• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-01-20 14:03:46 följande:

Halsbrännan är under kontroll :) kör losec i två, tre dagar, uppehåll två och sen kör jag igen :) tar rennie fortfarande, men absolut inte lika ofta.. Hur är allt med dig nu? Visst körde du 50/75% nu?

Vad bra!

Bra med mig, jobbar halvtid nu. Stor skillnad! Känns som att man verkligen fuskjobbar!
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-01-20 10:43:41 följande:

Visst är det så!

Tänk om vi ligger på BB samtidigt, är ju bara en veckas skillnad på BF för oss så det kan ju bli så! :)

Ja, det vore väl coolt! Vi får väl hitta på nåt hemligt lösenord eller nåt! kan bli ganska roligt när man går runt och frågar de andra mammorna om den "gröna giraffens boll" eller vad man nu väljer! risken är väl att man blir flyttad från BB till psyket, dock...
  • Emzaan

Är helt slut efter att ha haft en kaosdag på jobbet.,vet inte hur jag ska orka. Eftermiddagarna är tuffast. Morgon och förmiddag går bra men sedan kommer foglossning och jag är helt knäckt på kvällarna.,Men förra veckan skickade jag innom grav penning till försäkringskassan i sista stund. Känner mig inte hoppfull då chefen inte skrev så bra., vi får se vart de leder. annars måste jag nog prata med läkaren om sjukskrivning snart, i alla fall på deltid.orkar inte med heldagar.

På tal om förlossning är det någon mer som planerar att föda på Södra BB ?

• aztec

Goda nyheter först! Jag fick åka hem (permission) och ska tillbaka på fredag kl 9 ;) står kvar på medicinen fram tills dess.

Sen är det skönt för nu finns det en plan iallafall.

På fredag görs en ny undersökning och om det inte förändrats då heller så läggs jag in på hjärtintensiven igen för ny medicin. Får ligga där över helgen för att sen göra en ny undersökning. Om hjärtat inte slagit om då heller så gör hjärtläkaren en ny utvärdering på onsdagen (onsdag är tydligen deras undersöknings dag, hehe) och ja, om inget förändrats tills nästa onsdag så blir det ett planerat kejsarsnitt.

Om jag inte hade varit 35 fulla v nästa v så hade de inte startat mig, hade jag behövt ligga där längre, men tur nog blir jag det torsdag nästa v :)

Som sagt. Lättnad över att få komma hem lite, kände mig lite knäckt innan över tanken att behöva läggas in direkt på ny medicin. Nu får jag vila upp mig hemma lite, krama mannen min samt mysa med dottern :)

Förhoppningsvis så slår hjärtat om men om inte så får doktorerna göra sitt jobb när han kommit ut :)

• Reflexen

Så skönt att höra, Aztec! Jag tycker att det låter som en bra plan, det verkar som om läkarna har en tydlig idé om hur ni ska behandlas nu och framåt. Det låter också hoppfullt att de tror att den andra medicinen ska hjälpa.

Passa nu på och njut riktigt mycket av att vara hemma så att du är full med positiv energi när du ska tillbaka!

• aztec
    Reflexen skrev 2016-01-20 18:59:57 följande:

Så skönt att höra, Aztec! Jag tycker att det låter som en bra plan, det verkar som om läkarna har en tydlig idé om hur ni ska behandlas nu och framåt. Det låter också hoppfullt att de tror att den andra medicinen ska hjälpa.

Passa nu på och njut riktigt mycket av att vara hemma så att du är full med positiv energi när du ska tillbaka!

Tack! Jag känner personligen att det behövs :)
  • LisaKMB
    Tessie83 skrev 2016-01-20 13:23:56 följande:

Har kört med stödstrumpor sen vecka 21, men sånna där som går upp till knäna. Har ni testat stödstrumpor som går hela vägen upp, är de bättre?

Usch, vad svårt att sova nu. Lillan är som livligast mellan 1-3 på natten.

Lycka till axtec, massa kramar till dej!

Lillan i magen har redan fått namn, Ellen heter hon :)

Åh vi har eventuellt också en liten Ellen som väntar på att komma ut från min mage! Så himla gulligt namn! Är dock inte helt hundra på namnet än, dessutom vet vi inte kön.
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-20 18:51:15 följande:

Är helt slut efter att ha haft en kaosdag på jobbet.,vet inte hur jag ska orka. Eftermiddagarna är tuffast. Morgon och förmiddag går bra men sedan kommer foglossning och jag är helt knäckt på kvällarna.,Men förra veckan skickade jag innom grav penning till försäkringskassan i sista stund. Känner mig inte hoppfull då chefen inte skrev så bra., vi får se vart de leder. annars måste jag nog prata med läkaren om sjukskrivning snart, i alla fall på deltid.orkar inte med heldagar.

På tal om förlossning är det någon mer som planerar att föda på Södra BB ?

Så bra att du skickade iväg ansökan :) håller tummarna! Jag har endast 7 dagar lvar på jobbet nu o heldagar är jätte jobbiga! Har jätte ont på kvällarna. Igår fick jag även en ordentligt spark på magen av ett äldre barn, inte med meningen såklart....lite rädd blir man och är jätte glad att jag snart få gå hem. Det låter som om du måste bli sjukskriven om du inte blir godkänd av FK. Vilken vecka är du i? Idag är jag i v 31(30+1)
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-01-20 17:53:40 följande:

Ja, det vore väl coolt! Vi får väl hitta på nåt hemligt lösenord eller nåt! kan bli ganska roligt när man går runt och frågar de andra mammorna om den "gröna giraffens boll" eller vad man nu väljer! risken är väl att man blir flyttad från BB till psyket, dock...

Hahaha! Jag lovar i så fall att "avslöja mig" så att vi kan ha sällskap på psyket!
  • Smilla80

Skönt aztec att ni fått lite klarhet i vad som väntar! Fortsätter hålla tummarna för er...

Svar på tråden Marsbebis 2016