• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-09 12:04:14 följande:
    Oj, vilken bra kvalitet! Ska kolla dem.
    Frida Li skrev 2016-03-09 11:31:20 följande:

Ååå köp lite Kräkhanddukar till mig :) jag har 30 minuter till Ikea, men får nog kolla på Jysk för det har jag 5 minuter från mitt hus :)

Även den kortaste resväg känns lång nu, eller hur!
    Ja, om jag går dit känns det rejält i ryggen. Innan kunde jag ändå gå till affären som oxå är 5 min bort utan att det gjorde ont i ryggen. Men i måndags märkte jag att magen var låg, o hon hade ju fixerat sig nu sa bm då, o det känns direkt i ryggen kan jag säga!
    Jaja, vi får se, sånna grejer känns inte lika viktiga att ha i ordning nu. Det är inte alls samma känsla att boa som förra gången. Det som känns viktigt nu var väl att vagnen var uppdaterad, babyskydd, kläder, Fleeceoverall o mössa o lite blöjor :) förra gången hade dottern ett eget rum, men hon sov inte där förrän hon var 5 månader. Denna gång finns det ett rum men vi har inte alls inrett där o mannen sover o ska sova där inne nu :P
  • Tessie83
    Reflexen skrev 2016-03-09 11:01:57 följande:

Tack snälla Tessie för tipset!! Tänkte på att du kanske hade nåt bra tips

Mår lillan och du bra?

Vi mår båda jättebra tack. Lite trist bara att hon helt vänt på dygnet. Sover som en stock hela dagarna, men är vaken om nätterna. Men hon är världens goaste :) skönt också att jag inte känner av snittet ett dugg.

Hoppas det går bra för dej <3
  • Madski

Skulle inte förvåna mig om förlossningen drar igång ikväll eller imorrn för då kommer jag garanterat atg ha träningsvärk deluxe, haha.. Dottern hade simskola idag och jag tänkte att lite simning även vore toppen för mig, gav mig fan på atg simma tjugo längder, inte mycket i vanliga fall, men idag, Gaaah! Flåset var inte att leka med, haha., kommer somna gott ikväll, läs däcka totalt.

Var inne i stan på FM idag och köpte amningsbh samt babynest, så sakta, men säkert har jag börjat beta av inköpslistan :) imorrn ska jag tvätta alla bebiskläder och packa BB-väskan så då är jag redo, men imorrn får jag inte föda för då är första slutspelsmatchen i hockeyn, haha..

• Carabellis kusp

BF+3 idag. Inget som tyder på förlossning. Var hos bm idag som glatt sa "vi ses på måndag"... Då blir det tydligen ultraljud av fostervattenmängden, vilket inte gjordes 2012 när jag väntade min dotter, tydligen en ny rutin.

• mialinden

Var och fick akupunktur idag, något jag får av bm en gång i veckan mot foglossningen, fick även förlossningsstimulerande akupunktur så vi får väl se om det hjälper!

• Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-09 18:01:49 följande:

BF+3 idag. Inget som tyder på förlossning. Var hos bm idag som glatt sa "vi ses på måndag"... Då blir det tydligen ultraljud av fostervattenmängden, vilket inte gjordes 2012 när jag väntade min dotter, tydligen en ny rutin.

Usch, övertid är inte kul och ett glatt "vi ses på måndag" är det sista man vill höra.. Kämpa på!! Max 11dagar kvar.. (Inte heller vad man vill höra, sorry!) dottern föddes på bf+10 och jag var måttligt road på slutet..
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-09 20:57:28 följande:

Usch, övertid är inte kul och ett glatt "vi ses på måndag" är det sista man vill höra.. Kämpa på!! Max 11dagar kvar.. (Inte heller vad man vill höra, sorry!) dottern föddes på bf+10 och jag var måttligt road på slutet..

Fast att tänka 11 dagar kvar känns bättre. Det är överskådligt. Ska roa mig med lunch på NK med en kompis imorgon, då går tiden lite fortare. Jag gick ju över 12 dagar sist, så jag har lite strategier för att få tiden att gå. Det mest irriterande är alla som hör av sig...
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-09 21:26:51 följande:
    Fast att tänka 11 dagar kvar känns bättre. Det är överskådligt. Ska roa mig med lunch på NK med en kompis imorgon, då går tiden lite fortare. Jag gick ju över 12 dagar sist, så jag har lite strategier för att få tiden att gå. Det mest irriterande är alla som hör av sig...
    Ja, alltid skönt med ett definitivt slutdatum.. Lunch på NK tycker jag låter som en strålande idé! Ja, man undrar varför dom hör av sig egentligen!? (Förstår iof att det är av välmening, men när man är inne på övertid så är allt lite extra irriterande ;) ) Det är ju inte så att man kommer att glömma att säga till när bebisen är ute.. Lär även bli ganska så uppenbart.. Hoppas att ni får en härlig lunch imorrn!
  • Reflexen
    Tessie83 skrev 2016-03-09 17:41:48 följande:

Vi mår båda jättebra tack. Lite trist bara att hon helt vänt på dygnet. Sover som en stock hela dagarna, men är vaken om nätterna. Men hon är världens goaste :) skönt också att jag inte känner av snittet ett dugg.

Hoppas det går bra för dej <3

Så skönt att ni mår bra, båda två!! Och extra härligt att ditt snitt är så bra/inte känns!

Vad lustigt att hon vänt på dygnet, hoppas ni kan vända tillbaka det fort så ni kan få lite normala tider.

Med ledning av din beskrivning, så tror jag inte att det är läckage av fostervatten. Jag har nog bara vattniga flytningar. Ska till bm imorgon, får fråga henne om råd då också.
  • Reflexen

Akupunktur låter häftigt, hoppas det funkar nu, Mia!

Är inte heller särskilt rörlig längre, Frida. Att gå på Ikea gick inte fort, kan jag lova. Sen hade de inga roliga gardiner heller,....

Svar på tråden Marsbebis 2016