L1n skrev 2016-03-07 19:14:49 följande:
Hejsan! Har aldrig skrivit här förut men är beräknad med vårat tredje barn den 19:e mars.
Igår på morgonen fick jag en blödning. Inte slemblandad ( ursäkta infon :) ) utan färskt blod . Ringde förlossningen som ville ha in mig på kontroll d jag börjat blöda trots att jag inte hade några värkar. På förlossningen satts Ctg och dom gjorde vaginal undersökning. Blödningen berodde förmodligen på att förlossningen är på g. Men jag vara bara öppen 1,5 cm. Senare på kvällen runt 20-tiden började jag få värkar. Var 5:e minut ungefär och dom häll i sig fram till 3-tiden då jag somnade och när jag sen vaknade var dom borta. Denna besvikelse alltså ????????
Men är det någon som varit med om något liknande ? Å vad tror ni ?! Kan det vara så att det är på gång eller kan man lika gärna behöva gå såhär i flera veckor till?
Mina tidigare förlossning har alltid startat med etablerade värkar direkt så det hör är helt nytt för mig.
Ledsen får långt inlägg :)
Hej, Roligt att du skriver nu! :) (Bättre sent än aldrig.)
Har inte varit med om det du beskriver men det låter ju onekligen som att du inte borde behöva vänta så himla länge till.. Skulle tippa på att du har din bebis inom ett par dagar, en vecka max - fast det här är ju helt ovetenskapligt och bara min känsla utifrån vad du skriver ovan.
Min andra förlossning började med färskt blod, men också värkar, men då gick det fort (var öppen 7 cm när jag kom in på kontroll efter 20 minuter redan), så det är ju inte direkt jämförbart..