• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    mialinden skrev 2016-03-08 11:19:42 följande:
    Ja jag håller med dig!

Vart på vårdcentralen och spolat slangen så inget fel kunde upptäckas så nu skulle jag avvakta och se om den kommer igång av sig själv eller ringa igen...

Avskyr frågan: Har du ont? Hmm ja! Men det har jag ju jämt! Går på maxdos av långtidsverkande alvedon och har ändå ont, så vad ska man svara? Inte värre än vanligt?

Känner för att gnälla av mig lite, så ni får ursäkta :)
    Självklart får du klaga här, det är inte ens gnäll! :)

Och jag veeeet, den där frågan om "hur mår du" eller "hur är det" eller "har du ont" - jag blir gaaaaalen! (med nytt tillägg av maken för några dagar sedan "hur är det, känner du om något är på gång...?"). Låt mig bara vara ifred och fatta att jag har ont och att jag bara vill att det ska vara över liksom.

Styrkekram till dig!
  • Elenic
    NinanaMama skrev 2016-03-08 15:30:03 följande:
    Va? Vad är det för bindor? Vilket apotek?
    De är från Clearblue, heter typ "Detektionstest för fostervattenläckage". Har sett dem på vissa större apotek (olika kedjor) men också sett att de reades ut under hösten så jag gissar att de inte var någon försäljningssuccé... Finns för 50% på apoteket.se iaf.
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-03-08 15:36:38 följande:

Självklart får du klaga här, det är inte ens gnäll! :)

Och jag veeeet, den där frågan om "hur mår du" eller "hur är det" eller "har du ont" - jag blir gaaaaalen! (med nytt tillägg av maken för några dagar sedan "hur är det, känner du om något är på gång...?"). Låt mig bara vara ifred och fatta att jag har ont och att jag bara vill att det ska vara över liksom.

Styrkekram till dig!

Ja alla frågar är inte bebin ute snart? Är det pågång än? Blir också tokig! Det är 6 dagar kvar till bf och jag lovar er att ni kommer få höra om något är på gång (som familjen och svärmor som frågar varje dag). kan du inte säga till bäbisen att det är dags att komma ut nu är en favorit ;) hade jag kunnat det hade den vart ute tro mig!
  • Reflexen

Tack för alla tips om fostervatten. Det är nog inget läckage för mig, men ska hålla lite extra koll.

Har också sett de där trosskydden från CB, men inte testat dem. Har inte sett dem på närmaste Apoteket, annars hade jag nog offrar en slant på dem.

• AKF
    Reflexen skrev 2016-03-08 14:13:00 följande:

Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.

Jag är i samma undran just idag... Ska genast följa råden du fick här!
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-03-08 14:35:36 följande:

Jag har försökt med det mästa. Skit är det. Innan jag fick barn kunde jag krypa runt på alla dyra av smärta på grund av förstoppning. Men försöker hålla igång magen med knäckebröd kiwi å dricka mycket vatten

Usch vad besvärligt! Hoppas du blir ännu bättre efter denna graviditet.
  • Carabellis kusp
    mialinden skrev 2016-03-08 15:47:07 följande:

Ja alla frågar är inte bebin ute snart? Är det pågång än? Blir också tokig! Det är 6 dagar kvar till bf och jag lovar er att ni kommer få höra om något är på gång (som familjen och svärmor som frågar varje dag). kan du inte säga till bäbisen att det är dags att komma ut nu är en favorit ;) hade jag kunnat det hade den vart ute tro mig!

Så här 2 dagar efter BF är det helt hysteriskt. Till och med min chef smsar varje dag... Annars är jag ok med att hå över, för jag har ju hälsan lyckligtvis ännu. Kan bara föreställa mig hur tufft du har det! Ouch!
  • hannis12345

Börjar oxå tycka det är lite roligt med alla som frågor - så fort man inte svarar så tror dom man är inne..

Bf+7 idag..

Idag har jag vart på Danderyd för jag var

orolig för jag tycker jag känner mindre i magen. Fick göra ctg , hjärtljudet va lite lågt runt 125 men dom gick ändå upp till 150 ibland så dom va nöjda! På ultraljudet såg d bra ut, men hon sov så dom buffade igång henne så dom såg rörelser, sen va dom nöjda. Fostervatten såg me bra ut! Men sen igår känner jag molnande mensvärk som är lätt ihållande o ibland blir det lite mer intensivt...

Svårt att veta vad som är vad, men känns som det kan vara en början..

• Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2016-03-08 18:48:54 följande:

Börjar oxå tycka det är lite roligt med alla som frågor - så fort man inte svarar så tror dom man är inne..

Bf+7 idag..

Idag har jag vart på Danderyd för jag var

orolig för jag tycker jag känner mindre i magen. Fick göra ctg , hjärtljudet va lite lågt runt 125 men dom gick ändå upp till 150 ibland så dom va nöjda! På ultraljudet såg d bra ut, men hon sov så dom buffade igång henne så dom såg rörelser, sen va dom nöjda. Fostervatten såg me bra ut! Men sen igår känner jag molnande mensvärk som är lätt ihållande o ibland blir det lite mer intensivt...

Svårt att veta vad som är vad, men känns som det kan vara en början..

Jag har funderat på att sluta svara, för att retas lite

Skönt att allt var ok, bra att du åkte in!

Hoppas mensvärken är starten på förlossning! Jag har massor av sammandragningar med varierande smärta, men än känns förlossningen långt borta tyvärr. Ska till bm imorgon, funderar på om jag ska be om hinnsvepning. Har du fått det?
  • hannis12345

Detta kanske oxå är sammandragningar?

Men har fått för mig att smärtan sitter i magen då? Nu sitter den vid äggstockarna typ...

Carabellis kusp skrev 2016-03-08 19:07:36 följande:

Jag har funderat på att sluta svara, för att retas lite

Skönt att allt var ok, bra att du åkte in!

Hoppas mensvärken är starten på förlossning! Jag har massor av sammandragningar med varierande smärta, men än känns förlossningen långt borta tyvärr. Ska till bm imorgon, funderar på om jag ska be om hinnsvepning. Har du fått det?

Svar på tråden Marsbebis 2016