NinanaMama skrev 2016-02-23 04:32:34 följande:
Fråga, vaknade upp nu och tycker nästan det känns som om bebis har vänt på sig och ligger liksom på motsatt sida sen tidigare och uppåt med huvudet mellan revbenen typ, som en stor boll under revbenen och ännu konstigare ingen smärta i blygdbenet (som jag har haft hela tiden när bebis har legat med huvudet där ända sen v.32 alltid ruckbart dock)
Min fråga är iaf borde jag ringa någon? Har BF om 9 dagar och är lite livrädd över kejsarsnitt? Min egna BF är ganska svår att få tag på.. borde jag ringa förlossningen då och be dom kolla?
Vi pratade faktiskt om risken för att bebisen vänder sig sent när jag var hos barnmorskan igår efter jag fick göra vändningsförsök med första barnet. Jag är i vecka 38 nu och barnet ligger med huvudet neråt, rörligt. Hon sa att finns en liten möjlighet att barnet vänder sig men att det inte är särskilt troligt med tanke på platsbristen. Dessutom kan man tydligen inte undgå att märka det heller om/när det sker, det känns!
Skulle jag misstänka att barnet vänt sig så var det bara att höra av sig sa hon.
Jag tycker du kan ringa till förlossningen och rådfråga om din bm är svår att få tag på, det skadar ju inte :)