• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-01-20 12:23:58 följande:

Nej, inget namn! Gillar några, men inget är perfekt! Hur ligger ni till?

Vi har inte heller bestämt oss ännu! Vill se vad det är för en liten filur först.
  • Smilla80
    Tessie83 skrev 2016-01-20 13:23:56 följande:

Har kört med stödstrumpor sen vecka 21, men sånna där som går upp till knäna. Har ni testat stödstrumpor som går hela vägen upp, är de bättre?

Usch, vad svårt att sova nu. Lillan är som livligast mellan 1-3 på natten.

Lycka till axtec, massa kramar till dej!

Lillan i magen har redan fått namn, Ellen heter hon :)

Om man samlar vätska i hela benen är hela bra, annars räcker det nog med de som går upp till knät. Jag har gärna strumpbyxevariant då jag ofta klär mig i klänning plus att det förebygger åderbråck på hela benen... Gulligt namn ni har till tjejen! :)
  • Smilla80
    Elenic skrev 2016-01-20 13:30:44 följande:

Oj, vad olika det är! Jag hade 114 i hb och då tyckte min BM att det var hyfsat ok att jag kunde lugna mig lite med järntabletterna. (Har dock för mig att över 130 är det man vill ha.)

Ja verkligen olika! Jag ska ta en järntablett varannan dag... Lycka till med de projekt du har framför dig! :)
  • Emzaan
    Frida Li skrev 2016-01-20 20:11:03 följande:

Så bra att du skickade iväg ansökan :) håller tummarna! Jag har endast 7 dagar lvar på jobbet nu o heldagar är jätte jobbiga! Har jätte ont på kvällarna. Igår fick jag även en ordentligt spark på magen av ett äldre barn, inte med meningen såklart....lite rädd blir man och är jätte glad att jag snart få gå hem. Det låter som om du måste bli sjukskriven om du inte blir godkänd av FK. Vilken vecka är du i? Idag är jag i v 31(30+1)

Nästan precis som jag 30+2 idag . Det är jobbigt att stänga och jobba sent på em tycker jag, funkar bättre när jag öpnnar. Ikväll har jag knappt kunnat röra mig och haft så on. Imorgon har vi möte till 19:00 suck, hoppas få svar snart. Hur lång tid innan du fick besked Frida Li?
  • Madski
    Emzaan skrev 2016-01-20 18:51:15 följande:

Är helt slut efter att ha haft en kaosdag på jobbet.,vet inte hur jag ska orka. Eftermiddagarna är tuffast. Morgon och förmiddag går bra men sedan kommer foglossning och jag är helt knäckt på kvällarna.,Men förra veckan skickade jag innom grav penning till försäkringskassan i sista stund. Känner mig inte hoppfull då chefen inte skrev så bra., vi får se vart de leder. annars måste jag nog prata med läkaren om sjukskrivning snart, i alla fall på deltid.orkar inte med heldagar.

På tal om förlossning är det någon mer som planerar att föda på Södra BB ?

Hoppas atg det löser sig med graviditetspenning!

Vi har valt södra BB som förstahandsval :)
  • aztec

Verkar som många snart går över på gravidspenning? Skönt? :D

Skönt att sova i sin egen säng inatt men var lite trött när dottern vaknade 06 imorse (som vanligt) fått sovmorgon på sjukhuset ;)

Kände mig sen som en dålig mamma, men lämnade dottern hos dagmamman i 4h idag. Mannen jobbar och vi hade ingenting till barnet förutom vagn och bilbarnstol ;) så nu har jag kört runt som en galning på Ikea, Coop, babylandet, hm och pop nu på FM och köpt vad jag hoppas är allt. Läkaren sa inte något om sängliggande så vi låtsas som ingenting ;)

Dock är foglossning ett helvete så blir tv med dottern nu en stund så jag kan vila. Ikväll blir det tvätta barnkläder och sängkläder så det är redo om bebisen kommer nästa v.

Hur går det för er? Något "bästa köp tips" som ni hade med förra barnet? :)

• Carabellis kusp
    aztec skrev 2016-01-21 13:46:43 följande:

Verkar som många snart går över på gravidspenning? Skönt? :D

Skönt att sova i sin egen säng inatt men var lite trött när dottern vaknade 06 imorse (som vanligt) fått sovmorgon på sjukhuset ;)

Kände mig sen som en dålig mamma, men lämnade dottern hos dagmamman i 4h idag. Mannen jobbar och vi hade ingenting till barnet förutom vagn och bilbarnstol ;) så nu har jag kört runt som en galning på Ikea, Coop, babylandet, hm och pop nu på FM och köpt vad jag hoppas är allt. Läkaren sa inte något om sängliggande så vi låtsas som ingenting ;)

Dock är foglossning ett helvete så blir tv med dottern nu en stund så jag kan vila. Ikväll blir det tvätta barnkläder och sängkläder så det är redo om bebisen kommer nästa v.

Hur går det för er? Något "bästa köp tips" som ni hade med förra barnet? :)

Oj, vad effektiv du är!

Jag har inte köpt exakt allt, ska ha en mjuklift och en bärsele också. Mitt bästa "köp" var ett babynest som mamma sydde. Det användes tills bebisen var ett barn. Vad hade du för bästa köp?
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2016-01-21 13:52:39 följande:

Oj, vad effektiv du är!

Jag har inte köpt exakt allt, ska ha en mjuklift och en bärsele också. Mitt bästa "köp" var ett babynest som mamma sydde. Det användes tills bebisen var ett barn. Vad hade du för bästa köp?

Kände att jag var tvungen att passa på ifall jag blir inlagd igen så det var bara att ta fram stora plånboken :) vi hade inget babynest med första utan körde budget alternativet snurrade handdukar, men jag köpte en idag faktiskt. Så får se om den blir väl använd!

Jag vet inte vad bästa baby köpet va, men sen när hon ville börja sitta upp så blev våran bumbo stol det! För oss var det definitivt bästa köp, hon älskade sitta i den och vi hade öppen planlösning så jag kunde göra vad som i lägenheten bara hon satt i den ;) bebis glad och mamma glad ;)
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-20 20:51:28 följande:
    Nästan precis som jag 30+2 idag . Det är jobbigt att stänga och jobba sent på em tycker jag, funkar bättre när jag öpnnar. Ikväll har jag knappt kunnat röra mig och haft så on. Imorgon har vi möte till 19:00 suck, hoppas få svar snart. Hur lång tid innan du fick besked Frida Li?
    Jag skickade in i början av december och fick svar en vecka efter! Ibland går det fort :) men dom vågade nog inget annat när jag även skrev att min första dotter var för tidigt född ???? jag är på fortbildning imorgon, ska bli skönt att sitta o ta det lugnt. Dock ska jag redovisa så det är lite nervöst!!:)
Svar på tråden Marsbebis 2016