• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    aztec skrev 2016-01-21 13:46:43 följande:

Verkar som många snart går över på gravidspenning? Skönt? :D

Skönt att sova i sin egen säng inatt men var lite trött när dottern vaknade 06 imorse (som vanligt) fått sovmorgon på sjukhuset ;)

Kände mig sen som en dålig mamma, men lämnade dottern hos dagmamman i 4h idag. Mannen jobbar och vi hade ingenting till barnet förutom vagn och bilbarnstol ;) så nu har jag kört runt som en galning på Ikea, Coop, babylandet, hm och pop nu på FM och köpt vad jag hoppas är allt. Läkaren sa inte något om sängliggande så vi låtsas som ingenting ;)

Dock är foglossning ett helvete så blir tv med dottern nu en stund så jag kan vila. Ikväll blir det tvätta barnkläder och sängkläder så det är redo om bebisen kommer nästa v.

Hur går det för er? Något "bästa köp tips" som ni hade med förra barnet? :)

Ja ska bli jätte skönt att få vara hemma!

Skönt att du fått komma hem. Du vet att du får lämna din dotter heltid hos dagmamman (om du hade det innan) nu när du o bebis inte mår bra.

Det som vi inte hade förra gången var adapter till vagnen o bilbarnstolen. Det har vi köpt nu. Det var rätt tungt att bära babyskyddet! Sen ska jag även köpa ny väska o ha som Skötväska. Med dottern hade jag en riktig Skötväska men nu vill jag nog inte se så "mammig" ut med Skötväska som blir Lixom min handväska!!???????? Så det är väl mina tips
  • Reflexen

Så skönt att du fått ordna en hel del idag, Aztec! Jag tror mitt favoritköp var fårskinnet, ett tjockt fint svenskt (svenskt djur och skinnet berett i Tranås) lammskinn! Hade det i vagnen o hemma på golvet/i soffan.

• Reflexen

Så skönt att du fått ordna en hel del idag, Aztec! Jag tror mitt favoritköp var fårskinnet, ett tjockt fint svenskt (svenskt djur och skinnet berett i Tranås) lammskinn! Hade det i vagnen o hemma på golvet/i soffan.

• aztec

Är äntligen klar med att gå igenom alla gamla kläder/sängkläder osv så nu slappar jag i soffan med dottern igen :) känns självklart att jag läggs in igen imorgon bitti så har packat en väska med smått och gott som jag saknade sist!

Adapter till bilbarnstol och vagnen var nästan prio 1 denna gång då vi köpte vagn ;) hade Inte det förra gången så kändes som ett måste nu, vi har en bit till bilen också så var otroligt jobbigt att bära ;)

Fårskinnet kändes också som ett måste då det var så bra sist :)

• Emzaan

[quote=76254090][quote-nick]Frida Li skrev 2016-01-21 15:06:07 följande:[/quote-nick]

Jag skickade in i början av december och fick svar en vecka efter! Ibland går det fort :) men dom vågade nog inget annat när jag även skrev att min första dotter var för tidigt född ???? jag är på fortbildning imorgon, ska bli skönt att sitta o ta det lugnt. Dock ska jag redovisa så det är lite nervöst!!:)

[/Får hoppas att de är lika snabba för mig. Jag skrev också att jag födde för tidigt förra gången. Hoppas det hjälper. Känner nu i efterhan att jag kunde skrivit så mycket mer. Gillar inte blanketter. Spännande mer redovisning vad ska du prata om?

Vi har en ny inskolning nästa vecka. Jag är även samordnare på förskolan och it ansvarig så jag har lite uppgifter att överlämna innan jag kan lämna.

• Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-21 19:39:54 följande:

[quote=76254090][quote-nick]Frida Li skrev 2016-01-21 15:06:07 följande:[/quote-nick]

Jag skickade in i början av december och fick svar en vecka efter! Ibland går det fort :) men dom vågade nog inget annat när jag även skrev att min första dotter var för tidigt född ???? jag är på fortbildning imorgon, ska bli skönt att sitta o ta det lugnt. Dock ska jag redovisa så det är lite nervöst!!:)

[/Får hoppas att de är lika snabba för mig. Jag skrev också att jag födde för tidigt förra gången. Hoppas det hjälper. Känner nu i efterhan att jag kunde skrivit så mycket mer. Gillar inte blanketter. Spännande mer redovisning vad ska du prata om?

Vi har en ny inskolning nästa vecka. Jag är även samordnare på förskolan och it ansvarig så jag har lite uppgifter att överlämna innan jag kan lämna.

Jag läser förskolelyftet i samarbete med Malmö högskola. Kanske inte var den bästa tiden att läsa en kurs nu under hösten ???? imorgon redovisar jag mitt arbete jag gjort under hösten med barnen inför mina kurskamrater, chef, specialpedagog o utbildningsförvaltningens chef! Arbetet är färdigt o ska bara mailas in. Handlar om pedagogisk dok o kvalitetsarbete.

Jag är just nu ensam fsk lärare kvar på min avdelning så jag försöker lära upp alla mina kollegor hur man använder datorn (????) och iPad!! ???? denna vecka instagrammar jag även om mitt yrke genom kommunens instagram. Tänkte växla ner nästa o sista veckan på jobb ????
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-21 19:39:54 följande:

Oj alla smailisar blir frågetecken! ???
  • Madski

Går in i vecka 32 idag och det är fredag, underbart! Att gå in i ny vecka på fredagar gör att det känns som att veckorna går lite fortare..

Nu har vi äntligen beställt vagn :) blev en bugaboo Buffalo by diesel.. Jag har hela tiden velat ha en Buffalo, men han jag varit inne på Cameleon 3, men när han såg Buffalon i dieselutförandet så ändrade han sig, haha..
    I övrigt ligger vi inte alls på banan, men än finns det tid ;) och allt annat som behövs brukar ju vara lagervaror så i värsta fall får sambon fixa själv.. Känner mig nästan lite för relaxed just nu, jag som egentligen är ett kontrollfreak deluxe.

• aztec

34+1 idag :)

Hade min undersökning imorse, nu väntar jag (som jag förväntade mig ändå) att läggas ln på hjärtintensiven igen för observation igen i 3dagar på mera mediciner i hopp om att det ska hjälpa. Hjärtat slår fortfarande som förra veckan, så ny undersökning på måndag och träffa hjärtläkaren på onsdag :)

Känns skönt att jag redan gjort detta en gång, vet jag mer vad som komma skall :)

Ända som är trist att jag och min man missade en hotellweekend som vi bokat in månader sen förra helgen (då jag var tvungen att ligga inne)... Vi hade/har även planerat in en övernattning på tisdag/onsdag nästa vecka som inte verkar bli av! Vi bokade in så vi skulle kunna mysa lite extra innan andra barnet skulle komma men ja, tji fick vi :D

Hoppas alla får en trevlig helg.

• Elenic
    Madski skrev 2016-01-22 07:58:56 följande:

Går in i vecka 32 idag och det är fredag, underbart! Att gå in i ny vecka på fredagar gör att det känns som att veckorna går lite fortare..

Nu har vi äntligen beställt vagn :) blev en bugaboo Buffalo by diesel.. Jag har hela tiden velat ha en Buffalo, men han jag varit inne på Cameleon 3, men när han såg Buffalon i dieselutförandet så ändrade han sig, haha..
    I övrigt ligger vi inte alls på banan, men än finns det tid ;) och allt annat som behövs brukar ju vara lagervaror så i värsta fall får sambon fixa själv.. Känner mig nästan lite för relaxed just nu, jag som egentligen är ett kontrollfreak deluxe.

Åh, en sån suktade jag lite efter... Men sen bestämde jag mig för att det inte var värt pengarna och köpte en beggad buffalo istället. Men jag tycker att dieselklädseln är så SJUKT snygg! (Däremot tycker jag inte hjulen på det chassit är helt jättesnygga..)

Var så nöjd med att ha sparat några tusenlappar, men sen ett par dagar senare gick min tekniktokige make och köpte en ny iPad (vi hade två sedan innan..) och då kände jag att den besparingen kanske var onödig. (Hade hellre haft vagnen en än att han skulle få senaste versionen av iPad liksom...) ;)

Är också LÅNGT efter med förberedelserna inför bebis. Men tröstar mig med att allt funkar bara man har blöjor, babyskydd och kläder. Måste bara komplettera lite på det sistnämnda så kan bebis komma så får vi i värsta fall ordna med allt annat efter förlossningen.
Svar på tråden Marsbebis 2016