• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    aztec skrev 2016-01-25 14:23:07 följande:

Vet inte om det var goda nyheter eller dåliga idag, blandat kanske?

Hade undersökningen i fm och bebisens hjärtrytm hade inte slagit om tyvärr. Så bara fortsätta äta medicinen tills på onsdag då vi får träffa barnhjärtläkaren igen. Men läkaren på undersökningen pratade med han via telefonen och troligtvis om det inte är förändrat på onsdag så blir det kejsarsnitt, kan bli så tidigt som på torsdagen! Bara tre dagar kvar! Kändes overkligt.

Nu väntar jag på läkaren på hjärtintensiven som ska bestämma om jag får åka hem tills på onsdag eller om jag måste stanna kvar. (de har platsbrist och mina värden har varit bra hela tiden så hoppas de släpper iväg mig.)

Men som sagt, hoppas att det slår om tills på onsdag, men börjar ställa in mig på att det blir kejsarsnitt nu och att de får fixa hans hjärta när han kommer ut istället!

Någon som gjort planerat kejsarsnitt? Hade en "vanlig" första förlossning..

Herregud vad ni får vara med om... Du verkar vara en flexibel människa som trots allt tar det med ro, så det är starkt av dig. Hoppas du för åka hem ett par dagar och att allt löser sig sedan m ev. KS. Fortsatt lycka till o håll oss uppdaterade!
  • mammave

Aztec: jag har gjort planerat ks pga säte. Det var hur bra som helst o lugnt o inga problem. Så det behöver du inte oroa dig för. Visst hade man lite ont efter, men det hade jag ju med vaginal fl oxå, bara på olika ställen. Varför har bebisen annorlunda hjärtrytm tror de? Det är bra att de har bra koll på er.

• AKF

Någon som har koll på olika babyboxar? Vilka som finns och vilka som är bra. Fick hem ngt paket från babyland nu som var rätt klent. När dottern föddes 2010 minns jag att vi fick två olika med bra grejer, varav ett på BB och ett som vi hämtade på Babyproffsen som bland annat innehöll en blöjhink.

• AKF
    Reflexen skrev 2016-01-24 19:54:16 följande:

Bra tips om kuddarna! Tack AKF o

och Tessie!

Ett annat tips är Rätt starts genomsydda vagnskudde som hade vi till dottern, den var/är bra!
  • AKF

Hade undersökningen i fm och bebisens hjärtrytm hade inte slagit om tyvärr. Så bara fortsätta äta medicinen tills på onsdag då vi får träffa barnhjärtläkaren igen. Men läkaren på undersökningen pratade med han via telefonen och troligtvis om det inte är förändrat på onsdag så blir det kejsarsnitt, kan bli så tidigt som på torsdagen! Bara tre dagar kvar! Kändes overkligt.

Nu väntar jag på läkaren på hjärtintensiven som ska bestämma om jag får åka hem tills på onsdag eller om jag måste stanna kvar. (de har platsbrist och mina värden har varit bra hela tiden så hoppas de släpper iväg mig.)

Men som sagt, hoppas att det slår om tills på onsdag, men börjar ställa in mig på att det blir kejsarsnitt nu och att de får fixa hans hjärta när han kommer ut istället!

Håller med, som någon annan skrev: vad ni får vara med om!! Tråkigt att höra att bebisens hjärta inte reagerat på medicinen du fått. Jag hoppas att de fortsätter att ta hand om er och att det går bra när er lilla är ute.
  • LisaKMB

Vilken tuff situation ni är i Aztec! Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt. Men det låter som sjukvården har koll på er så det ska säkert gå utmärkt!

• Carabellis kusp

Jag hoppas det går bra imorgon. Å andra sidan förstår jag det som att en justering av hjärtrytmen är möjlig utanför magen? Att födas i v 35 brukar ju sällan ge några konsekvenser, så om hans hjärta mår bättre av att komma ut, så är det naturligtvis chockartat att få sitt lilla barn i förtid, men också något som inte verkar ha så stora nackdelar? På något sätt är man ju väldigt fokuserad på sitt BF dock! Hur som helst, rörigt inlägg, men ville bara säga att jag tänker på dig och hoppas på det bästa.
  • Reflexen

Håller tummarna för dig imorgon, Aztec! Hoppas det går bra. Du är ju iaf på bästa tänkbara ställe, så du har ju duktig vårdpersonal till ditt förfogande!

Kram

• Reflexen

Tack för fler bra bädd- och kuddtips!

Tror att jag får provbädda babynestet för att se hur det kan funka med kudde, lakan, filt osv

Har inte koll på vad en cocoonababy är för något, så kan tyvärr inte ge nån input på den!

Visst är vi väl några som fortfarande jobbar heltid och inte har gravpenning beviljad? Jag känner att det funkar ännu, men jag blir tröttare o tröttare på kvällarna. Har iaf många semesterdagar kvar, så får gå hem 1 mars. känner att jag behöver tid för sista stöket, plocka i ordning i huset, städa garderober o sånt tråkigt nödvändigt. Hoppas jag kommer må tillräckligt bra för det!

Svar på tråden Marsbebis 2016