderar att komma med kläder i present.
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2016-01-14 21:37:53 följande:

Det låter dramatiskt. Men bra att du är på kardiologen så att inget lämnas åt slumpen! Men sjukhussängar är kriminellt obekväma! Får din dotter hälsa på dig?

Jag har inte tecknat nån försäkring, vilken tog du?

Ja eftersom jag jag ligger på intensiven så är det fria tider :) Skönt det! Inte sett henne sen i onsdags morse men de skulle komma förbi ikväll, så längtar.

Jag har trygg hansa! Hade och har den med dottern, men går att teckna sen v 21 men drogs ut på tiden denna gång. Användes inte med dottern så skönt att vi precis hann denna gång, som sagt vet man ju aldrig vad som kan hända. Den betalar tex mina kostnader för att jag måste ligga kvar osv.

Fått ökad dos nu men händer inget med bebisen än, läkarna har skjutit upp hemgång till söndag nu :( vi får se vad som händer :)
Svar på tråden Marsbebis 2016