• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Emzaan

En helt annan fråga som jag behöver råd i , såhär när jag går hemma har vi börjat fundera på en långresa till julen. Men det känns lite riskabelt att boka biljetter när man inte vet att allt är bra med bebis. Borde vi vänta tills hen är född.( vi tänkte köpa billigaste biljetterna som inte kan bokas om.) Känner mig tveksam, samtidigt kanske biljetterna inte finns kvar. Hur skulle ni resonera??

• Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2016-02-22 19:25:16 följande:

En helt annan fråga som jag behöver råd i , såhär när jag går hemma har vi börjat fundera på en långresa till julen. Men det känns lite riskabelt att boka biljetter när man inte vet att allt är bra med bebis. Borde vi vänta tills hen är född.( vi tänkte köpa billigaste biljetterna som inte kan bokas om.) Känner mig tveksam, samtidigt kanske biljetterna inte finns kvar. Hur skulle ni resonera??

Om ni är ok med att eventuellt förlora pengarna, så boka nu. Jag är en riktig fegis, så jag skulle dock inte vilja resa med ett litet barn, men det är bara jag!
  • hannis12345

Hur mår ni bf mars mammor?

Hur många dagar har ni kvar?

Jag har bf om 8 dagar ( 1 Mars)

Min graviditet har varit förvånadsvis enkel. Trots bra siffror på kub så kan jag ändå inte sluta oroa mig för ds eller andra handikapp..

Känns jättejobbigt att jag går runt o oroar mig för detta ( kanske har med kontrollbehov att göra)

Ngn mer som känner så...?

• Elenic
    Emzaan skrev 2016-02-22 19:25:16 följande:

Jag skulle bokat biljetterna men betalat med ett kreditkort, så att man får ett avbokningsskydd (får man oavsett biljettyp). Om då bebis föds med något som gör att bebis inte kan resa får ni tillbaka pengarna mot läkarintyg.

Jag reser mycket och gärna med barn under 1 år. (Sen blir det korta resor när de är mellan 1 och 3.) Vi ska åka på en 3-4 veckorsresa till bl.a. Hawaii i oktober/november och har bokat (än så länge namnlös biljett till bebisen då, så lägger man bara till namn sen).
  • Elenic
    hannis12345 skrev 2016-02-22 20:41:28 följande:

Hur mår ni bf mars mammor?

Hur många dagar har ni kvar?

Jag har bf om 8 dagar ( 1 Mars)

Min graviditet har varit förvånadsvis enkel. Trots bra siffror på kub så kan jag ändå inte sluta oroa mig för ds eller andra handikapp..

Känns jättejobbigt att jag går runt o oroar mig för detta ( kanske har med kontrollbehov att göra)

Ngn mer som känner så...?

Hej! Har 27 dagar kvar till bf 20/3 men behöver nog ställa in mig på att det blir 1-2 veckor till som de andra två...

Skönt att du känner så för graviditeten! Förutom foglossning och att jag varit ganska deppig måste jag säga att min graviditet också varit förhållandevis enkel. Men nu är jag trött på att ha ont, inte kunna sova, aldrig tycka att något är roligt osv. Får gärna komma bebis nu. ;)

Jag känner igen mig massor i det du säger om oron. Jag är också orolig. Vi hade ju bra, men inte toppensiffror på KUB-en, (men bättre än risken som min ålder i sig ger). Jag oroar mig för DS, andra handikapp, hjärtfel, PSD allt möjligt - ffa hur det skulle påverka mina barns liv (och mitt). Hur vi skulle orka med ett barn med särskilda behov eller i värsta fall, om barnet inte kan överleva... Känner också att jag oroar mig mer ju närmre vi kommer. Nu inne i magen är det ju ingen skillnad, men sen...
  • hannis12345

Elenic,

Skönt att någon som känner samma. Känns som ingen är orolig, för ingen pratar om det...

Vill bara att mini ska komma ut nu. Ångrar att jag inte säkrade upp med även Nipt test.gjorde bara kub..

Elenic skrev 2016-02-22 21:15:30 följande:

Hej! Har 27 dagar kvar till bf 20/3 men behöver nog ställa in mig på att det blir 1-2 veckor till som de andra två...

Skönt att du känner så för graviditeten! Förutom foglossning och att jag varit ganska deppig måste jag säga att min graviditet också varit förhållandevis enkel. Men nu är jag trött på att ha ont, inte kunna sova, aldrig tycka att något är roligt osv. Får gärna komma bebis nu. ;)

Jag känner igen mig massor i det du säger om oron. Jag är också orolig. Vi hade ju bra, men inte toppensiffror på KUB-en, (men bättre än risken som min ålder i sig ger). Jag oroar mig för DS, andra handikapp, hjärtfel, PSD allt möjligt - ffa hur det skulle påverka mina barns liv (och mitt). Hur vi skulle orka med ett barn med särskilda behov eller i värsta fall, om barnet inte kan överleva... Känner också att jag oroar mig mer ju närmre vi kommer. Nu inne i magen är det ju ingen skillnad, men sen...

• Reflexen

Hej Hannis! Inte långt kvar nu, så spännande!

Känner helt igen mig i det du och Elenic skriver. Jag har gjort NIPT med "gröna papper", men oroar mig ist för förlossningsskador, psd osv. Det är ju inte så smart att lägga energi på att oroa sig, men det är ju tyvärr svårt att släppa de tankarna helt.

Har lite mer än en månad kvar, bf 26/3.

• Reflexen

Frida: skitbemötande! Säg till. Skriv gärna ner nu hur du upplevde henne o vad hon sa, för även om det känns bättre imorgon eller nån dag senare, så är det din upplevelse och känsla vid besöket som är det viktiga.

• Reflexen

Härligt med resor! Jag är också sugen på en resa i sommar eller höst, när man ändå är ledig liksom.

Skulle gärna åka en långresa till USA eller Nya Zeeland, men det är ett projekt långt in i framtiden i sommar blir det nog Tyskland och Danmark med bil.

Reste t Kroatien med dottern när hon var sex månader, otroligt smidig ålder att resa i! Skulle också kunna tänka mig att boka nu, men kollat kortförsäkringen som Elenic skrev.

• NinanaMama

Fråga, vaknade upp nu och tycker nästan det känns som om bebis har vänt på sig och ligger liksom på motsatt sida sen tidigare och uppåt med huvudet mellan revbenen typ, som en stor boll under revbenen och ännu konstigare ingen smärta i blygdbenet (som jag har haft hela tiden när bebis har legat med huvudet där ända sen v.32 alltid ruckbart dock)
    Min fråga är iaf borde jag ringa någon? Har BF om 9 dagar och är lite livrädd över kejsarsnitt? Min egna BF är ganska svår att få tag på.. borde jag ringa förlossningen då och be dom kolla?

38+4
Svar på tråden Marsbebis 2016