• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mialinden

Ser att det är fler än jag som toklängtar efter vin :) tror dock det är som ni säger värt att vänta till man kommer hem och kan njuta i "lugn och ro". Min man var nyligen i Barcelona och kom hem med några spännande flaskor som jag går och suktar efter ;)

• Frida Li

Jag har packat bebisens kläder i den gamla skötväskan, men denna gång vill jag faktiskt ha en vanlig väska! Har en sån insats som man kan sätta i. Har letat en del på stora köpcentrumet men har inte hittat den perfekta än. Nu orkar jag inte gå runder i butiker utan jag får ta det sen tänkte jag!

• Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-07 18:50:35 följande:

Jag har packat bebisens kläder i den gamla skötväskan, men denna gång vill jag faktiskt ha en vanlig väska! Har en sån insats som man kan sätta i. Har letat en del på stora köpcentrumet men har inte hittat den perfekta än. Nu orkar jag inte gå runder i butiker utan jag får ta det sen tänkte jag!

Var har du fått tag i insatsen? finns det att beställa på nätet?
  • L1n

Hejsan! Har aldrig skrivit här förut men är beräknad med vårat tredje barn den 19:e mars.

Igår på morgonen fick jag en blödning. Inte slemblandad ( ursäkta infon :) ) utan färskt blod . Ringde förlossningen som ville ha in mig på kontroll d jag börjat blöda trots att jag inte hade några värkar. På förlossningen satts Ctg och dom gjorde vaginal undersökning. Blödningen berodde förmodligen på att förlossningen är på g. Men jag vara bara öppen 1,5 cm. Senare på kvällen runt 20-tiden började jag få värkar. Var 5:e minut ungefär och dom häll i sig fram till 3-tiden då jag somnade och när jag sen vaknade var dom borta. Denna besvikelse alltså ????????

Men är det någon som varit med om något liknande ? Å vad tror ni ?! Kan det vara så att det är på gång eller kan man lika gärna behöva gå såhär i flera veckor till?

Mina tidigare förlossning har alltid startat med etablerade värkar direkt så det hör är helt nytt för mig.

Ledsen får långt inlägg :)

• Elenic
    L1n skrev 2016-03-07 19:14:49 följande:

Hejsan! Har aldrig skrivit här förut men är beräknad med vårat tredje barn den 19:e mars.

Igår på morgonen fick jag en blödning. Inte slemblandad ( ursäkta infon :) ) utan färskt blod . Ringde förlossningen som ville ha in mig på kontroll d jag börjat blöda trots att jag inte hade några värkar. På förlossningen satts Ctg och dom gjorde vaginal undersökning. Blödningen berodde förmodligen på att förlossningen är på g. Men jag vara bara öppen 1,5 cm. Senare på kvällen runt 20-tiden började jag få värkar. Var 5:e minut ungefär och dom häll i sig fram till 3-tiden då jag somnade och när jag sen vaknade var dom borta. Denna besvikelse alltså ????????

Men är det någon som varit med om något liknande ? Å vad tror ni ?! Kan det vara så att det är på gång eller kan man lika gärna behöva gå såhär i flera veckor till?

Mina tidigare förlossning har alltid startat med etablerade värkar direkt så det hör är helt nytt för mig.

Ledsen får långt inlägg :)

Hej, Roligt att du skriver nu! :) (Bättre sent än aldrig.)

Har inte varit med om det du beskriver men det låter ju onekligen som att du inte borde behöva vänta så himla länge till.. Skulle tippa på att du har din bebis inom ett par dagar, en vecka max - fast det här är ju helt ovetenskapligt och bara min känsla utifrån vad du skriver ovan.

Min andra förlossning började med färskt blod, men också värkar, men då gick det fort (var öppen 7 cm när jag kom in på kontroll efter 20 minuter redan), så det är ju inte direkt jämförbart..
  • Elenic
    mialinden skrev 2016-03-07 18:46:37 följande:

Ser att det är fler än jag som toklängtar efter vin :) tror dock det är som ni säger värt att vänta till man kommer hem och kan njuta i "lugn och ro". Min man var nyligen i Barcelona och kom hem med några spännande flaskor som jag går och suktar efter ;)

Oh yes! Känns helt crazy att jag garanterat har druckit vin om en månad. :)
  • L1n
    Elenic skrev 2016-03-07 19:22:10 följande:

Hej, Roligt att du skriver nu! :) (Bättre sent än aldrig.)

Har inte varit med om det du beskriver men det låter ju onekligen som att du inte borde behöva vänta så himla länge till.. Skulle tippa på att du har din bebis inom ett par dagar, en vecka max - fast det här är ju helt ovetenskapligt och bara min känsla utifrån vad du skriver ovan.

Min andra förlossning började med färskt blod, men också värkar, men då gick det fort (var öppen 7 cm när jag kom in på kontroll efter 20 minuter redan), så det är ju inte direkt jämförbart..

Åh jag hoppas du har rätt :)
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-03-07 19:00:35 följande:
    Var har du fått tag i insatsen? finns det att beställa på nätet?
    Hittade på Tradera när dottern var liten, var olika storlekar, S , M osv
  • Reflexen

Ang mat i väskan: har lagt ner några snickers, funderar på att ta med nån fryst pirog eller panpizza ifall vi hinner/kommer ihåg. Ska lägga ner katrinplommon också har faktiskt helt fräckt slutat ta järntabletterna nu, då de gör mig så förstoppad. Känns onödigt att försämra magen liksom

Fick återbud till bm imorgon, pga sjukdom. Först frågade den som ringde ifall jag kunde komma nästa vecka, men där blev jag lite syrlig o påpekade att de skulle kolla läget och att jag är i v 38!!! Då fick jag tid på torsdag istället

Annars kan jag meddela att skotta snö plus en lång dag på Gekås inte är världens smartaste kombo som höggravid. Har lite småont här o var nu, konstigt va?!

Svar på tråden Marsbebis 2016