• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-18 10:30:29 följande:
    Jag födde ju i alla fall andra barnet tidigare; 40+5 istället för 41+5, så inte är det omöjligt...!
    Lovande! Mina har ju kommit 41+2 och 41+6 så jag är inte direkt hoppfull på bebis innan 41+ iaf...
  • Elenic
    Santine skrev 2016-03-18 12:44:38 följande:

Hej igen! Fick min dotter den 12/3, hon valde att komma 2 veckor förtidigt, hennes syskon har alla kommit i vecka 39, så nu sitter jag här med världens lugnaste lilla tjej på 2700g :) Hoppas ni andra inte behöver vänta längre och för er som också redan fått, Stort grattis!

Grattis! Vad härligt!
  • mialinden
    Smilla80 skrev 2016-03-18 11:47:44 följande:

Föds inga barn på min front heller! Fick mycket mer förvärkar inatt än jag haft innan och lite mer blod. Ringde förlossningen idag, bm där var bra att prata med, ställde många frågor och viftade inte bara bort det. Men hon trodde på slempropp snarare än teckningsblödning (som MVC trodde) eftersom jag inte har klarröd blödning utan mer blodblandat slem/rosa med röda strimmor... Tycker inte det ser likadant ut jämt så svårt att förklara. Hur såg era blödningar ut carabellis och mialinden?

Det var blodblandade flytningar för min del, rosa och strimmor. Blev rosa på papperet när jag torkade. Det kom inte hela tiden utan på morgonen och sen lite rödare på kvällen. Men då hade jag ju gjort hinnsvepning så på kvällen kan det vart blod efter den...
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-18 13:08:58 följande:

Samma som du beskriver! Aha, så det var slemproppen alltså...! Trodde den skulle vara mer som gelé.

Ja Gud vet vad det är för nåt egentligen. ;) kan nog vara vilket som. En del beskriver teckenblödningen som "slemmig" också, så... Men eftersom det moler i samband med detta och jag får sammandragningar så fort jag reser mig så känns det ändå mer som en teckenblödning, som att ngt pågår där nere.

Känner mig lite som en tickande bomb just för att jag nu fått blödningar - annars har jag ju inte bråttom. Men nu är jag liksom "put on hold" och försöker vara nyduschad, ha upptvättat de kläder jag vill ha med mig till BB och ha BB-väskan helt redo, UTIFALL att... Lite påfrestande. Och jag som var så ostressad över när det skulle sätta igång innan detta blod visade sig... =/
  • Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-18 14:02:50 följande:

Det var blodblandade flytningar för min del, rosa och strimmor. Blev rosa på papperet när jag torkade. Det kom inte hela tiden utan på morgonen och sen lite rödare på kvällen. Men då hade jag ju gjort hinnsvepning så på kvällen kan det vart blod efter den...

Låter ju väldigt liknande! Hm.... :)
  • Smilla80
    Elenic skrev 2016-03-17 11:09:36 följande:

Helt riktigt, det funkar inte sådär jättebra att gå... Inte att sitta heller faktiskt, om man inte sitter på något jättejättemjukt. Annars får man liksom "trycka upp" huvudet först med handen typ så att man inte sätter sig på det. Allvarligt! Helt sjukt...

Helgen vore klart vältajmat, storbarnen är hos sin pappa den här helgen, men jag har väl egentligen siktat in mig till påsk. ;)

Nämen oj, måste kännas helskumt! Och låter rätt obehagligt...

Ja det kanske blir en liten "påskkyckling" som kläcks lagom till påsk, hihi... Jag hoppas i smyg faktiskt på ditt bf-datum, 20 mars... ;) en mycket nära familjemedlem har namnsdag den dagen och dennes pappa fyller år samma datum, så det hade känts speciellt!
  • Frida Li

Nja, klådan är kanske lite bättre. Vet inte om det är medicinen men känner mig väldigt trött zzzz. Nu sitter jag ute i en park o fryser, jackan kan man ju inte knäppa så jag har två filtar runt mig. Det var så roligt o fint hemma så mannen o farmor tyckte det var en bra idé att åka till hembygdsparken i grannkommunen o leka o titta på djuren...jag tycker inte det var en sån bra idé....

• Frida Li
    Frida Li skrev 2016-03-18 14:52:02 följande:

Nja, klådan är kanske lite bättre. Vet inte om det är medicinen men känner mig väldigt trött zzzz. Nu sitter jag ute i en park o fryser, jackan kan man ju inte knäppa så jag har två filtar runt mig. Det var så roligt o fint hemma så mannen o farmor tyckte det var en bra idé att åka till hembygdsparken i grannkommunen o leka o titta på djuren...jag tycker inte det var en sån bra idé....

Soligt, skulle de vara. 12 grader i vår by, -12 grader i grannkommunen.
  • Reflexen

Frida: det kan nog vara antihistaminer du fått mot klådan. De kan göra en väldigt trött!

Hoppas de andra snart tröttnat på hembygdsparken o du kan få komma hem o krypa ner i soffan!

• sanna1975

Frida Li, din stackare... Att sitta på en kall parkbänk låter inte som det härligaste just nu.

Och grattis santine till bebisen!

Idag har jag verkligen inte gjort ett dugg. Ätit godis och surfat på olika inredningsidéer som jag ska ta tag i sen någon gång. Drömmer om att måla om en gammal ikeabyrå och tapetsera. Får se om jag får mer eller mindre energi när lollan är född? Ha ha, drömma kan man ju alltid!

Råkade se en bild på Magdalena graf på insta, vältränad med platt mage tre veckor efter förlossningen. Femte barnet tydligen... Deprimerande. En annan har inte samma look ett år efter!

Svar på tråden Marsbebis 2016