• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    mammave skrev 2016-03-17 15:57:43 följande:

Smilla: ring fl och fråga dem om råd tkr jag.

FridaLi: bad kanske kan lindra?

Fått tabletter o salva av doktorn....
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-03-17 16:07:48 följande:

Tack för era råd mammave, reflexen och mialinden! På MVC sa de att det inte är något att oroa sig för så länge det inte handlar om mensliknande blödningar, men är nog bäst att höra med förlossningen också. Man råkar ju gärna läsa diverse hemskheter när man googlar! :-/

Tycker ändå att du ska ringa förlossningen, för att få deras syn på saken.
  • AKF

Varit på sista (?!) besöket på MVC före förlossningen. Bebisen har flyttat ner men fortfarande ruckbar. Det blev ultraljud för att jag inte skulle svimma av, har så lågt blodtryck som går rätt i botten när bm klämmer och har sig. Det var fint att se bebisen vinka lite. Nu längtar jag!

• Elenic
    AKF skrev 2016-03-17 19:08:57 följande:

Varit på sista (?!) besöket på MVC före förlossningen. Bebisen har flyttat ner men fortfarande ruckbar. Det blev ultraljud för att jag inte skulle svimma av, har så lågt blodtryck som går rätt i botten när bm klämmer och har sig. Det var fint att se bebisen vinka lite. Nu längtar jag!

Härligt!

Har också jättesvårt för det där klämmandet och tryckandet och blir jätteyr, ont gör det också... När vi var inne på förlossningen kollade de också med UL eftersom läkaren inte alls kunde känna huvudet. (Men det var för att det sjunkit ner så långt i bäckenet visade det sig... *oups*)

Längtar jag med!
  • Reflexen

Precis min fundering också, Frida! Jag föder dock inte barn för tillfället

Har väl inga större förhoppningar im att göra det inom de närmaste dagarna heller, 38+6 idag.

• Madski
    Frida Li skrev 2016-03-18 10:02:46 följande:

Nu har det varit tyst länge här inne :P föder ni alla nu eller?

Haha, I wish.. Nej, ingen bebis här än.. Går in i vecka 40 idag och jag känner mig minst sagt redo..
    Hade en supermysig dag med dottern igår med bmbesök, lunch, bio och lite shopping, precis vad vi båda behövde.

Ska ta bilen till underbara baby mässan nu och hoppas på att hitta något roligt där till mässpris.. Borde egentligen ligga hemma och vila (ryggont) men är alldeles för uttråkad för det, haha..

Hoppas att allt är bra med er andra och att iaf någon är iväg och föder!? :)
  • Carabellis kusp

Jag känner att jag har fyllt min babbelkvot och ska vara tyst ett tag!

Sitter för närvarande fast i amningssoffan. Skäms lite för att jag blev lättad när min 3-åring hellre ville gå själv med mormor till parken och att jag skulle vara hemma med lillasyster. Är rätt mör av långa amningar och tycker att det är gött att vara ensam hemma!

Hur går det kliandet Frida Li?

• Madski
    Reflexen skrev 2016-03-18 10:24:47 följande:

Precis min fundering också, Frida! Jag föder dock inte barn för tillfället

Har väl inga större förhoppningar im att göra det inom de närmaste dagarna heller, 38+6 idag.

Bm igår bokade in en ny tid på bf (torsdag) och jag blev måttligt road sv det i kombination med kommentaren atg det är bäst att ställa in mig på övertid med tanke på att dottern kom på bf+10.. Som om jag inte vet det, men jag vill inte, haha.. Men Max tre veckor kvar.. Kämpa!
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-18 10:26:25 följande:

Haha, I wish.. Nej, ingen bebis här än.. Går in i vecka 40 idag och jag känner mig minst sagt redo..

Hade en supermysig dag med dottern igår med bmbesök, lunch, bio och lite shopping, precis vad vi båda behövde.

Ska ta bilen till underbara baby mässan nu och hoppas på att hitta något roligt där till mässpris.. Borde egentligen ligga hemma och vila (ryggont) men är alldeles för uttråkad för det, haha..

Hoppas att allt är bra med er andra och att iaf någon är iväg och föder!? :)

Var är babymässan?
Svar på tråden Marsbebis 2016