• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-07 20:52:42 följande:

Ang mat i väskan: har lagt ner några snickers, funderar på att ta med nån fryst pirog eller panpizza ifall vi hinner/kommer ihåg. Ska lägga ner katrinplommon också har faktiskt helt fräckt slutat ta järntabletterna nu, då de gör mig så förstoppad. Känns onödigt att försämra magen liksom

Fick återbud till bm imorgon, pga sjukdom. Först frågade den som ringde ifall jag kunde komma nästa vecka, men där blev jag lite syrlig o påpekade att de skulle kolla läget och att jag är i v 38!!! Då fick jag tid på torsdag istället

Annars kan jag meddela att skotta snö plus en lång dag på Gekås inte är världens smartaste kombo som höggravid. Har lite småont här o var nu, konstigt va?!

Haha, har också slutat med järnet (och inte sagt nåt till BM) - känns som att det liksom spelar mindre roll nu...

Heh, intressant förslag till ombokning... ;) Kanske komma efter bebisen är född? ;)

Skotta snö??? Skulle jag inte ens kunna.. Jag var stolt över att jag släpade mig till jobbet idag, i vecka 39 och allt. Och då har jag inte ens ett jobb som är fysiskt ansträngande på något sätt och jag kör bil dit...
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-07 20:52:42 följande:

Ang mat i väskan: har lagt ner några snickers, funderar på att ta med nån fryst pirog eller panpizza ifall vi hinner/kommer ihåg. Ska lägga ner katrinplommon också har faktiskt helt fräckt slutat ta järntabletterna nu, då de gör mig så förstoppad. Känns onödigt att försämra magen liksom

Fick återbud till bm imorgon, pga sjukdom. Först frågade den som ringde ifall jag kunde komma nästa vecka, men där blev jag lite syrlig o påpekade att de skulle kolla läget och att jag är i v 38!!! Då fick jag tid på torsdag istället

Annars kan jag meddela att skotta snö plus en lång dag på Gekås inte är världens smartaste kombo som höggravid. Har lite småont här o var nu, konstigt va?!

Haha, har också slutat med järnet (och inte sagt nåt till BM) - känns som att det liksom spelar mindre roll nu...

Heh, intressant förslag till ombokning... ;) Kanske komma efter bebisen är född? ;)

Skotta snö??? Skulle jag inte ens kunna.. Jag var stolt över att jag släpade mig till jobbet idag, i vecka 39 och allt. Och då har jag inte ens ett jobb som är fysiskt ansträngande på något sätt och jag kör bil dit...
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-07 21:13:09 följande:

Själv har jag struntat i järnet hela graviditeten och ändå haft bra värden.. Nu sist var det nere på 110 så nu har jag börjat lite smått.. Lyckats komma ihåg två dagar av fem, haha., vad räknas som lågt? Känns som att bm mer ville att jag skulle preppa upp det lite inför fl.. Vad ligger era Järnvärden på?
  • mialinden
    Madski skrev 2016-03-07 21:18:38 följande:

Själv har jag struntat i järnet hela graviditeten och ändå haft bra värden.. Nu sist var det nere på 110 så nu har jag börjat lite smått.. Lyckats komma ihåg två dagar av fem, haha., vad räknas som lågt? Känns som att bm mer ville att jag skulle preppa upp det lite inför fl.. Vad ligger era Järnvärden på?

Inte en aning vad mitt värde ligger på men har inte tagit något extra järn sen innan jul. Pga all smärtstillande och antibiotika kurer jag har fått gått på är magen redan förstörd så vågar mig inte på järn också! Barnmorskan har iaf inte sagt något om dåliga värden så då är det väl ingen fara antar jag :)
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-07 21:45:55 följande:

Idag låg mitt järn på 140, aldrig varit så högt. Det var bra sa bm

Tror det är runt 140 jag legat på tidigare!? Får helt enkelt ta och skärpa till mig nu.. Eller så jan lillebror få komma :)
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-07 21:18:38 följande:
    Mitt brukar ligga runt 115/120 - vilket JAG är jättenöjd med. Tidigare graviditeter har jag varit nere runt 90+ stundtals...
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-07 22:05:43 följande:
    Mitt brukar ligga runt 115/120 - vilket JAG är jättenöjd med. Tidigare graviditeter har jag varit nere runt 90+ stundtals...
    Skönt att höra och inser nu att 110 nig är ok ändå.. Såg att jag hade 120 gången innan (enda notisen jag sparat haha) så 140 var nog drömvärden för mig, haha..

Ligger och kollar på en unge i minuten nu och kan inte sluta..
  • Reflexen
    Elenic skrev 2016-03-07 21:13:09 följande:

Nja, jag erkänner väl att skotta snö inte var det smartaste jag kommit på

Men visst var det en kul idé med att försöka flytta bm-besöket en hel vecka? Speciellt som bm vid förra kollen inte kunde se om bäbisen låg i säte eller åt rätt håll och att de därför ska kolla m ul den här gången också... Läser de inte i journalen innan de ringer för ombokning?
  • Reflexen

Mitt järnvärde har legat lågt ända sen jag plussade. Stadigt på 109 till v 32, då ökade det till 118, tror jag. Det är lågt, tror man eg ska vara över 120 för att det ska vara ok.

Svar på tråden Marsbebis 2016