• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-18 10:28:52 följande:

Bm igår bokade in en ny tid på bf (torsdag) och jag blev måttligt road sv det i kombination med kommentaren atg det är bäst att ställa in mig på övertid med tanke på att dottern kom på bf+10.. Som om jag inte vet det, men jag vill inte, haha.. Men Max tre veckor kvar.. Kämpa!

Jag födde ju i alla fall andra barnet tidigare; 40+5 istället för 41+5, så inte är det omöjligt...!
  • Smilla80

Föds inga barn på min front heller! Fick mycket mer förvärkar inatt än jag haft innan och lite mer blod. Ringde förlossningen idag, bm där var bra att prata med, ställde många frågor och viftade inte bara bort det. Men hon trodde på slempropp snarare än teckningsblödning (som MVC trodde) eftersom jag inte har klarröd blödning utan mer blodblandat slem/rosa med röda strimmor... Tycker inte det ser likadant ut jämt så svårt att förklara. Hur såg era blödningar ut carabellis och mialinden?

• NellieMeja

Här föds inga barn heller. En dag efter Bf men inga känningar att något är på G heller. Har varit shoppat.

• Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-18 10:29:05 följande:
    Var är babymässan?
    Magasin 9 i frihamnen, så inte långt från Östermalm ;)
  • Santine

Hej igen! Fick min dotter den 12/3, hon valde att komma 2 veckor förtidigt, hennes syskon har alla kommit i vecka 39, så nu sitter jag här med världens lugnaste lilla tjej på 2700g :) Hoppas ni andra inte behöver vänta längre och för er som också redan fått, Stort grattis!

• Smilla80

Stort grattis Santine! Gick fl bra? Blev det en liten... Minelle nu då? Om jag inte minns helt fel...? :)

• Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-18 11:54:09 följande:

Magasin 9 i frihamnen, så inte långt från Östermalm ;)

Kul! Var det nåt att ha?
  • Carabellis kusp
    Santine skrev 2016-03-18 12:44:38 följande:

Hej igen! Fick min dotter den 12/3, hon valde att komma 2 veckor förtidigt, hennes syskon har alla kommit i vecka 39, så nu sitter jag här med världens lugnaste lilla tjej på 2700g :) Hoppas ni andra inte behöver vänta längre och för er som också redan fått, Stort grattis!

Stort grattis!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-18 11:47:44 följande:

Föds inga barn på min front heller! Fick mycket mer förvärkar inatt än jag haft innan och lite mer blod. Ringde förlossningen idag, bm där var bra att prata med, ställde många frågor och viftade inte bara bort det. Men hon trodde på slempropp snarare än teckningsblödning (som MVC trodde) eftersom jag inte har klarröd blödning utan mer blodblandat slem/rosa med röda strimmor... Tycker inte det ser likadant ut jämt så svårt att förklara. Hur såg era blödningar ut carabellis och mialinden?

Samma som du beskriver! Aha, så det var slemproppen alltså...! Trodde den skulle vara mer som gelé.
  • Elenic

Ingen bebis här heller... Bf i övermorgon...
    Var på 3-årskalas igår em/kväll, och gick sen och la mig med barnen vid 21 då jag sovit så uselt natten till igår. Började som en jättebra natt och hade oväntat inte alls så ont i bäckenet. Men från 3 var det omöjligt att sova vidare - bebisen hade disco i magen, jag kände mig som jag hade andnöd och hjärtklappning, superobehagligt. När barnen väl åkt till skolan tänkte jag vila, men då rasade magen ihop istället. Så jag hade några timmar där jag funderade på om jag var magsjuk eller inte men till lunch lugnade det ner sig och nu har jag lyckats dricka lite hallonjuice och sova en timme så nu mår jag finfint igen. :) Planen för kvällen var egentligen en a capella klubb/AW där många av våra musikvänner kommer vara men jag vet inte om jag pallar att ta mig in till stan ärligt talat...

Svar på tråden Marsbebis 2016