• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-03-19 15:45:01 följande:

Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram

Grattis till eran dotter. Å vilken snabb förlossning. Hoppas på samma.
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-19 14:18:36 följande:

Det är svårt att klaga, man vill helst att de bara ska SE på en att man är trött o sliten nu på slutet. Men mannen, dottern o morfar fick jag iväg till biltema. Jag känner mig lite piggare o har fått på mig smink o klippte snedlugg på mig själv. Klippte mig för tre veckor sedan o har funderat på snedlugg igen ett tag... Sen tvättade jag min smink necessär o alla borstar, jag vill bara känna mig snygg o fräsch!! Jag försöker iaf!!:)

Jag håller med, man vill inte behöva säga något. Men som Reflexen sa, ibland är det just det som behövs - att man är rak och tydlig med sina behov.

Och haha, jag är som du och vill fixa mig och känna mig snygg och fräsch. Har färgat håret, fixat naglarna, gett mig själv pedikyr, BUS:at och försöker hålla mig allmänt snygg. Försöker ha minst ett ärende ut bland folk varje dag för att ha en motivation att klä upp mig, sminka mig och fixa håret - så känner jag mig iaf normal och fin. :)
  • Elenic

Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram

Åh vad häftigt, grattis! Låter som en härligt bra förlossningsupplevelse!
  • Madski

Å, vad härligt, stort, stort grattis!! Vilken snabb förlossning, hoppas att ni båda mår toppen!
  • AKF

Grattis Santine och Smilla till era små underverk!

Kan känna igen det där med männen... Det har varit lite så här ibland också. Men också mycket omtanke. Igår när min man gick ut med dottern var hans sista ord; vila nu - städa inte! Alltså det betydde så mycket de orden!

Elenic: jag har också börjat svullna rejält först nu, fingrarna känns stora och har börjat domna, fötterna och tårna svullna och så känner jag mig väldigt varm. Vi får vara glada att det inte kom tidigare. (Och jag är glad att jag inte varit höggravid mitt i sommaren...) Men det är ju jobbigt att inte kunna känna så så fin och smärt som du gjort hittills! Jag är väl inte såå smärt, men jag har accepterat att jag gått upp en del och får satsa på kroppen sen när jag kan röra mig, ta långa promenader och träna igen.

Vad är era bästa tips för att komma i form efter graviditeten? Jag brukar träna på Friskis men har ett fryst kort pga komplikationer nu under grav och innan det var formen rätt kass - så det känns som en uppförsbacke nu. Har pendlat i vikt hela livet men nu när jag passerat 35 och närmar mig 40 orkar jag inte med det längre, jag vill hitta formen och hålla den, må bra och orka mer. Tacksam för pepp!

• Carabellis kusp
    AKF skrev 2016-03-20 10:22:46 följande:

Vad är era bästa tips för att komma i form efter graviditeten? Jag brukar träna på Friskis men har ett fryst kort pga komplikationer nu under grav och innan det var formen rätt kass - så det känns som en uppförsbacke nu. Har pendlat i vikt hela livet men nu när jag passerat 35 och närmar mig 40 orkar jag inte med det längre, jag vill hitta formen och hålla den, må bra och orka mer. Tacksam för pepp!

Just vikten har för min del justerat sig av amning förra gången; gick ner allt på 9 dagar. Nu en vecka efter förlossningen har jag 5 kg kvar, men det kommer säkert lossna. Förra gången gick jag på mamma boot camp enligt Olga rönnbergs koncept med hård gympa utomhus, mycket effektivt. Haken var att alla andra där var supersmala vackra blonda kvinnor från östermalm, så jag kände mig som en outsider. Nu har jag istället tänkt tests Lofsans mammaträning enligt hennes bok i kombination med riktigt långa barnvagnspromenader. Hoppas det räcker! Hur ska du göra?
  • Reflexen

På mig satt kilona hårt förra gången, gick inte ner mkt under amningen. Hade ett antal kilo övervikt sen innan iofs.

Jag ska försöka gå promenader och kanske köra lite situps och liknande hemma. Kommer med största sannolikhet inte orka skaffa gymkort eller nåt sånt. Har dock en häst som jag vill börja rida, så den motivationshöjaren finns ju. Och gå promenad med en häst är jobbigt!

• Smilla80

Tack snälla för era gratulationer! *värmer* Nu ligger hon här nybadad och snuttar på mitt bröst. Min man har just lämnat BB och om några timmar kommer han och storebröderna och hämtar oss, tycker det är så mysigt just det där när de stora barnen får komma hit och hälsa på och hämta hem mamma och sitt lilla syskon. Känslan när de träffas första gången, åh! <3

Reflexen; det finns blöjor, och även bindor till modern... Så det behöver du inte tänka på! :) Fick även ett helt paket blöjor i present från BB i den där lilla "Baby bagen" man får här!

Svar på tråden Marsbebis 2016