• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Då håller jag tummarna för det! :)

Smilla80 skrev 2016-03-18 14:22:13 följande:

Nämen oj, måste kännas helskumt! Och låter rätt obehagligt...

Ja det kanske blir en liten "påskkyckling" som kläcks lagom till påsk, hihi... Jag hoppas i smyg faktiskt på ditt bf-datum, 20 mars... ;) en mycket nära familjemedlem har namnsdag den dagen och dennes pappa fyller år samma datum, så det hade känts speciellt!

• Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-18 13:07:19 följande:
    Kul! Var det nåt att ha?
    Fanns faktiskt en del.. Barnbutikerna hade 20% på allt i montern och 15% på barnvagnar så hade varit kanon om man inte redan köpt allt., bonti hade bra erbjudande på mack cosy, Isofix familybasen för 999kr (ord.2400kr) vid köp av babyskydd eller bilbarnstol, kändes lite surt att vi köpte det k söndags..

Jag köpte en amningsfilt och en fleecefilt från rätt start för 200kr, dom hade jätte bra erbjudanden.. Typ 40-60% på babygym, filtar, mobiler, amningskuddar etc.
  • mammave

Santine: grattis!

Sitter oxå mest i soffan o ammar dygnet runt känns det som. Jisses vad låst man är. Jag hade förträngt att det var så i början. Väldigt mysigt, men får dåligt samvete mot övriga familjemedlemmar Men har för mig att det lättade lite runt tre månader, så till sommaren blir man förhoppningsvis lite mer fungerande

• hannis12345

Här är lilla prinsessan 9 dagar idag! Känner mig trött men sååååå lycklig!!!

Hon sover vääääldigt mkt och mellan det så äter hon.

Försöker ta mig ut varge dag på en promenad. Men tycker det är jobbigt när hon börjar skrika o hon är ute. Inte alltid det finns ett amningsvänligt café etc i närheten.

Någon annan som känner så?

Jag bor på Östermalm o är det ngn som vill ta en promenad runt Djurgården etc någon dag så säg till ;)

• Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-03-18 15:45:23 följande:

Frida Li, din stackare... Att sitta på en kall parkbänk låter inte som det härligaste just nu.

Och grattis santine till bebisen!

Idag har jag verkligen inte gjort ett dugg. Ätit godis och surfat på olika inredningsidéer som jag ska ta tag i sen någon gång. Drömmer om att måla om en gammal ikeabyrå och tapetsera. Får se om jag får mer eller mindre energi när lollan är född? Ha ha, drömma kan man ju alltid!

Råkade se en bild på Magdalena graf på insta, vältränad med platt mage tre veckor efter förlossningen. Femte barnet tydligen... Deprimerande. En annan har inte samma look ett år efter!

Jag läser oxå Magdalenas blog, man har knappt sett att hon var gravid o såå snygg hon är nu! Synd att man inte har hennes bra gener, hennes lillasyster var också vådligt smal o snygg direkt efter förlossningen
  • Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2016-03-18 18:23:57 följande:

Försöker ta mig ut varge dag på en promenad. Men tycker det är jobbigt när hon börjar skrika o hon är ute. Inte alltid det finns ett amningsvänligt café etc i närheten.

Jag bor på Östermalm o är det ngn som vill ta en promenad runt Djurgården etc någon dag så säg till ;)

Vad fint att höra! Håller med om att det är jobbigt med skrik, menar du testat amningsrummet i fältan? Jag har inte kollat än, men det är ju nytt, så jag har höga förväntningar!

Jag går gärna på en promenad nån dag, känner också ett behov av att komma ut varje dag. Dock går jag inte så fort ännu, för jag vill att bäckenbotten ska få vila lite först Så att gå hela vägen runt Blockhusudden vill jag vänta lite med, men korta vändan runt kanalen kanske...!
  • Elenic

Förstår att det är jobbigt om hon börjar skrika, det vill man ju inte! Det fungerar inte att amma på parkbänk eller liknande om du håller henne varm med en filt eller så? Har du testat bärsjal? Jag tycker att det är grymt skönt att amma i sjal också - varmt och skyddat på nåt sätt. När hon blir lite större och ni fått flyt i amningen brukar det tom funka att gå och amma med bebisen på armen om man måste, vet att bebi nr 2 här ofta ammades så när barn nr 1 satt i vagnen och typ hade bråttom till toa eller liknande...

hannis12345 skrev 2016-03-18 18:23:57 följande:

• Santine

[quote=76452552][quote-nick]Smilla80 skrev 2016-03-18 13:01:39 följande:[/quote-nick]Stort grattis Santine! Gick fl bra? Blev det en liten... Minelle nu då? Om jag inte minns helt fel...? :)[/

Vattenavgång utan värkar i fredags, kom in dagen efter på uppföljning och mina värkar varierade allt från 2min -30min mellan värkarna! Dem var intensiva men långdragna, så när jag berättade att jag kan tänka mig att bli igångsatt redan då för med sonen hände samma sak och då fick jag vänta i 4dygn innan han kom utan att bli igångsatt! Dem ansåg att vi gör en ingångsättning, jag kontrollerade min andning och allt gick lugnt till, 3h senare kom hon! Hon var inte så stor, huvudomfång på 32cm så sprack inget eller fick ngn bristning! Däremot fick jag veta att vi som inte ammar får ingen tablett längre för att stoppa mjölkproduktionen så har fått både mjölkstockning och feber så idag beslöt jag mig för att skita i deras pissråd och så ammar jag ut brösten och låter henne snutta på dem och ger flaskan efteråt som jag alltid gjort så har säkert mjölken försvunnit inom en veckas tid men då slipper jag detta elände iaf!

• Carabellis kusp
    Santine skrev 2016-03-18 22:00:56 följande:

[quote=76452552][quote-nick]Smilla80 skrev 2016-03-18 13:01:39 följande:[/quote-nick]Stort grattis Santine! Gick fl bra? Blev det en liten... Minelle nu då? Om jag inte minns helt fel...? :)[/

Vattenavgång utan värkar i fredags, kom in dagen efter på uppföljning och mina värkar varierade allt från 2min -30min mellan värkarna! Dem var intensiva men långdragna, så när jag berättade att jag kan tänka mig att bli igångsatt redan då för med sonen hände samma sak och då fick jag vänta i 4dygn innan han kom utan att bli igångsatt! Dem ansåg att vi gör en ingångsättning, jag kontrollerade min andning och allt gick lugnt till, 3h senare kom hon! Hon var inte så stor, huvudomfång på 32cm så sprack inget eller fick ngn bristning! Däremot fick jag veta att vi som inte ammar får ingen tablett längre för att stoppa mjölkproduktionen så har fått både mjölkstockning och feber så idag beslöt jag mig för att skita i deras pissråd och så ammar jag ut brösten och låter henne snutta på dem och ger flaskan efteråt som jag alltid gjort så har säkert mjölken försvunnit inom en veckas tid men då slipper jag detta elände iaf!

Men usch vad elakt att ni inte får pravidel! Varför inte?

Skönt att allt gick bra i övrigt!
Svar på tråden Marsbebis 2016