• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Tessie83 skrev 2016-02-23 06:26:56 följande:

Skrev och frågade angående vattenavgång i söndags. Det var visst det jag hade. Ringde SöS imorse (på min barnmorskas inrådan) men då var det normalt att det värkte och läckte urin när barnet fixerat sig. Senare igår kväll kom det ännu mer och även med rosa i så åkte in vid midnatt. Nu ligger jag på förlossningen iaf. På en hård brits och har inte sovit en blund inatt. Så ont i höfterna. Kejsarsnitt (som jag vill ha) blir antagligen senare idag. Hon kunde gärna fått vänta några veckor till med att komma. Är i 35+1 idag, men enligt läkaren brukar det inte bli några problem för de barn som ändå kommer såhär sent. Helt otroligt att jag kommer få träffa min dotter idag :)

Ååååå en bebis!!!!:):):):) lycka till!!
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-23 08:05:28 följande:
    Ursäkta men vad var det för j-a stolpskott?! Helt oacceptabelt beteende. Din stackare som har behövt utstå något sådant! Behöva bli ledsen när man varit hos barnmorskan, inte klokt!! De ska ju vara ett stöd. Din man måste ha varit rätt chockad också? Skriv gärna ner dina tankar och upplevelser som Reflexen tipsade om, så att du har möjlighet att göra en skrivelse sedan om du kommer vilja det. Kan säkert vara skönt att reflektera lite kring händelsen med din ordinarie BM först dock. Hoppas du mår lite bättre idag. Ta hand om dig, och glöm inte att du duger och är fin precis som du är, det är inget misslyckande att ha gått upp lite extra i vikt denna gång. Det är helt naturligt, det har jag också gjort nu denna tredje gång (samlar också mycket vatten och benen ser ut som timmerstockar på kvällarna typ) Varje graviditet är unik och att du går upp i vikt tyder på att koppen funkar och reagerar precis som den ska. Snart har du din bebis hos dig och du känner igen dig själv igen. Kram! 
    Tack för dina fina ord. Känner mig fortfarande låg idag... Är hemma själv med dottern o min man ligger på operationsbordet o det känns så konstigt att jag inte kan vara där på sjukhuset hos honom o att inte veta vad som pågår. Ska försöka hålla oss sysselsatta idag. Vi ska nog baka bröd, o det är sportlov här så det finns lite roliga aktiviteter idag
  • Elenic

Känner samma, önskar också att vi gjort nipt... Tror det är vanligt att oron ökar när man närmar sig "skarpt läge" så att säga...

hannis12345 skrev 2016-02-22 21:51:17 följande:

Elenic,

Skönt att någon som känner samma. Känns som ingen är orolig, för ingen pratar om det...

Vill bara att mini ska komma ut nu. Ångrar att jag inte säkrade upp med även Nipt test.gjorde bara kub..

• Reflexen

Lycka till idag, Tessie!

Skönt att du var tillräckligt uppmärksam själv, när ingen trodde det var fostervatten! Konstigt att de låter en höggravid ligga på en hård brits natten innan snitt... Hoppas du får vila lite vettigt innan operationen iaf!

Jag tror att man får vara ganska på för att få okej vård ibland. Hoppas jag själv kommer orka vara det, om det kommer behövas.

• Reflexen

Känner att jag har lite dålig koll på bf-datumen nu när det närmar sig. Kan inte ni som saknas fylla på i BF-listan?

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

• CatEyes

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

• LisaKMB
    Tessie83 skrev 2016-02-23 06:26:56 följande:

Skrev och frågade angående vattenavgång i söndags. Det var visst det jag hade. Ringde SöS imorse (på min barnmorskas inrådan) men då var det normalt att det värkte och läckte urin när barnet fixerat sig. Senare igår kväll kom det ännu mer och även med rosa i så åkte in vid midnatt. Nu ligger jag på förlossningen iaf. På en hård brits och har inte sovit en blund inatt. Så ont i höfterna. Kejsarsnitt (som jag vill ha) blir antagligen senare idag. Hon kunde gärna fått vänta några veckor till med att komma. Är i 35+1 idag, men enligt läkaren brukar det inte bli några problem för de barn som ändå kommer såhär sent. Helt otroligt att jag kommer få träffa min dotter idag :)

Åh vad spännande! Ja tänk att er bebisen kommer nu. Stort lycka till!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-23 08:26:19 följande:

Känner samma, önskar också att vi gjort nipt... Tror det är vanligt att oron ökar när man närmar sig "skarpt läge" så att säga...

Det är ovanligt att man missar kronosomavvikelser vid RUL, för dessa barn har viss avvikande anatomi.
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-02-23 10:53:23 följande:
    Det är ovanligt att man missar kronosomavvikelser vid RUL, för dessa barn har viss avvikande anatomi.
    Tack snälla för infon! Jag har nog gissat att det är så, att allt jag oroat mig för borde ha upptäckts på RUL (särskilt som det kändes som att de gjorde ett väldigt noggrannt RUL om jag jämför med de jag gjort tidigare). Egentligen tycker jag inte heller att ett barn med "lättare" kromosomavvikelse (som man kan leva med) vore en katastrof, inte heller ett handikappat barn på annat sätt. Om det inte vore för de två barn vi redan har, och hur deras liv skulle förändras av det. Gissar att det är tankar av typen "Vi har redan två jättefina barn, kan man verkligen få ett till....?" som spökar. Och att jag tycker att jag är så lastgammal (vilket jag objektivt förstår att jag inte alls är). Men tack för tröst!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-23 11:18:47 följande:

Tack snälla för infon! Jag har nog gissat att det är så, att allt jag oroat mig för borde ha upptäckts på RUL (särskilt som det kändes som att de gjorde ett väldigt noggrannt RUL om jag jämför med de jag gjort tidigare). Egentligen tycker jag inte heller att ett barn med "lättare" kromosomavvikelse (som man kan leva med) vore en katastrof, inte heller ett handikappat barn på annat sätt. Om det inte vore för de två barn vi redan har, och hur deras liv skulle förändras av det. Gissar att det är tankar av typen "Vi har redan två jättefina barn, kan man verkligen få ett till....?" som spökar. Och att jag tycker att jag är så lastgammal (vilket jag objektivt förstår att jag inte alls är). Men tack för tröst!

Det låter lovande med ett noggrant RUL. Jag har gjort mkp, RUL, hjärt-ul, tillväxt-ul, men ändå kan jag inte sluta oroa mig för att det är något allvarligt fel som kommer medföra lidande för mitt barn. Så känner vi nog alla i någon grad. Lite mer för varje dag som man närmar sig BF :-S
Svar på tråden Marsbebis 2016