• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

• Reflexen

Hoppas du hittar BF-listan, Smilla! Jag är alltid inne via webbläsaren i mobilen, så kan inte söka i tråden nåt.

Carabellis kusp skrev 2016-01-29 19:44:25 följande:

Har redan packat katrinplommon i bb-väskan, hehe! Inte kul att göra det med hoptråcklad snippa/mellangård heller...!

Ouch! Träffande beskrivning!
  • Reflexen

Ha, ni hade redan postat listan, ser jag nu!

Jag var på ul i veckan. Bm mätte den lilla till ca 1900 g, vilket var precis vad hen ska väga vid denna ålder. Allt såg bra ut, men jag ska tillbaka för ny koll av moderkakans läge. Den ligger långt ner, så jag måste kollas noga innan de beslutar om vaginalt eller snitt.

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-01-30 20:13:22 följande:

Ha, ni hade redan postat listan, ser jag nu!

Jag var på ul i veckan. Bm mätte den lilla till ca 1900 g, vilket var precis vad hen ska väga vid denna ålder. Allt såg bra ut, men jag ska tillbaka för ny koll av moderkakans läge. Den ligger långt ner, så jag måste kollas noga innan de beslutar om vaginalt eller snitt.

Var det för att fastställa moderkakans läge som ultraljudet gjordes? Faktiskt skönt att kolla tillväxt också tyckte jag när jag gjordes riktat hjärtultraljud 7 januari. Min bebis låg på +16 gram så den nitiske läkare skrev "drygt normalstor" i journalen. Älskar dessa paragrafryttare!

Hade bäsisen haft den goda smaken att lägga sig med huvudet neråt?
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-01-30 20:04:01 följande:

BF-lista

FridaLi 29/3
  • Smilla80

Vad bra att du var uppmärksam och ändrade Aztecs status carabellis kusp!

Reflexen, samma här, skriver alltid från mobilen så tar en liten evighet att leta fram något längre bak i tråden! Vi får "ta med oss" BF-listan då o då!

Vad roligt att du fick se din lilla skatt i veckan, och att hen hade växt som den ska! :) när ska du tillbaka igen för att kolla moderkakan? Jag gjorde också ett ul i veckan, tillväxt. Min bebbe vägde också ca 1900 g, 1948 för att vara exakt! ;) Så den ser ut att växa som den ska iaf! Bebis hade inte vänt på sig än, men ännu finns det ju tid kvar... Hade din vänt sig?

• aztec

Skickar en mysbild. 46cm och 2636g idag <3

Sambon är hemma med dottern idag (besöksförbud här) så har klarat mig själv idag. Myst med bebisen och försökt gått så mycket jag kunnat.

De försökte med behandlingen igen, men istället hittade de ett dolt missbildning i hjärtat. Så nu har läkarna fått två saker de måste "fixa". Grät en stund efteråt men nu ikväll så känns det bättre igen. Bara gilla läget känns det som och hoppas på att det kommer ordna sig. Inget livshotande än så bara göra sitt bästa.

Tror jag blir utskriven imorgon em, sen får man ta en dag i taget :) <3
  • Reflexen

Japp, gjorde ul för att kolla moderkakans läge. Ska tillbaka om två veckor, hoppas det går att se då.

Min lilla låg faktiskt med huvudet nedåt! Men antar att det fortfarande finns plats att vända sig så jag är inte helt övertygad om att sista ordet är sagt gällande detta.

Carabellis: "drygt normalstor". Haha, älskar det! min låg också typ 15 g från normalvärdet, men min bm sa att det var inom felmarginalen!

• Emzaan

BF-lista

Emzaan 27/3

FridaLi 29/3

• Smilla80
    aztec skrev 2016-01-30 22:03:32 följande:

Skickar en mysbild. 46cm och 2636g idag <3

Sambon är hemma med dottern idag (besöksförbud här) så har klarat mig själv idag. Myst med bebisen och försökt gått så mycket jag kunnat.

De försökte med behandlingen igen, men istället hittade de ett dolt missbildning i hjärtat. Så nu har läkarna fått två saker de måste "fixa". Grät en stund efteråt men nu ikväll så känns det bättre igen. Bara gilla läget känns det som och hoppas på att det kommer ordna sig. Inget livshotande än så bara göra sitt bästa.

Tror jag blir utskriven imorgon em, sen får man ta en dag i taget :) <3

Nä men åh, hur söt får man lov att vara?! :) sååå fin! <3

Oj, då har du haft ännu mer att smälta nu förstår jag... Men bra att de upptäcker det tidigt, de kan sin sak och allt kommer att gå bra! Vad tror de om hjärtat nu då, ska han opereras eller hur ser planen ut? Styrkekram!!
Svar på tråden Marsbebis 2016