• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Jag har fått mycket sammandragningar de senaste dagarna. De gör ont, men inte så ont som värkar. Det onda sitter då i hela magen, från revbenen ner till blygdbenet. Hela magen blir stenhård.

Så blir det nu varje gång jag reser mig upp. Känns även i korsryggen o ena höften. Ser ut som en 90-årig tant när jag försöker ta mig de första stegen. Det släpper iaf efter några meter, så kan gå hyfsat sen.

• Madski

Här hemma måste jag nu knipa igen vissa datum pga slutspelet i shl (hockey) haha.. Känns dock som att lillebror inte har några som helst tankar på att komma innan bf den 24, men hoppet är det sista som överger mig :)

• Frida Li
    Madski skrev 2016-03-08 21:37:40 följande:

Här hemma måste jag nu knipa igen vissa datum pga slutspelet i shl (hockey) haha.. Känns dock som att lillebror inte har några som helst tankar på att komma innan bf den 24, men hoppet är det sista som överger mig :)

Haha stackare! Min man vågar inte dricka alkohol mer nu, han vill gärna att lillasyster kommer så han kan dricka sin Rom o whiskey :P
  • Tessie83
    Reflexen skrev 2016-03-08 14:13:00 följande:

Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.

Jag var ju också osäker på vad det var som sipprade (fostervatten, flytningar eller urin), vilket visade sig vara fostervatten och lillan fick komma ut. Det jag gjorde var att jag tillslut tog en liten vit handduk (en sådan jag köpt i massor av på Ikea) och lade i trosorna. Om det är flytning går det inte in i handduken medan det gör det om det är fostervatten eller urin. Mitt fostervatten var ljusrosa som syntes på handduken.
  • Frida Li

Kräkhanddukar kom jag på att vi inte köpt! Men det kan man ju snabbt fixa :)

Lite ont i magen idag, man blir bara glad nu när det gör ont! Hur e det med er idag?

V 38 (37+0) idag.

• Reflexen

Tack snälla Tessie för tipset!! Tänkte på att du kanske hade nåt bra tips

Mår lillan och du bra?

• Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-09 10:59:29 följande:

Kräkhanddukar kom jag på att vi inte köpt! Men det kan man ju snabbt fixa :)

Lite ont i magen idag, man blir bara glad nu när det gör ont! Hur e det med er idag?

V 38 (37+0) idag.

Vecka 37+4 idag och inga tecken på att någon vill ut går bättre idag än igår (mindre ont i fogar o rygg), det är skönt! Ska till Ikea o kolla på gardiner, allt i boandets anda. Frågan är väl bara om jag kan hänga upp dem själv
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-09 11:12:10 följande:
    Vecka 37+4 idag och inga tecken på att någon vill ut går bättre idag än igår (mindre ont i fogar o rygg), det är skönt! Ska till Ikea o kolla på gardiner, allt i boandets anda. Frågan är väl bara om jag kan hänga upp dem själv
    Ååå köp lite Kräkhanddukar till mig :) jag har 30 minuter till Ikea, men får nog kolla på Jysk för det har jag 5 minuter från mitt hus :)
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-09 11:12:10 följande:

Köp tuschpennor! 19kr, hur bra som helst! Jag tog bussen till Ikea idag (eftersom den är gratis, höhöhö) bara för att köpa det. Min dotter fick i somras som funkat tills nu trots daglig våldsam användning.
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-09 11:41:47 följande:

Köp tuschpennor! 19kr, hur bra som helst! Jag tog bussen till Ikea idag (eftersom den är gratis, höhöhö) bara för att köpa det. Min dotter fick i somras som funkat tills nu trots daglig våldsam användning.

Oj, vilken bra kvalitet! Ska kolla dem.
    Frida Li skrev 2016-03-09 11:31:20 följande:

Ååå köp lite Kräkhanddukar till mig :) jag har 30 minuter till Ikea, men får nog kolla på Jysk för det har jag 5 minuter från mitt hus :)

Även den kortaste resväg känns lång nu, eller hur!
Svar på tråden Marsbebis 2016