• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-03-08 10:21:12 följande:

Men fy så jobbigt! Ja, tycker verkligen att de borde sätta igång dig då... Knasigt att de inte gör det med tanke på att man kan få igångsättning pga oro osv.

Ja jag håller med dig!

Vart på vårdcentralen och spolat slangen så inget fel kunde upptäckas så nu skulle jag avvakta och se om den kommer igång av sig själv eller ringa igen...

Avskyr frågan: Har du ont? Hmm ja! Men det har jag ju jämt! Går på maxdos av långtidsverkande alvedon och har ändå ont, så vad ska man svara? Inte värre än vanligt?

Känner för att gnälla av mig lite, så ni får ursäkta :)
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-03-08 10:21:12 följande:

Men fy så jobbigt! Ja, tycker verkligen att de borde sätta igång dig då... Knasigt att de inte gör det med tanke på att man kan få igångsättning pga oro osv.

Ja jag håller med dig!

Vart på vårdcentralen och spolat slangen så inget fel kunde upptäckas så nu skulle jag avvakta och se om den kommer igång av sig själv eller ringa igen...

Avskyr frågan: Har du ont? Hmm ja! Men det har jag ju jämt! Går på maxdos av långtidsverkande alvedon och har ändå ont, så vad ska man svara? Inte värre än vanligt?

Känner för att gnälla av mig lite, så ni får ursäkta :)
  • Reflexen

[quote=76417559][quote-nick]Smilla80 skrev 2016-03-08 08:42:06 följande:[/quote-nick

Reflexen; du får vara rädd om dig och inte ta ut dig för mkt nu innan FL! :) Gud så knasigt med ombokningen av tiden, hur tänkte de där?![/quote]

Hehe, sååååååklart att jag är försiktig! idag fixar jag staket åt hästarna det går förvånansvärt bra att vara igång med sånt pyssel, hade betydligt mer ont på kontoret!

• mialinden
    Smilla80 skrev 2016-03-08 11:11:40 följande:

Konstigt! En del blir ju igångsatta eller får kejsarsnitt på grund av att de är oroliga eller inte mår bra, så att det ska vara så envist i vissa fall...?! Hoppas du får bukt med det snart i alla fall så att det fungerar igen!

Jag kanske inte låter tillräckligt desperat ;)
  • Reflexen

Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.

• NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-03-08 09:25:49 följande:

Det låter besvärligt! Har du testat huskurer mot förstoppning? Särskilt linfrön har ju en smörjande effekt eftersom de bildar gel i tarmen.

Jag har försökt med det mästa. Skit är det. Innan jag fick barn kunde jag krypa runt på alla dyra av smärta på grund av förstoppning. Men försöker hålla igång magen med knäckebröd kiwi å dricka mycket vatten
  • Sötistilde
    Reflexen skrev 2016-03-08 14:13:00 följande:

Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.

Det tänkte jag oxå på , ja är det någon som vet?! Med dottern kom det rejält när vattnet gick.
  • Frida Li

Min första förlossning startade med vattenavgång o det rann ordentligt o läckte hela tiden. Men förra veckan var jag rädd att det började läcka, men det slutade sen så det var nog bara vattniga flytningar (blärk)
    Jag har tyvärr inget råd att ge....men slutar det inte efter några timmar är det kanske fostervatten som sipprar. Finns ju speciella bindor på Apoteket som märker om det är fostervatten, men annars får man nog åka in o kontrollera
  • Elenic

Alltså det jag läst/hört är att man kan ta en stor binda och gå omkring med. Är det bara flytningar blir den inte VÅT men är det vatten så kommer den rätt snabbt att bli ordentligt blot. Men jag vet inte då jag inte upplevt det, när mitt vatten gått gjorde det det rejält...
  • NinanaMama
    Frida Li skrev 2016-03-08 14:45:21 följande:

Min första förlossning startade med vattenavgång o det rann ordentligt o läckte hela tiden. Men förra veckan var jag rädd att det började läcka, men det slutade sen så det var nog bara vattniga flytningar (blärk)

Jag har tyvärr inget råd att ge....men slutar det inte efter några timmar är det kanske fostervatten som sipprar. Finns ju speciella bindor på Apoteket som märker om det är fostervatten, men annars får man nog åka in o kontrollera

Va? Vad är det för bindor? Vilket apotek?
Svar på tråden Marsbebis 2016